Υγεία

Τα ξεχασμένα όσπρια που δεν φουσκώνουν και ρίχνουν την χοληστερόλη

όσπρια

Είναι νόστιμα, δεν θέλουν μούλιασμα, προκαλούν πολύ λιγότερο αίσθημα μετεωρισμού και ρίχνουν την χοληστερόλη. Τι άλλο θέλουμε για να τα βάλουμε στο πιάτο μας;

Συνήθως τα ξεχνάμε όταν μιλάμε για τα όσπρια και στο μυαλό μας έρχονται τα κλασικά φασόλια. Ξέρετε όμως ότι τα μαυρομάτικα φασόλια  -τα οποία παρεμπιπτόντως  δεν χρειάζονται μούλιασμα οπότε είναι πολύ πιο εύκολο να τα μαγειρέψουμε – είναι λιγότερο επιβαρυντικά όσον αφορά την πρόκληση μετεωρισμού;

Αυτό τουλάχιστον ήταν το συμπέρασμα μικρής έρευνας που μελέτησε τη δράση τροφίμων με περιεκτικότητα σε ολιγοσακχαρίτες όπως τα λαχανικά και τα όσπρια με φυτικές ίνες που δεν διασπώνται από το πεπτικό μας σύστημα. Ωστόσο τα δισεκατομμύρια βακτηρίων που διαβιούν στο έντερο μπορούν τελικά να διασπάσουν τους ολιγοσακχαρίτες προκαλώντας τη δημιουργία αερίων κατά την διαδικασία αυτή. Σύμφωνα πάντως με τους ερευνητές τελικά το πεπτικό σύστημα προσαρμόζεται και το πρόβλημα του μετεωρισμού υποχωρεί όσο η κατανάλωση οσπρίων, ιδιαίτερα μαυρομάτικων γίνεται συστηματική.

Ο στόχος σας είναι η κατανάλωση ενάμισι φλιτζανιού μαυρομάτικων σε εβδομαδιαία βάση.

Τα μαυρομάτικα φασόλια είναι ιδιαίτερα θρεπτικά και αποτελούν πλούσια πηγή φυτικών ινών –  μια κούπα  καλύπτει το 45% των καθημερινών μας αναγκών σε φυτικές ίνες – το 60% των αναγκών μας σε φυλλικό οξύ, αλλά και το 30% των πρωτεϊνικών μας αναγκών – μια κούπα θεωρείται ότι παρέχει τόσες πρωτεΐνες όσες μισή μπριζόλα! Συνδυάζοντάς τα μάλιστα με ρύζι άλλο δημητριακό ολικής άλεσης αναβαθμίζεται η ποιότητα των πρωτεϊνών που παρέχει (επειδή προστίθενται και άλλα αμινοξέα) με αποτέλεσμα να γίνεται σχεδόν ισάξια της ζωικής πρωτεΐνης.

Ακόμη τα μαυρομάτικα φασόλια όπως και τα άλλα όσπρια, παρέχουν θειαμίνη (Β1), μια πολύτιμη βιταμίνη για την εύρυθμη λειτουργία των νευρώνων, τη διατήρηση της μνήμης και των γνωστικών ικανοτήτων.

Η κατανάλωση μαυρομάτικων καθώς οσπρίων γενικότερα βοηθά στη μείωση της κακής χοληστερόλης,  στη ρύθμιση του σακχάρου και την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.

 

ygeiamou.gr

Υγεία

Μνημή: "Θαυματουργές" οι μικρές παύσεις όταν μαθαίνουμε κάτι καινούριο

ανθρώπινος εγκέφαλος.jpg

Θέλετε να μάθετε εύκολα και γρήγορα μια καινούρια δεξιότητα; Τότε φροντίστε να κάνετε αρκετά διαλείμματα έτσι ώστε να δώσετε χώρο στον εγκέφαλο να αφομοιώσει αποτελεσματικά τις νέες πληροφορίες.

Αυτή την τακτική τουλάχιστον συστήνουν ερευνητές του Χάρβαρντ και μιλούν μάλιστα με αποδείξεις: Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Cell Reports, κάνοντας μικρές παύσεις μέσα στο χρόνο που εξασκείτε μια νέα δεξιότητα, έρχεστε ένα βήμα πιο κοντά στο να την τελειοποίησετε και να γίνετε… μάστερ.

Οι συμμετέχοντες της έρευνας που ήταν δεξιόχειρες δέχτηκαν να χρησιμοποιήσουν το αριστερό τους χέρι για να πληκτρολογούν σε μια οθόνη μια σειρά από έξι αριθμούς που έβλεπαν σε μια οθόνη υπολογιστή. Προσπαθούσαν να αγγίζουν τα νούμερα στην οθόνη αφής όσο πιο γρήγορα μπορούσαν για δέκα δευτερόλεπτα, αφού πρώτα έκαναν ένα διάλειμμα ξεκούρασης δέκα λεπτών σε συνολικό διάστημα 36 λεπτών.

Τα κύματα του εγκεφάλου που καταγράφηκαν κατά τη διάρκεια του πειράματος αυτού απέδειξαν ότι ο εγκέφαλος «θυμόταν» τη διαδικασία, επαναλαμβάνοντας γρήγορα την εργασία του πληκτρολογίου δεκάδες φορές κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων. Όσες λοιπόν περισσότερες επαναλήψεις έκανε ο εγκέφαλος, τόσο καλύτεροι ήταν και οι άνθρωποι κατά τη διάρκεια της πρακτικής.

Επομένως, την επόμενη φορά που θα θελήσετε να μάθετε κάτι, από το να κουράσετε το μυαλό σας για αρκετή ώρα, χωρίς στο τέλος να καταφέρετε να αφομοιώσετε τις νέες γνώσεις, εστιάστε στην ξεκούραση του μυαλού με στόχο την καλύτερη «απορρόφηση» των πληροφοριών.

Διαβάστε επίσης: 

"ΑΕΣ Κρητών Ένωσις": Ιστορική ημέρα για το ελαιόλαδο της Κρήτης

Ηράκλειο: Διαψεύδει ο Π. Σταμπουλίδης την παραχώρηση του "Νίκος Καζαντζάκης" στο ΤΑΙΠΕΔ

Ηράκλειο: Αντιδράσεις στην Αλικαρνασσό για τις δεξαμενές υγραερίου

ESPA BANNER