Μελέτη του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), το ελληνικό «καλάθι» με προϊόντα σούπερ μάρκετ, είναι φθηνότερο κατά 8,5% έως και 28,4% από άλλα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σύμφωνα με την ΙΕΛΚΑ το κόστος για την αγορά 20 προϊόντων από τις ελληνικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ ανέρχεται στα 42,90 ευρώ.
Το «καλάθι» αυτό, με τα ίδια αγαθά, συγκρίνεται με την Ισπανία και είναι φθηνότερο κατά 8,5%, με τη Γαλλία και είναι πάλι χαμηλότερο κατά 24,07% και με την Αγγλία, όπου και πάλι ο Έλληνας δαπανά λιγότερα κατά 28,4% χρήματα. Ωστόσο οι συντάκτες της μελέτης σημειώνουν ότι μπορεί να τα προϊόντα να είναι πιο φθηνά στο ράφι, αλλά παραμένουν ακριβά για τους Έλληνες καταναλωτές, λόγω της μεγάλης μείωσης των εισοδημάτων και της υψηλής ανεργίας.