Skip to main content
ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

ΒΟΑΚ: Οι "κόκκινες" γραμμές του Δημοτικού Συμβουλίου - Τί αποφασίστηκε

λότζια
 clock 13:36 | 14/12/2022
writer icon newsroom ekriti.gr

«Κόκκινες γραμμές» έβαλε το Δημοτικό Συμβούλιο σε σχέση με το επίμαχο θέμα της οδικής παράκαμψης του Ηρακλείου με το ΒΟΑΚ, αφού κατάφερε να συμφωνήσει κατά πλειοψηφία σε ένα κοινό πλαίσιο διεκδίκησης με κεντρικό ζητούμενο να μη διχοτομηθεί το Ηράκλειο.

Η συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο άρχισε χθες βράδυ και σήμερα το πρωί οι δημοτικές παρατάξεις πλην της «Λαϊκής Συσπείρωσης» κατέληξαν στην τελική έγκριση του κειμένου που εκπροσωπεί κατά πλειοψηφία το Δήμο Ηρακλείου, σε σχέση με τι διεκδικεί από το Υπουργείο Υποδομών.

Το πρώτο και κεντρικό ζήτημα που αναδεικνύεται είναι ότι θα αποτραπεί με κάθε μέσο η διχοτόμηση της πόλης.

Στο πλαίσιο αυτό ο Δήμος Ηρακλείου ζητά την άμεση ανάθεση της μελέτης κόστους οφέλους για την υπογειοποίηση του ΒΟΑΚ και εναλλακτικά την της κατασκευής των Cut & Covers , στην προτεινόμενη περιοχή, (η οποία σε πρώτη φάση απορρίφθηκε για λόγους κόστους, χωρίς να ληφθεί ταυτόχρονα υπόψη, το οικονομικό, περιβαλλοντικό και κοινωνικό όφελος που προκύπτει από την εξασφάλιση 130 περίπου στρεμμάτων για αξιοποίηση).

Στο κείμενο του Δημοτικού Συμβουλίου τονίζεται ότι δεν εγκαταλείπετε η προοπτική της μελλοντικής οριστικής παράκαμψη της πόλης, με την κατασκευή δίδυμων σηράγγων. Επίσης το Σώμα ζητά την κατασκευή των παράπλευρων οδών που απαιτούνται για τη διευκόλυνση των τοπικών μετακινήσεων των πολιτών στο εσωτερικό του πολεοδομικού ιστού, ως εναλλακτική λύση για όσους δεν επιθυμούν να κάνουν χρήση του ΒΟΑΚ για ευνόητους λόγους όπως για παράδειγμα την επιβολή διοδίων δεδομένου ότι το έργο ανατίθεται με σύμβαση παραχώρησης.

Ο Δήμος εκτιμά ότι η μελέτη αυτή θα πρέπει να γίνει με ευθύνη του αρμόδιου υπουργείου και να ανατεθεί η κατασκευή του έργου στον εργολάβο με την σύμβαση παραχώρησης. Προτείνεται ως ενδιάμεση μεσοπρόθεσμη λύση η άμεση υλοποίηση άνω διαβάσεων με κατασκευή σηράγγων εκσκαφής και επανεπιχωσης (cut & cover) σε όλες τις προταθείσες θέσεις (με βάση την πρόταση του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης και του ΤΕΕΤΑΚ για Εσταυρωμένο, Ουλαφ Πάλμε, Λ. Κνωσού Αλικαρνασσό, ΒΙΠΕ).

Ο Δήμος Ηρακλείου ξεκαθαρίζει ότι η αποκατάσταση της σύνδεσης των νοτίων και βορείων περιοχών της πόλης είναι επιβεβλημένη καθώς μέχρι σήμερα είναι προβληματική λόγω της μεγάλης διαφοροποίησης της ανάπτυξης του Ηρακλείου σε σχέση με την περίοδο κατασκευής του αυτοκινητόδρομου.

Ακόμα το Δημοτικό Συμβούλιο δεν αποδέχεται να μετατεθεί στην αυτοδιοίκηση η ευθύνη μελέτης της διαχείρισης των ομβρίων υδάτων που σχετίζονται με τον ΒΟΑΚ σε άλλον φορέα. Όπως ξεκαθαρίζει ο νέος αυτοκινητόδρομος πρέπει να είναι λειτουργικός και ασφαλής σε όλα τα επίπεδα και στο πλαίσιο αυτό πρέπει να μελετηθούν όλα τα δεδομένα που αφορούν στα υφιστάμενα τεχνικά και στα υδατορεματα ώστε να υλοποιηθεί κάθε απαιτούμενη παρέμβαση για την αποτροπή πλημμυρικών φαινομένων και για την ασφαλή απορροή των ομβρίων στους υφιστάμενους αποδέκτες.

Τέλος χαρακτηρίζεται θετική η αλλαγή χάραξης στο «κακό όρος» που εκτιμάται ότι αποτελεί σημαντική λύση για την οποία το Δημοτικό Συμβούλιο εκφράζει ευαρέσκεια του σημειώνοντας ότι θεωρεί απαραίτητη την επανεξέταση της βέλτιστης λύσης, ώστε να αποφευχθούν τα προβλήματα που δημιουργούνται στον οικοδομικό συνεταιρισμό.

 

Διαβάστε επίσης:

Η αυθεντική Κρήτη «μαγνητίζει» τους τουρίστες - "Γίνε και εσύ για μια ημέρα βοσκός στα όρη"

Πυρηνική σύντηξη: Το ιστορικό επίτευγμα στις ΗΠΑ και η ανάλογη προσπάθεια στο ΕΛΜΕΠΑ

Ηράκλειο: Έλυσαν τις κτηματικές τους διαφορές... μέσω Επιμελητηρίου

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis