Ελλάδα

Κοινωνία

Επιδοτούμενο πρόγραμμα κατάρτισης και πιστοποίησης 7.000 εργαζομένων της ΕΣΕΕ

εργαζομενοι

Επιδοτούμενο Πρόγραμμα Συμβουλευτικής, Κατάρτισης και Πιστοποίησης 7.000 Εργαζομένων με σκοπό την ψηφιακή εξειδίκευση και τη βελτιστοποίηση των διαδικασιών εφοδιαστικής αλυσίδας από την Ε.Σ.Ε.Ε.

 Η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας (Ε.Σ.Ε.Ε.), υλοποιεί την Πράξη με τίτλο “Διαρθρωτική Προσαρμογή Εργαζομένων που απασχολούνται στο Εμπόριο ή επιθυμούν να απασχοληθούν σε αυτό, με σκοπό την ψηφιακή εξειδίκευση και τη βελτιστοποίηση των διαδικασιών εφοδιαστικής αλυσίδας”.

Το έργο εντάσσεται στο πλαίσιο των στόχων για την αύξηση της παραγωγικότητας και της αποτελεσματικότητας του ανθρώπινου δυναμικού στην Ελλάδα που έχουν τεθεί προς επίτευξη από το Εταιρικό Σύμφωνο για το Πλαίσιο Ανάπτυξης (ΕΣΠΑ) 2014-2020, και υλοποιείται στο πλαίσιο του ΕΠ “Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία 2014-2020”, στον Άξονα Προτεραιότητας 02 “Προσαρμογή εργαζομένων, επιχειρήσεων και επιχειρηματικού περιβάλλοντος στις νέες αναπτυξιακές απαιτήσεις”.

 Η Πράξη αφορά σε υπηρεσίες Επαγγελματικής Συμβουλευτικής και στην υλοποίηση Προγραμμάτων Κατάρτισης (συνολικής διάρκειας 50 έως 120 ωρών) σε επιλεγμένες ειδικότητες και την Πιστοποίηση των αποκτηθεισών δεξιοτήτων από διαπιστευμένους φορείς πιστοποίησης, για την ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων και απόκτηση γνώσεων σε 7.000 εργαζόμενους, ανεξαρτήτως κλάδου και επιχείρησης που απασχολούνται, σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας.

Η υλοποίηση της προτεινόμενης Πράξης περιλαμβάνει Υπηρεσίες Συμβουλευτικής, Πρόγραμμα Κατάρτισης και Πιστοποίηση επαγγελματικών γνώσεων και δεξιοτήτων. Το Εκπαιδευτικό Επίδομα για κάθε ώρα κατάρτισης (θεωρίας και πρακτικής) ανέρχεται στο ποσό των €5,00/ώρα, συμπεριλαμβανομένων των κρατήσεων.
Τα αντικείμενα κατάρτισης είναι τα εξής:
Ειδικός σχεδιασμού Ιστοσελίδων & Εφαρμογών (Βασικό Επίπεδο)
Ειδικός σχεδιασμού Ιστοσελίδων & Εφαρμογών (Προχωρημένο Επίπεδο)
Ειδικός Συστημάτων Ηλεκτρονικού Εμπορίου / e-commerce (Βασικό Επίπεδο)
Ειδικός Συστημάτων Ηλεκτρονικού Εμπορίου / e-commerce (Προχωρημένο Επίπεδο)
Ειδικός στη χρήση τεχνικών και εργαλείων Social Media Marketing
Στέλεχος Διαχείρισης Εφοδιαστικής Αλυσίδας
Στέλεχος Διαχείρισης Αποθήκης
Δικαίωμα συμμετοχής στη Πράξη έχουν οι εργαζόμενοι του Ιδιωτικού τομέα της οικονομίας, ανεξαρτήτως του κλάδου ή της επιχείρησης που απασχολούνται και οι οποίοι πρέπει να πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:
Να είναι εργαζόμενοι των επιχειρήσεων του Ιδιωτικού Τομέα της Οικονομίας  με σχέση εξαρτημένης εργασίας*.
Να είναι απόφοιτοι τουλάχιστον υποχρεωτικής εκπαίδευσης.

*Διευκρινίζεται ότι στους εν δυνάμει συμμετέχοντες συμπεριλαμβάνονται και οι εργαζόμενοι με εποχική απασχόληση ακόμα και αν λαμβάνουν ειδικό εποχικό επίδομα. Επιπλέον, αποκλείονται όσοι είναι αυτοαπασχολούμενοι οποιασδήποτε μορφής, άνεργοι ή/και λαμβάνουν επίδομα τακτικής ανεργίας από τον ΟΑΕΔ.
 Η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων από ενδιαφερόμενους για συμμετοχή στην πράξη ως ωφελουμένων, λήγει την Παρασκευή 20 Οκτωβρίου 2019.
 Για την υποβολή αίτησης συμμετοχής, πατήστε  https://089.esee.gr/p/m/aitisi/el-GR.
Για το πλήρες κείμενο της πρόσκλησης, πατήστε  https://089.esee.gr/news/m/2/el-GR.
 
 

Ελλάδα

Ακτοπλοΐα: Προς αναθεώρηση των κανόνων μετά τις 15 Ιουνίου

θάλασσα-πλοίο

Σε αναθεώρηση του πρωτοκόλλου επιβατών στην ακτοπλοΐα αναμένεται να προχωρήσει μετά τις 15 Ιουνίου το υπουργείο Ναυτιλίας σε συνεργασία με τον ΕΟΔΥ και τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, καθώς το άνοιγμα των αεροπορικών μεταφορών από 29 χώρες τη συγκεκριμένη ημέρα, αλλά και οι πρωτοβουλίες που ανακοίνωσε χθες η κυβέρνηση για την ενίσχυση του εσωτερικού τουρισμού, αναμένεται να δώσουν νέα ώθηση στον κλάδο.

Ακτοπλοϊκοί κύκλοι δηλώνουν πάντως στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι και ο Ιούνιος θα είναι ένας προβληματικός μήνας στην επιβατική κίνηση σε σχέση με πέρυσι, καθώς η ζήτηση εξακολουθεί να παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, ενώ αναφέρουν ότι η αναθεώρηση των πρωτοκόλλων επιβατών κρίνεται αναγκαία για τη δρομολόγηση των περισσότερων ταχύπλοων, καθώς αυτή τη στιγμή που είναι στο 50% δεν μπορεί να καλύψει το κόστος λειτουργίας τους.

Aυτή τη στιγμή από τα 85 πλοία, στην ακτοπλοϊκή συγκοινωνία δραστηριοποιούνται περίπου τα 35 με 40.

Το πιθανότερο σενάριο που εξετάζουν πολλές εταιρείες είναι τα δρομολόγια των περισσότερων ταχύπλοων ανάλογα με τη ζήτηση να ξεκινήσουν στο τέλος Ιουνίου ή στις αρχές Ιουλίου.

Πολλές εταιρείες έχουν αρχίσει ήδη να ανακοινώνουν την έναρξη δρομολογίων ταχυπλόων ωστόσο η εκτέλεσή τους εξαρτάται πάντα από την κάλυψη της επιβατικής κίνησης.

Πάντως η αρχή έγινε ήδη από την εταιρεία Aegean Speed Lines που ανακοίνωσε την έναρξη των δρομολογίων του καταμαράν ταχυπλόου HSC SPEEDRUNNER III στην γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων (Σέριφο, Σίφνο, Μήλο) από την Παρασκευή 5η Ιουνίου 2020. Επίσης για την Πέμπτη 4/6 έχει ανακοινώσει την εκτέλεση δρομολογίου το superjet για Σίφνο, Μήλο, Φολέγανδρο, Θήρα, Αμοργό, Κουφονήσι, Νάξο και Μύκονο και για την Παρασκευή 5/6 το seajet 2 για Σίφνο, Μήλο, Φολέγανδρο, Θήρα, Αμοργό, Κουφονήσι, Νάξο, Μύκονο.

Το ταχύπλοα αυτά θα ταξιδεύουν με μειωμένο πρωτόκολλο επιβατών ενώ έχουν συμμορφωθεί πλήρως με τα μέτρα και τα πρωτόκολλα προστασίας από την cοvid-19 που έχει θεσπίσει ο ΕΟΔΥ.

Σήμερα από το το λιμάνι του Πειραιά θα εκτελεσθούν τέσσερα δρομολόγια πλοίων (δύο για την Κρήτη, ένα για τις Δυτικές Κυκλάδες και ένα για νησιά του ανατολικού Αιγαίου) ένα από τη Ραφήνα για Κυκλάδες και τρία από το Λαύριο για Κέα και Κύθνο.

Το πρωί αναχώρησε από το λιμάνι του Πειραιά το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Διονύσιος Σολωμός» για Κύθνο, Σέριφο, Σίφνο, Μήλο, Κίμωλο, Φολέγανδρο, Σίκινο, Ιο και Θήρα με 559 επιβάτες 177 ΙΧ οχήματα 23 φορτηγά και 44 δίκυκλα. Επίσης από το λιμάνι της Ραφήνας αναχώρησε το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο superferry II για Άνδρο, Τήνο, Μύκονο με 803 επιβάτες, 228 ΙΧ οχήματα, 6 φορτηγά και 27 δίκυκλα.

Σύμφωνα με στοιχεία των κεντρικών λιμεναρχείων, χθες Παρασκευή 29/5 από το λιμάνι του Πειραιά πραγματοποιήθηκαν 11 δρομολόγια, ενώ αναχώρησαν για διάφορα νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη 5.726 επιβάτες, 1.394 οχήματα, 744 φορτηγά και 265 δίκυκλα. Επίσης για τα νησιά του Αργοσαρωνικού αναχώρησαν περίπου 2.000 επιβάτες.

Από το λιμάνι της Ραφήνας χθες πραγματοποιήθηκε ένα δρομολόγιο για τις Κυκλάδες και αναχώρησαν συνολικά 568 οχήματα 38 φορτηγά και 27 δίκυκλα.

Από το Λαύριο αναχώρησαν συνολικά 623 επιβάτες 186 οχήματα 28 φορτηγά και 5 δίκυκλα.

Οι επιβάτες που πρόκειται να ταξιδέψουν με κάποιο πλοίο της ακτοπλοΐας, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι πριν από την επιβίβασή τους, εξακολουθούν να ισχύουν συγκεκριμένοι κανόνες πρόληψης, στο πλαίσιο μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊου. Έτσι στο πλαίσιο ειδικών οδηγιών από τον ΕΟΔΥ, όλοι οι επιβαίνοντες θα θερμομετρούνται, θα συμπληρώνουν ειδικό ερωτηματολόγιο ενώ θα διατηρούν απόσταση 1,5 μέτρου σε όλους τους χώρους κίνησης μέσα στο πλοίο.

Επίσης, στα πλοία υπάρχει ειδική διάταξη για τους επιβάτες στα αεροπορικά καθίσματα, ένα κάθισμα κατειλημμένο και ένα κάθισμα κενό, παρακείμενο, εμπρός και πίσω. Η χρήση κάθε καμπίνας θα επιτρέπεται από ένα άτομο, εκτός αν πρόκειται για οικογένειες, συγγενείς πρώτου βαθμού.

Τα πλοία ταξιδεύουν με μειωμένο πρωτόκολλο καθώς το καθένα φιλοξενεί μόνο το 50% των επιβατών, που προβλέπουν τα χαρτιά του, εκτός αν πρόκειται για πλοίο με καμπίνες που το ποσοστό αυτό γίνεται 55%.