Υγεία

Βασιλακόπουλος για τον εμβολιασμό των εγκύων: Απόλυτα ασφαλές και το εμβόλιο της AstraZeneca

εμβόλιο AstraZeneca

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας και Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Θεόδωρος Βασιλακόπουλος υποστήριξε πως είναι απόλυτα ασφαλή για τις εγκύους τα διαθέσιμα εμβόλια κατά του κορωνοϊού.

Ο κ.Βασιλακόπουλος είπε πως «όταν πρωτοβγήκαν τα εμβόλια και βρίσκονταν στις κλινικές δοκιμές φάσης 3 για να εγκριθούν, δεν είχαν συμπεριληφθεί έγκυοι γυναίκες παρά μόνο αυτές που ήταν ήδη και δεν το γνώριζαν. Στη συνέχεια εμβολιάστηκαν αρκετές έγκυοι χωρίς κανένα πρόβλημα και οι επιστημονικοί οργανισμοί συνέστησαν τον εμβολιασμό τους, διότι ο κίνδυνος αν νοσήσουν από κορωνοϊό είναι πολύ μεγαλύτερος από το να εμβολιαστούν», σημείωσε.

Σχετικά με τη σύσταση να εμβολιάζονται με mRNA κι όχι με AstraZeneca, ο κ. Βασιλακόπουλος εξήγησε ότι πρόσφατα, πριν μια εβδομάδα, δημοσιεύτηκε σε ένα από τα πιο έγκριτα ιατρικά περιοδικά ένα άρθρο που έλεγε ότι ένας πολύ μεγάλος αριθμός εγκύων που εμβολιάστηκαν στις ΗΠΑ με mRNA δεν έχουν αυξημένο κίνδυνο επιπλοκών, δημιουργώντας ένα αίσθημα ασφάλειας.
«Ωστόσο, το ότι έχουμε αυτή την εξασφάλιση για τα εμβόλια της Pfizer και της Moderna, δεν σημαίνει ότι έχουμε κάποιο σήμα κινδύνου για τα άλλα εμβόλια ή έχουν κάποια επιπλοκή. Το εμβόλιο της AstraZeneca είναι ένα απόλυτα ασφαλές εμβόλιο και για τις εγκύους», κατέληξε ο καθηγητής.

ειδησεις σημερα 

Πασχαλινό τραπέζι: Οι απαγορευμένες τροφές για τον σκύλο

Ινδία - κορωνοϊός: Νέο εθνικό τραγικό ρεκόρ 3.689 θανάτων

ΠτΔ: Μήνυμα αισιοδοξίας, υπερηφάνειας και αποφασιστικότητας

Υγεία

Καύσωνας: Πόσα ποτήρια νερό πρέπει να πίνετε καθημερινά

καύσωνας

Κύμα καύσωνα πλήττει τη χώρα μας και οι εκτιμήσεις για τη διάρκειά του δεν είναι αισιόδοξες. 

Έτσι, ο κίνδυνος αφυδάτωσης σε τόσο υψηλές θερμοκρασίες είναι μεγάλος. Προκειμένου να αποφύγετε κάτι τέτοιο χρειάζεται να πίνετε άφθονα υγρά και κυρίως νερό.

Πόσο νερό πρέπει να πίνω σε περιόδους καύσωνα

Με φυσική δραστηριότητα σε κανονικά επίπεδα, οι ειδικοί προτείνουν να πίνουμε 6-8 ποτήρια νερό την ημέρα. Κανονικά η απώλεια υγρών από τον οργανισμό μας κυμαίνεται μεταξύ 2-2.5 λίτρων ημερησίως και οι ειδικοί προτείνουν για την αναπλήρωσή τους ως ιδανική ποσότητα τα 6-8 ποτήρια νερό, κάποια από τα οποία μπορούν να αντικατασταθούν από τσάι, καφέ, ποτά χωρίς ζάχαρη, χυμούς φρούτων, smoothies κ.ά. Ωστόσο, θα πρέπει να θυμάστε ότι τα ροφήματα με καφεΐνη έχουν διουρητική δράση οπότε καλό θα είναι να καταναλώνονται με φειδώ, ειδικά σε περιόδους που επικρατούν υψηλότερες θερμοκρασίες.

Το μεγάλο ερώτημα είναι πόσο νερό πρέπει να πίνουμε σε συνθήκες καύσωνα, όπου αφυδατωνόμαστε πιο εύκολα, με αποτέλεσμα να χάνουμε περισσότερα υγρά.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων (EFSA), σε περιόδους μέτριας περιβαλλοντικής θερμοκρασίας η πρόσληψη 2 και 2,5 λίτρων υγρών για γυναίκες και άνδρες αντίστοιχα (9 - 10 ποτήρια νερό περίπου των 240 ml), με μέτρια επίπεδα φυσικής δραστηριότητας, θεωρείται επαρκής. Το καλοκαίρι, ωστόσο, με τις υψηλές θερμοκρασίες οι συστάσεις τροποποιούνται και επιβάλλεται ακόμα μεγαλύτερη πρόσληψη υγρών (περίπου 1 λίτρο περισσότερο, ανάλογα με την εξωτερική θερμοκρασία ή τα επίπεδα σωματικής δραστηριότητας).

Επομένως, όταν υπάρχει έντονη φυσική δραστηριότητα, εκτός από τα 12 -14 ποτήρια που συνίστανται, ιδανικά είναι και τα ποτά για αθλητές τα οποία έχουν διαμορφωθεί ώστε να είναι πιο ενυδατικά από το κλασικό νερό. Αν όμως υπάρχουν συγκεκριμένα θέματα υγείας καλό είναι να συμβουλευτείτε το γιατρό σας και να μην κάνετε υπερβολές. Θυμηθείτε ότι «μέτρον άριστον».

Πως θα ελέγξω αν πίνω επαρκείς ποσότητες νερού

Αν δεν είσαι σίγουρος αν καταναλώνεις αρκετό νερό, δεν χρειάζεται να ανησυχείς. Υπάρχεις τρόπος να το ελέγξεις. Μπορεί να είναι ένας ευχάριστος τρόπος αλλά είναι αποτελεσματικός. Ειδικότερα, πρέπει να κοιτάξεις το χρώμα των ούρων σου.

Αν έχει χλωμό και καθαρό χρώμα, αυτό είναι καλό. Εάν είναι σκούρο πορτοκαλί και μυρίζει, πρέπει να πιείτε περισσότερο.

Ας σημειωθεί ότι η αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει κόπωση, πονοκεφάλους και ναυτία και μπορεί να έχει σοβαρότερες επιπτώσεις στην υγεία για τους πολύ νέους και τους ηλικιωμένους. Οι επιπτώσεις μπορεί να είναι τόσο σωματικές, με αποτέλεσμα το λήθαργο, όσο και πνευματικές προκαλώντας έλλειψη συγκέντρωσης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Θερμική Εξάντληση: Ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο

Κορωνοϊός: Το φάρμακο που μειώνει κατά 99% το ιικό φορτίο