Οι Έλληνες καταναλωτές πλέον προτιμούν να χρησιμοποιούν εναλλακτικές διαδικτυακές πλατφόρμες για την ανταλλαγή των μηνυμάτων τους με αποτέλεσμα τα SMS να έχουν μεγάλη πτώση.
Τα στοιχεία της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων που δημοσιοποιήθηκαν πρόσφατα δείχνουν ότι η πτώση στην αποστολή σύντομων γραπτών μηνυμάτων που ξεκίνησε το 2011 συνεχίζεται με αμείωτη ένταση καθώς η αύξηση της δημοτικότητας των smartphones έχει αλλάξει τις συνήθειες των Ελλήνων ειδικά στις μικρότερες ηλικίες.
Το 2013 στάλθηκαν 5,9 δισ. γραπτά μηνύματα σε σχέση με το 2012 που είχαν σταλθεί 7,3 δισ.
Γνωστή εταιρεία κινητής τηλεφωνίας έδωσε στοιχεία τα οποία αναφέρουν πως από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2014 έχουν σταλθεί 903 εκατ. μηνύματα όταν στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2013 είχαν στείλει 977 εκατ. SMS.
Η πτώση δεν οφείλεται, φυσικά, στην κρίση αλλά στη χρήση άλλων υπηρεσιών άμεσης ανταλλαγής μηνυμάτων (instant messaging), εκ των οποίων εξαιρετικά δημοφιλή και στην Ελλάδα είναι το Facebook Messenger, το Google Hangout, το WhatsApp, το Viber και το Skype.