Skip to main content
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δορυφορικά θα παρακολουθούνται όλες οι πτήσεις από το 2017

Image
αεροπλάνο
 clock 19:51 | 11/11/2015 writer icon newsroom ekriti.gr

Διεθνής συμφωνία, βάσει της οποίας θα παρακολουθούνται δορυφορικά οι πτήσεις της πολιτικής αεροπορίας, με στόχο να αποφευχθούν στο μέλλον περιστατικά όπως η μυστηριώδης εξαφάνιση αεροπλάνων, όπως συνέβη για παράδειγμα με το Boeing 777 που εκτελούσε την πτήση MH370 των μαλαισιανών αερογραμμών τον Μάρτιο του 2014, επιτεύχθηκε σήμερα κατά τη διάρκεια συνάντησης στη Γενεύη, όπως ανακοίνωσε ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών.

Η συμφωνία συνήφθη κατά τη διάρκεια της Παγκόσμιας Συνδιάσκεψης Ραδιοεπικοινωνιών και προβλέπει τον προσδιορισμό και την απόδοση ραδιοηλεκτρικών συχνοτήτων για την παρακολούθηση των πτήσεων σε παγκόσμια κλίμακα, για τα αεροσκάφη της πολιτικής αεροπορίας. Κατ' αυτόν τον τρόπο θα καταστεί εφικτό να εντοπίζονται τα αεροσκάφη παντού στον κόσμο από το 2017.

Σήμερα το 70% (ωκεανοί, έρημοι, όρη) της επιφάνειας της γης δεν επιτρέπει αυτού του είδους την αδιάλειπτη παρακολούθηση.

«Το ότι θα αποδώσουμε συχνότητες προκειμένου διαστημικοί σταθμοί να έχουν τη δυνατότητα να λαμβάνουν σήματα ADS-B (Αυτόματη Εξαρτημένη Επιτήρηση-Εκπομπή) από αεροσκάφη θα επιτρέψει το να διασφαλίσουμε την παρακολούθηση των πτήσεων σε πραγματικό χρόνο σε ολόκληρο τον κόσμο» δήλωσε ο Φρανσουά Ρανσί, διευθυντής ραδιοεπικοινωνιών της UIT, της Διεθνούς Ένωσης Ραδιοεπικοινωνιών του ΟΗΕ.

Θα επαφίεται στο Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας (OACI), έναν άλλο οργανισμό του ΟΗΕ που εδρεύει στο Μόντρεαλ, να εφαρμόσει κατόπιν το μέτρο σε συνεργασία με τις αεροπορικές εταιρείες.

Συγκεκριμένα, οι ειδικοί που συναντήθηκαν στη Γενεύη αποφάσισαν να αποδώσουν τις ζώνες συχνοτήτων 1 087,7-1 092,3 MHz στην αεροναυτική δορυφορική υπηρεσία με στόχο τη λήψη από τους διαστημικούς δορυφορικούς σταθμούς των εκπομπών σημάτων ADS-B που θα προέρχονται από τους πομπούς των αεροσκαφών, διευκρίνισε το UIT σε ένα δελτίο τύπου που εξέδωσε. Έπειτα οι πληροφορίες θα αποστέλλονται αυτόματα στους επίγειους σταθμούς που έχουν επιφορτιστεί με τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας.

Σήμερα αυτή η ζώνη συχνοτήτων χρησιμοποιείται για τη μετάδοση σημάτων ADS-B από τα αεροσκάφη προς τους επίγειους σταθμούς με τους οποίους έχουν οπτική επαφή.

Η συμφωνία αυτή επιτυγχάνεται έπειτα από την εξαφάνιση και το τραγικό τέλος της πτήσης MH370 της Malaysian Airlines από Κουάλα Λουμπούρ σε Πεκίνο τον Μάρτιο του 2014 με 239 επιβαίνοντες, ένα περιστατικό που πυροδότησε το δημόσιο διάλογο σε παγκόσμιο επίπεδο σχετικά με την παρακολούθηση των πτήσεων σε πραγματικό χρόνο. Μέχρι και σήμερα τα συντρίμμια του αεροσκάφους δεν έχουν εντοπιστεί.

Το νέο μέτρο μπορεί να εφαρμοστεί από το 2017 εφόσον τα αεροσκάφη είναι καταλλήλως εξοπλισμένα.

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 - 2022 ekriti.gr | Όροι Χρήσης.
Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis