Υγεία

Υπέρταση: Να πώς θα ρίξετε την πίεση χωρίς φάρμακα

υπερταση

Η καρδιακή νόσος αποτελεί κύρια αιτία θανάτου παγκοσμίως σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας. Πολλοί από τους καρδιακούς θανάτους οφείλονται στην υπέρταση και θα μπορούσαν να προληφθούν με κατάλληλη φαρμακευτική αγωγή ή αλλαγές στον τρόπο ζωής, όπως υγιεινή διατροφή, απώλεια βάρους και τακτική σωματική άσκηση. Αλλά η αλλαγή της συμπεριφοράς δεν είναι τόσο εύκολη υπόθεση.

Ο Eric Loucks, επίκουρος καθηγητής Επιδημιολογίας, Συμπεριφορικών και Κοινωνικών Επιστημών και Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο Brown, υποστηρίζει ότι η ενσυνειδητότητα μπορεί να βοηθήσει στην ουσιαστική βελτίωση της συμπεριφοράς του μέσου ανθρώπου και στην απαλλαγή του από επιβλαβείς συμπεριφορές.

«Γνωρίζουμε τόσα πολλά για την υπέρταση, που θεωρητικά θα έπρεπε να μπορούμε να την ελέγξουμε σε όλους τους ανθρώπους. Ωστόσο, στους μισούς περίπου από όσους έχουν διαγνωστεί με υπέρταση, τελικά δεν ελέγχονται. Η ενσυνειδητότητα μπορεί να αποτελέσει μια εναλλακτική προσέγγιση για να βοηθήσουμε τους ασθενείς να ελέγξουν την αρτηριακή τους πίεση, δίνοντας τους την ευκαιρία να κατανοήσουν τι συμβαίνει στο σώμα και το μυαλό τους», γράφει ο Δρ. Loucks στο PLOS One.

Ο Αμερικανός καθηγητής διευθύνει το Κέντρο Ενσυνειδητότητας της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Brown, το οποίο βοηθά φροντιστές υγείας και ασθενείς να κατανοήσουν καλύτερα πως λειτουργούν οι τεχνικές ενσυνειδητότητας, σε ποιους ασθενείς και για ποια θέματα υγείας.

Στο πλαίσιο μελέτης λοιπόν ο Δρ. Loucks ζήτησε από 43 ασθενείς με αυξημένη αρτηριακή πίεση να ενταχθούν σε πρόγραμμα ενσυνειδητότητας και τους παρακολούθησε για έναν χρόνο. Το πρόγραμμα είχε στόχο να αυξήσει τον έλεγχο, τη ρύθμιση των συναισθημάτων και την ενσυναίσθηση υγιεινών και ανθυγιεινών συνηθειών, και έτσι να περιοριστούν κάποιοι από τους παράγοντες κινδύνου που σχετίζονται με την υπέρταση. Τελικά, το πρόγραμμα αυτό είχε αποτέλεσμα.

Συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες παρουσίασαν σημαντικές βελτιώσεις ως προς τις δεξιότητές τους να αυτο-ελέγχονται και φυσικά είχαν σημαντική μείωση (κατά μέσο όρο 15,1 mmHg) στις τιμές της αρτηριακής πίεσης. Το εντυπωσιακό ήταν ότι τα καλά αυτά αποτελέσματα είχαν διατηρηθεί έως και έναν χρόνο μετά το τέλος της παρέμβασης.

«Το πρόγραμμα συνδύαζε στρατηγικές για τη μείωση της αρτηριακής πίεσης, όπως ενθάρρυνση των συμμετεχόντων να παίρνουν τα φάρμακά τους και επιμόρφωση ώστε να γνωρίζουν ποιες συνήθειες ωθούν στην αύξηση της αρτηριακής πίεσης», εξηγεί ο Δρ. Loucks.

Υγεία

Ποια είναι τα οφέλη του καρπουζιού για την υγεία

Καρπουζι

Παρά τη δημοφιλή πεποίθηση ότι το καρπούζι αποτελείται μόνο από νερό και ζάχαρη, στην πραγματικότητα είναι μια άκρως θρεπτική τροφή, που έχει υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά, ενώ έχει πολύ λιγότερες θερμίδες από ό,τι λανθασμένα πιστεύουν πολλοί άνθρωποι.

Το καρπούζι έχει γίνει συνώνυμο με το καλοκαίρι και όχι άδικα. Είναι δροσιστικό και γλυκό και μας βοηθάει να αντεπεξέλθουμε στις υψηλές θερμοκρασίες του περιβάλλοντος.

Θρεπτικά στοιχεία

Στα 150 γραμμάρια, το καρπούζι περιέχει:

43 θερμίδες, 0 γραμμάρια λίπους, 2 γραμμάρια νατρίου, 11 γραμμάρια υδατάνθρακα (συμπεριλαμβανομένων 9 γρ. ζάχαρης) και 1 γραμμάριο ινών.

Επίσης παρέχει το 17% των ημερήσιων αναγκών ενός ενήλικα σε βιταμίνη Α, το 21% σε βιταμίνη C, το 2% σε σίδηρο και το 1% σε ασβέστιο.

Το καρπούζι περιέχει επίσης θειαμίνη, ριβοφλαβίνη, νιασίνη, βιταμίνη Β-6, φυλλικό οξύ, παντοθενικό οξύ, μαγνήσιο, φώσφορο, κάλιο, ψευδάργυρο, χαλκό, μαγγάνιο, σελήνιο, χολίνη, λυκοπένιο και βεταΐνη.

Τι οφέλη έχει το καρπούζι για την υγεία

Άσθμα: Ο κίνδυνος για την ανάπτυξη άσθματος είναι χαμηλότερος σε άτομα που καταναλώνουν μεγάλη ποσότητα ορισμένων θρεπτικών ουσιών. Μία από αυτές τις θρεπτικές ουσίες είναι η βιταμίνη C, που βρίσκεται σε πολλά φρούτα και λαχανικά συμπεριλαμβανομένου του καρπουζιού.

Αρτηριακή πίεση: Έρευνα που δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση American Journal of Hypertension έδειξε ότι τα συμπληρώματα με εκχύλισμα από καρπούζι μειώνουν την αρτηριακή πίεση σε παχύσαρκους μεσήλικες ενήλικες με προ-υπέρταση ή υπέρταση στο στάδιο-1. Έδειξε επίσης πως βελτιώνει την λειτουργία των αρτηριών. Τέλος, μια διατροφή πλούσια σε λυκοπένιο μπορεί να βοηθήσει στην προστασία από τις καρδιακές παθήσεις.

Καρκίνος: Ως εξαιρετική πηγή της ισχυρής αντιοξειδωτικής βιταμίνης C, καθώς και άλλων αντιοξειδωτικών, το καρπούζι μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση του σχηματισμού των ελεύθερων ριζών που είναι γνωστό ότι προκαλούν καρκίνο. Η πρόσληψη λυκοπενίου έχει συνδεθεί με μειωμένο κίνδυνο καρκίνου του προστάτη σε αρκετές μελέτες.

Ενυδάτωση: Το καρπούζι απαρτίζεται από 92% νερό και πλούσιο σε ηλεκτρολύτες, ενώ αποτελεί ιδανική τροφή για να αποφευχθεί η αφυδάτωση.

Δέρμα: Το καρπούζι περιέχει βιταμίνη Α, μια θρεπτική ουσία που απαιτείται για την παραγωγή του σμήγματος (φυσικό έλαιο), που διατηρεί τα μαλλιά ενυδατωμένα. Η βιταμίνη Α είναι επίσης αναγκαία για την ανάπτυξη όλων των ιστών του σώματος, συμπεριλαμβανομένων εκείνων του δέρματος και των μαλλιών. Η επαρκής πρόσληψη βιταμίνης C είναι επίσης απαραίτητη για την κατασκευή και τη συντήρηση του κολλαγόνου. Καρπούζι συμβάλλει επίσης στη συνολική ενυδάτωση, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για υγιή επιδερμίδα και μαλλιά.

Πηγή: iatropedia.gr