Υγεία

Η λοίμωξη που όλοι έχουμε πάθει και τριπλασιάζει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου

ουρολοίμωξη

Πολλές λοιμώξεις έχουν αναγνωριστεί ως πυροδότες εγκεφαλικού επεισοδίου με τις λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος να έχουν συσχετιστεί πιο έντονα με το ισχαιμικό εγκεφαλικό επεισόδιο. Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε νέα έρευνα της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας που δημοσιεύθηκε στο Stroke.

Το γεγονός ότι οι λοιμώξεις μπορεί να πυροδοτήσουν εγκεφαλικά επεισόδια είχε παρατηρηθεί σε προηγούμενες έρευνες. Ο περιορισμός τους όμως στις οξείες λοιμώξεις και η συσχέτισή τους μόνο με τα ισχαιμικά εγκεφαλικά επεισόδια δημιούργησε την ανάγκη για μία μελέτη ευρύτερης κλίμακας όπως η εν λόγω, η οποία εξέτασε τις σχέσεις μεταξύ δύο άλλων τύπων εγκεφαλικού επεισοδίου, της ενδοεγκεφαλικής αιμορραγίας – επεισόδιο που προκαλείται από εγκεφαλικό αιμοφόρο αγγείο που υπέστη ρήξη-  και ένα τύπο εγκεφαλικού επεισοδίου, της υπαραχνοειδούς αιμορραγίας, η οποία οφείλεται πολύ συχνά σε ρήξη ενός ανευρύσματος ή άλλης αγγειακής δυσπλασίας.

«Οι πάροχοι υγειονομικής φροντίδας πρέπει να γνωρίζουν ότι το εγκεφαλικό επεισόδιο μπορεί να προκαλείται από μολύνσεις», δήλωσε ο Δρ. Mandip Dhamoon, συγγραφέας και επικεφαλής της μελέτης. Διερευνώντας τις προηγούμενες βδομάδες ή μήνες της ζωής ενός ασθενούς πριν το εγκεφαλικό επεισόδιο ενδέχεται κάποιες φορές να εξηγήσει τις αιτίες πρόκλησής του σε περίπτωση που υπήρχε κάποια λοίμωξη σε εκείνο το διάστημα.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν μία βάση δεδομένων με ασθενείς από το 2006 έως το 2013 η οποία κατέγραφε όλους τους ασθενείς και τα επείγοντα περιστατικά που νοσηλεύθηκαν στα νοσοκομεία της πολιτείας της Νέας Υόρκης.

Για το ισχαιμικό εγκεφαλικό επεισόδιο οι ερευνητές βρήκαν πως κάθε τύπος μόλυνσης που εξετάστηκε (δερματική λοίμωξη, λοίμωξη του ουροποιητικού συστήματος, σηψαιμία, αναπνευστική λοίμωξη και λοίμωξη της κοιλιακής χώρας) ήταν πιθανό να το προκαλέσει. Ισχυρότερη σχέση παρατηρήθηκε ανάμεσα στην λοίμωξη του ουροποιητικού συστήματος και το ισχαιμικό εγκεφαλικό επεισόδιο καθώς η έρευνα έδειξε ότι ήταν υπερτριπλάσιος ο κίνδυνος εντός 30 ημερών από τη λοίμωξη. Από όλους τους τύπους μολύνσεων η σοβαρότητα του εγκεφαλικού επεισοδίου μειωνόταν όσο περισσότερος χρόνος περνούσε από τη μόλυνση.

Στις περιπτώσεις ενδοεγκεφαλικής αιμορραγίας, η σχέση με το περιστατικό ήταν ισχυρότερη για τις ουρολοιμώξεις, τη σηψαιμία (λοιμώξεις του αίματος) τις λοιμώξεις του αναπνευστικού συστήματος. Ο τελευταίος τύπος λοίμωξης ήταν και ο μόνος που σχετίστηκε με περιστατικά υπαραχνοειδούς αιμορραγίας.

«Η μελέτη μας δείχνει ότι χρειάζεται να κάνουμε περισσότερα για να καταλάβουμε γιατί και πώς οι μολύνσεις σχετίζονται με περιστατικά εγκεφαλικών επεισοδίων, διαφόρων ειδών, και αυτό θα μας βοηθήσει να κατανοήσουμε τι μπορούμε να κάνουμε για να αποσοβήσουμε αυτούς τους τύπους εγκεφαλικών επεισοδίων», δήλωσε ο Δρ. Dhamoon.

Υγεία

Τα οφέλη της νηστείας στην υγεία μας - Τι πρέπει να προσέξουμε

σαρακοστή

Άλλοι νηστεύουν για καθαρά θρησκευτικούς λόγους και άλλοι για λόγους αποτοξίνωσης. Τελικά η νηστεία κατά πόσο ωφελεί ή βλάπτει την υγεία;

Η νηστεία αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για αποτοξίνωση αφού καθημερινά όλο και περισσότερο καταναλώνουμε τροφές πλούσιες σε λιπαρά με συνέπεια τα διάφορα προβλήματα υγείας να είναι αναπόφευκτα.

Τι προσφέρει η νηστεία στην υγεία

Νηστεύοντας για 40 ημέρες, μέχρι δηλαδή το Πάσχα, ο οργανισμός έχει την ευκαιρία να αποβάλλει τις διοξίνες ενώ είναι μια ιδανική ευκαιρία να χάσετε βάρος.

Σε όλη την διάρκεια της νηστείας η αρτηριακή πίεση, η χοληστερίνη και τα τριγλυκερίδια μειώνονται σημαντικά αφού απαγορεύεται η κατανάλωση κρεατικών.

Εξάλλου, όσοι νηστεύουν επιτρέπεται να φάνε όσπρια λαδερά, φρούτα και λαχανικά.

Η υιοθέτηση αυτής της τακτικής φαίνεται ότι προλαβαίνει την εκδήλωση καρκίνου του παχέος εντέρου, ενώ καταπολεμά τη δυσκοιλιότητα.

Επίσης η κατανάλωση φυτικών ινών, μειώνει τη γλυκόζη και τα λιπίδια και χαρίζει ευεξία και μακροζωία.

Τι πρέπει να προσέξουμε

Τα τρία κύρια συστατικά που πρέπει να προσέξουμε κατά την περίοδο της νηστείας είναι η επαρκής πρόσληψη πρωτεϊνών, ασβεστίου και σιδήρου.

Οι πληρέστερες πηγές πρωτεϊνών είναι το κρέας και τα ζωικά προϊόντα. Κατά τη νηστεία θα πρέπει να τις υποκαταστήσουμε με πρωτεΐνες προερχόμενες από θαλασσινά και όσπρια, φροντίζοντας όμως να κάνουμε τους σωστούς συνδυασμούς ώστε οι πρωτεΐνες αυτές να έχουν υψηλή βιολογική αξία. Για παράδειγμα, ο συνδυασμός της φακής με το ρύζι ή της φασολάδας με κριθαράκι αποτελεί πολύ καλό υποκατάστατο κρέατος.

Λόγω της μη πρόσληψης γαλακτοκομικών πιθανόν να μειωθεί η πρόσληψη ασβεστίου. Η κατανάλωση όμως πολλών λαχανικών, ξηρών καρπών και σόγιας όμως συντελεί στην πρόσληψη της απαιτούμενης ποσότητας ασβεστίου.

Αναφορικά με την πρόσληψη σιδήρου, είναι γνωστό ότι ο σίδηρος ζωικής προέλευσης απορροφάται καλύτερα από τον πεπτικό σωλήνα. Η απορρόφηση σιδήρου φυτικής προέλευσης δεν είναι τόσο καλή αλλά βελτιώνεται σημαντικά από τη βιταμίνη C που περιέχεται σε πολλά φρούτα και λαχανικά.

Γυναίκες κατά την εγκυμοσύνη και το θηλασμό καθώς και παιδιά που έχουν ιδιαίτερα αυξημένες ανάγκες σε πρωτεΐνες , σίδηρο και ασβέστιο καλό θα ήταν να αποφεύγουν τη νηστεία για παρατεταμένο χρονικό διάστημα.

Συνοπτικά βλέπουμε ότι η νηστεία δεν είναι μόνο καλή από θρησκευτικής απόψεως αλλά όταν γίνεται με καλό ισορροπημένο τρόπο και ποικιλία τροφών, μπορεί να είναι εξαιρετικά ωφέλιμη για την υγεία. Σε κάθε περίπτωση όμως άτομα με πρόβλημα υγείας ή οι ειδικές ομάδες που προαναφέρθηκαν, είναι απαραίτητο να συμβουλεύονται το γιατρό και το διαιτολόγο τους πριν αποφασίσουν να απέχουν από την κατανάλωση ζωικών τροφίμων