H Samsung Electronics δεν βρίσκεται πλέον στην κορυφή της αγοράς των smartphone στην Κίνα. Η αγαπημένη τοπική εταιρεία Xiaomi, πούλησε λίγο λιγότερα από 15 εκατομμύρια κινητά τηλέφωνα στην Κίνα κατά το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, σε σύγκριση με τα 13,2 εκατ. της Samsung, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Canalys. Η Xiaomi ήταν ο τρίτος μεγαλύτερος πωλητής κατά το πρώτο τρίμηνο και ο έκτος μεγαλύτερος στον κόσμο. Το παρακάτω διάγραμμα δείχνει τις πωλήσεις smartphone στην Κίνα ανά μονάδα και ανά προμηθευτή:
Ολοένα και περισσότερο η κινεζική αγορά εξυπηρετείται από κινεζικές εταιρείες: η Samsung είναι η μόνη ξένη εταιρεία που έχει μια θέση στην πρώτη πεντάδα. Η κορεάτική εταιρεία είπε στους επενδυτές πως αντιμετωπίζει πρόβλημα στην Κίνα, όταν ανέφερε τα απογοητευτικά νούμερα για τις πωλήσεις smartphone την περασμένη εβδομάδα. Παραδέχτηκε μάλιστα ότι χάνει έδαφος στην αγορά των φθηνότερων συσκευών, η οποία αντιπροσωπεύει περισσότερο από το ήμισυ των smartphones που πωλούνται στη χώρα. «Ειδικά στην Κίνα, έχουμε επηρεαστεί αρνητικά από τις δύσκολες συνθήκες της αγοράς, συμπεριλαμβανομένων της ενίσχυσης του ανταγωνισμού μεταξύ των πωλητών και της ασθενέστερης ζήτησης για κινητά τηλέφωνα 3G ενόψει της άφιξης της τεχνολογίας 4G LTE», δήλωσε ο Kim Hyun-joon, αντιπρόεδρος της μονάδας κινητών τηλεφώνων της εταιρείας.
Η Samsung ετοιμάζεται να λανσάρει νέες συσκευές για να ανταγωνιστεί τα τηλέφωνα χαμηλότερου κόστους στην Κίνα. Μην έχοντας ποτέ τσιγκουνευτεί στα έξοδα για μάρκετινγκ, η εταιρεία δαπανά ακόμη περισσότερα για να καθαρίσει τις αποθήκες της από τις παλιότερες συσκευές και να κάνει χώρο για τις καινούριες. Οι κινήσεις αυτές πιέζουν σήμερα τα περιθώρια κέρδους της Samsung και θα μπορούσαν να συνεχίσουν να το κάνουν, ακόμη και αν τα νέα, φθηνότερα τηλέφωνα τύχουν ευρείας αποδοχής.
Η Xiaomi, το αστέρι της οποίας ξεκίνησε να λάμπει εδώ και κάποιο καιρό, έχει μια στρατηγική που για διάφορους λόγους θα τη χαρακτήριζε κανείς αντίθετη με αυτή της Samsung. Ενώ η Samsung ξοδεύει αφειδώς και καλλιεργεί στενές σχέσεις με τους λιανοπωλητές, η Xiaomi ξοδεύει λίγα στο μάρκετινγκ και πουλάει σχεδόν μόνο μέσω διαδικτύου. Δεν διατηρεί σχεδόν καθόλου αποθέματα, γεγονός που σημαίνει πως αρκετά συχνά ξεμένει γρήγορα από νέες συσκευές. Ενώ η Samsung προσπαθεί να καταλάβει πώς να πουλήσει φθηνότερα τηλέφωνα, η Xiaomi κάνει κινήσεις προς την αγορά των ακριβότερων τηλεφώνων: τον περασμένο μήνα κυκλοφόρησε το νέο iPhone-esque Ε4 ITS.
Η πρόκληση που αντιμετωπίζει η Samsung αντικατοπτρίζει αυτή που ταλανίζει την Apple (AAPL). Ενώ η Apple έχει πει ότι κερδίζει ολοένα περισσότερο έδαφος στην κινεζική αγορά, η Canalys διαπίστωσε ότι το μερίδιό της μειώθηκε κατά τη διάρκεια του τριμήνου.
πηγή:capital.gr