Skip to main content
ΕΛΛΑΔΑ

Δύο χρόνια μετά τα Τέμπη: «Δεν λειτουργεί πουθενά το σύστημα αυτόματης προστασίας συρμών»

 σιδηρόδρομος
 clock 11:08 | 24/04/2025
writer icon newsroom ekriti.gr

Σε βαρύτατες καταγγελίες σε βάρος της Hellenic Train προχώρησε πριν από λίγες ημέρες το σωματείο των εργαζομένων της εταιρείας στον τομέα της έλξης, κάνοντας λόγο για κλίμα τρομοκρατίας, εκδικητικές πρακτικές, αλλά και καλέσματα σε απολογία χωρίς ουσιώδεις αιτίες. 

Την ίδια στιγμή, οι ελλείψεις σε μεγάλα τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου παραμένουν, δύο και πλέον χρόνια από το σιδηροδρομικό δυστύχημα-έγκλημα των Τεμπών που κόστισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους και άφησε ανεξίτηλο το στίγμα του στην ελληνική κοινωνία, η οποία ζητά δικαίωση.  

Οι σημαντικές αυτές ελλείψεις ενδέχεται και πάλι να οδηγήσουν σε κάποιο ατύχημα ή δυστύχημα, αν δεν αλλάξει κάτι σύντομα. Πρόκειται για το σύστημα της φωτοσήμανσης, το σύστημα της Τηλεδιοίκησης και το σύστημα E.T.C.S. (σύστημα αυτοματης προστασίας συρμών), την υποστελέχωση, την αφαίρεση του 2ου μηχανοδηγού από την καμπίνα μηχανοδήγησης, αλλά και άλλες βασικές παραλείψεις στον σιδηρόδρομο για τις οποίες οι εργαζόμενοι κρούουν εδώ και καιρό το «καμπανάκι» του κινδύνου.  

Μιλώντας στο topontiki.gr, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (Σωματείο Μηχανοδηγών) κ. Δημήτρης Κουτσιαύτης, ανέφερε πως «μόνο το τελευταίο διάστημα 4 μηχανοδηγοί, οι οποίοι είναι συνδικαλιστές κλήθηκαν σε απολογία από τη διοίκηση της Hellenic Train χωρίς ουσιώδης αιτία. Το σωματείο μας προειδοποιούσε εξαρχής για τις συνθήκες που επικρατούν στο σιδηροδρομικό δίκτυο (Υποδομη) πριν τα Τέμπη, αλλά υπήρχε και υπάρχει αντίδραση από την εταιρεία. Μόνο το 2024 οι μηχανοδηγοί έφαγαν 300 ημέρες εκτός υπηρεσίας, επειδή τους καλούσαν σε πειθαρχικά συμβούλια. Σε κάποια περιστατικά υπήρχε ευθύνη και ορθώς κλήθηκαν, σε άλλα όμως δεν έφταιγαν καθόλου».  

Image
ΤΕΜΠΗ

Όπως τόνισε ο κ. Κουτσιαύτης είμαστε στο επίκεντρο, επειδή λέμε την αλήθεια. «Αν στα Τέμπη λειτουργούσε έστω η φωτοσήμανση θα το έβλεπαν οι μηχανοδηγοί και θα είχαν σταματήσει τα τρένα», συμπλήρωσε, δίνοντάς μας να καταλάβουμε πόσο σημαντικό είναι να εφαρμοστεί επιτέλους αυτό το μέτρο.  

Παράλληλα, υπογράμμισε πως το σωματείο των Μηχανοδηγών έχει προσφύγει στον Ο.ΜΕ.Δ, αλλά η Hellenic Train δήλωσε ότι δεν θα προσέλθει στον διάλογο όπως και συνέβει. 

Συγκεκριμένα, καταγγέλλει:  

• τη μη χορήγηση αναπαύσεων σε όσους τις έχουν αιτηθεί  

• τη μη χορήγηση των κανονικών αδειών έτους 2024 με υπαιτιότητα της Hellenic Train 

• την παραβίαση μεγίστου ημερήσιου χρόνου εργασίας 

• την απαράδεκτη απόφαση της Διοίκησης για την ανάκληση μεταθέσεων συναδέλφων μας 

• την καθυστέρηση στις πιστοποίησεις του προσωπικού, ιδίαιτερα στο κεντρικό μηχανοστάσιο της χώρας(Άγιος Ιωάννης Ρέντης) 

• τις απαράδεκτες, εξοντωτικές και εκδικητικές τιμωρίες μηχανοδηγών είτε στα πειθαρχικά συμβούλια είτε με αποφάσεις Διευθυντών 

• τις αντισυνδικαλιστικές πρακτικές που χρησιμοποιεί η Διοίκηση της Hellenic Train καθυβρίζοντας τους μηχανοδηγους. 

Οι εργαζόμενοι βρίσκονται στον αέρα

Περιγράφοντας την κατάσταση που επικρατεί στη Hellenic Train, ανέφερε πως οι εργαζόμενοι βρίσκονται στον «αέρα» μιας και η συλλογική συμβαση εργασίας έληξε τον περασμένο Δεκέμβρη χωρίς να έχει ανανεωθεί μέχρι και σήμερα! 

Όσον αφορά τα σφάλματα που καταγράφονται στο σιδηροδρομικό δίκτυο, εστίασε στο γεγονός πως «δεν λειτουργεί πουθενά το σύστημα E.T.C.S.! Το πρώτο 5μηνο μετά Τέμπων, σημειώθηκε κάποια πρόοδος. Μπήκε σε λειτουργία μεγάλο μέρος της φωτοσήμανσης, της τηλεδιοίκησης στον άξονα (Αθήνα-Θεσσαλονίκη). Ύστερα σαν να πάγωσε ο χρόνος και μετά την κακοκαιρία Daniel όλα πήγαν προς τα πίσω». 

Να σημειωθεί πως παραδέχτηκε ότι έχουν μειωθεί αισθητά οι πιθανότητες να γίνει κάποιο ατύχημα, αλλά δεν έχουν εξαλειφθεί στο 100%. «Σκεφτείτε ότι 2 χρόνια περίπου μετά τον Daniel και έχουμε ακόμη μονή γραμμή για περίπου 100 χλμ. στον Βόλο δεν έχει γίνει αποκατάσταση της γραμμής, στην Καλαμπάκα-στη Στυλίδα-στη Φλώρινα και στη Δραμα δεν πηγαίνει τρένο, ενώ δεν συζητάμε καν για Πελοπόννησο (Άργος, Τρίπολη, Καλαμάτα, Ναύπλιο) όπου από την εποχή των μνημονίων έκλεισε και κόπηκε κάθε κουβέντα για να ξανανοίξει», σχολίασε.

Όπως, αποκάλυψε ο πρόεδρος των Μηχανοδηγών, σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Μεταφορών στις 15/4 για την αναθεώρηση του Γ.Κ.Κ., στέλεχος της Hellenic Train, δήλωσε πως η παρουσία του 2ου μηχανοδηγού στη καμπίνα μηχανοδήγησης αποτελεί σε κάποιες περιπτώσεις «αιμορραγία». Από εκεί και πέρα τα συμπεράσματα δικά σας….

Τέλος, αναφέρθηκε και σε περιστατικό που σημειώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2024 στη περιοχή των Σεπολίων όπου μηχανοδηγούσε ο ίδιος το ένα από τα δύο τρένα και από καθαρή τύχη, αλλά και των αντανακλαστικών του ιδίου και του συναδέλφου του δεν συνεβησαν τα χειρότερα. Για 1,5 χιλιόμετρο στο περίπου αποφεύχθηκε το δυστύχημα.

«Στο πεδίο του αεροδρομίου λειτουργεί από το 2004 (Ολυμπιακοί Αγώνες) η φωτοσήμανση και η τηλεδιοίκηση! Στο υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο, γιατί όχι;», κατέληξε.  

Πηγή: topontiki.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Πάπας Φραγκίσκος: Ουρές δεκάδων χιλιάδων πιστών περιμένουν να τον αποχαιρετήσουν (live)

Ηράκλειο: 110 χρόνια από τη Γενοκτονία των Αρμενίων - Δοξολογία και μνημείο στην Αρμένικη Εκκλησία

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2025 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis