ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Γυναικεία Γονιμότητα: Εξαρτάται από μεταβολικούς παράγοντες

γυναίκα χειμωνας
 clock 10:39 | 24/11/2020
writer icon newsroom ekriti.gr

Σύμφωνα με έρευνα του Κέντρου Κλινικής Έρευνας του Πανεπιστημίου του Queensland, στην Αυστραλία, η αύξηση των επιπέδων μιας χημικής ουσίας που βρίσκεται σε όλα τα ανθρώπινα κύτταρα θα μπορούσε να ενισχύσει τη γονιμότητα μιας γυναίκας και να βοηθήσει στην επιλογή των καλύτερων ωαρίων για εξωσωματική γονιμοποίηση.

Στην πιο εμπεριστατωμένη παγκόσμια μελέτη για τα τελικά βήματα της ωρίμανσης των ωαρίων, η ποιότητα των ωαρίων βρέθηκε να εξαρτάται σημαντικά από το σημαντικό μεταβολικό συνένζυμο που ονομάζεται νικοτιναμίδη δινουκλεοτίδιο αδενίνης “NAD+”. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το “NAD+” βοηθά να διασφαλιστεί ότι τα ωάρια διατηρούν το μεγαλύτερο μέρος των κυτταρικών δομικών τους στοιχείων καθώς ωριμάζουν.

Η επιστημονική ερευνητική ομάδα του Queensland, μετά από τετραετή μελέτη, έκανε την ανακάλυψη μελετώντας την κίνηση των ατράκτων, τη δομή που ξεχωρίζει τα χρωμοσώματα, σε ζωντανά ωάρια που υποβάλλονται σε ωρίμανση. Παρακολούθησαν την ταχύτητα των ατράκτων κατά τη διάρκεια των τελικών σταδίων ωρίμανσης των ωαρίων και διαπίστωσαν ότι απαιτείται μια «έκρηξη» ταχύτητας που εξαρτάται από το “NAD+”, για να αποτρέψει το ωάριο να χάσει πάρα πολλά από τα δομικά στοιχεία του.

Τα στατιστικά στοιχεία στην Αυστραλία λένε ότι περίπου το 4% όλων των παιδιών που γεννήθηκαν στην Αυστραλία είναι το αποτέλεσμα της εξωσωματικής γονιμοποίησης και το 1/4 των Αυστραλών γυναικών που υποβάλλονται σε εξωσωματική γονιμοποίηση είναι άνω των 40 ετών. Το ποσοστό επιτυχίας της εξωσωματικής γονιμοποίησης μειώνεται σημαντικά από 35% σε ασθενείς κάτω των 30 ετών σε μόλις 8% για γυναίκες άνω των 40 ετών.