Skip to main content
ΚΡΗΤΗ

"Living with the climate change" ...από το Γυμνάσιο Αρχανών στη Σικελία (φωτο)

clock 08:00 | 16/12/2019
writer icon newsroom ekriti.gr

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η πρώτη  μετακίνηση μαθητών και καθηγητών του Γυμνασίου Αρχανών  στo πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος συμπράξεων Erasmus+ ΚΑ2 με τίτλο : «Living with the climate change”από 1/12 ως 7/12/19 στην πόλη Sferacavallo  της Σικελίας. Το  Γυμνάσιο  Aρχανών εκπροσωπήθηκε από τους μαθητές Κανδύλα Στέλιο, Σχοιναράκη Άννα, Φασουλάκη Νίκο και Φασουλάκη Στέλιο  καθώς και από τους  εκπαιδευτικούς Παντελάκη Ελευθερία και Δασκαλάκη Φιλήμονα. Μαθητές από την Ιταλία, την  Ισπανία, τη Γαλλία, την Πορτογαλία, τη Λιθουανία και την Ελλάδα παρουσίασαν μετά από μια πολύ θερμή υποδοχή   σε χώρο του σχολείου, τον τόπο προέλευσης τους και  τις σχολικές τους μονάδες. Στη συνέχεια χωρισμένοι σε ομάδες απάντησαν σε  ποικίλες ερωτήσεις σχετικές με τις χώρες που συμμετέχουν.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης μαθητές και εκπαιδευτικοί  ενεπλάκησαν σε μια σειρά από  δραστηριότητες περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος. Η πρώτη αφορούσε την επίτευξη της αειφορίας σε αστικό περιβάλλον και τον συνεργατικό σχεδιασμό για την ανάπλαση τμημάτων μιας  πόλης. Η δεύτερη περιελάμβανε επίσκεψη στην προστατευμένη περιοχή Serra Guarneri όπου οι μαθητές συμμετείχαν σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα  περπατώντας στο δάσος.  Η τρίτη πραγματοποιήθηκε επίσης, σε εξωτερικό χώρο, στον κήπο της Villa Trebia  και σκοπό είχε να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές το οικολογικό αποτύπωμα   κάθε χώρας  ανάλογα με τις καταναλωτικές  συνήθειες της και να ανακαλύψουν μέσα από ερωτήσεις σχεδιασμού και παρατήρησης τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του περιβάλλοντος χώρου. Η τελευταία δραστηριότητα στηρίχθηκε σε περιήγηση στο ιστορικό κέντρο της πόλης του Παλέρμου με  την επίσκεψη των μαθητών σε μνημεία παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς και πιο συγκεκριμένα στο  ανάκτορο του Παλέρμου που  ήταν η έδρα των βασιλέων της νήσου κατά τη Νορμανδική κυριαρχία ,  στον Καθεδρικό ναό που  είναι αφιερωμένος στην Ανάληψη της Παρθένου Μαρίας και στην εκκλησία του Αγίου Ιωάννη του Ερημίτη με τους λαμπερούς κόκκινους θόλους. Επίσης, έγινε επίσκεψη στο δημαρχείο της πόλης στην πλατεία  Πρετόρια όπου εργάζεται ο επί σειρά ετών δήμαρχος της πόλης Λεολούκα Ορλάντο. Μετά το πέρας αυτής της δραστηριότητας οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν αυθεντικό  σικελιάνικο street food. Η φιλοξενία τόσο από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου όσο και από τις οικογένειες ήταν υποδειγματική.

Οι μαθητές δήλωσαν απόλυτα ικανοποιημένοι από τη ζεστασιά των οικογενειών και καταθέτουν  την εμπειρία τους:

Άννα Σχοιναράκη: «Το ταξίδι με τους συμμαθητές μου στην Σικελία ήταν μια αξέχαστη μοναδική εμπειρία ζωής. Από  την πρώτη κιόλας μέρα ήξερα ότι αυτό το ταξίδι θα έμενε πάντα χαραγμένο στην μνήμη μου. Το κορίτσι που με φιλοξένησε και η οικογένειά του ήταν πρόσχαροι , ευγενικοί και με υποδέχθηκαν εκεί εγκάρδια. Φρόντισαν να μου παρέχουν όσο περισσότερα γίνεται. Επίσης γνώρισα πολλά παιδιά και έκανα πολλούς φίλους , με τους οποίους κρατάω ακόμα επαφές. Αρκετά παιδιά  δεν ήξεραν τόσο καλά αγγλικά. Όμως αυτό δεν μας εμπόδισε να γίνουμε φίλοι και να μάθουμε όλες οι χώρες  την νοοτροπία , τον τρόπο ζωής και τα μνημεία της Ιταλίας. Οι καθηγητές φρόντισαν να είναι όλα στην εντέλεια και νομίζω ότι τα κατάφεραν. Η κάθε μέρα ήταν ξεχωριστή. Παρόλο που σε κάποιες ξεναγήσεις  διασπάστηκε η προσοχή μας, δεν σταματήσαμε την προσπάθεια να ανακαλύψουμε περισσότερα για αυτόν το μαγικό τόπο. Σχεδόν κάθε απόγευμα συναντιόμασταν όλα τα παιδιά μαζί και διασκεδάζαμε. Η αγαπημένη μου ημέρα ήταν η ημέρα αποχωρισμού. Εκείνη την ημέρα δεν είχαμε ξενάγηση αλλά παρακολουθήσαμε μια  συναυλία, πήγαμε όλοι μαζί στην παραλία του Mondello και διασκεδάσαμε. Το βράδυ είχαμε το πάρτι αποχωρισμού με πολύ χορό. Αυτό το ταξίδι ήταν αξέχαστο και δεν θα μπορούσε να γίνει καλύτερο. Ελπίζω στο μέλλον να έχω την ευκαιρία να τους ξαναδώ από κοντά !»

Νίκος Φασουλάκης: «Στο διάστημα 1-7 Δεκεμβρίου πραγματοποιήσαμε ένα εκπαιδευτικό ταξίδι με θέμα την κλιματική αλλαγή σε ένα προάστιο της πόλης του Παλέρμου, το Sferacavallo. Είναι μια καταπληκτική πόλη με πολλά ιστορικά κτήρια και με πολλούς θερμούς και φιλόξενους ανθρώπους. Εκεί γνώρισα πολλά παιδιά και γίναμε πολύ καλοί φίλοι . Η οικογένεια που με φιλοξένησε ήταν εκπληκτική και μου πρόσφεραν ό ,τι και αν ήθελα σε λογικά πλαίσια πάντα. Ταιριάξαμε απόλυτα με τους Ιταλούς ακόμα και αν δυσκολευόμασταν στην επικοινωνία. Η οικογένεια έχει ένα πολύ ωραίο σπίτι. Πήγαμε πολλές εκδρομές σε πολύ ωραία και ενδιαφέροντα μέρη ,όπως το Μοντέλο και την Κεφαλού . Την τελευταία μέρα κάναμε ένα πάρτι και περάσαμε πολύ ωραία».

Στέλιος Φασουλάκης: «Όταν φτάσαμε στο αεροδρόμιο του Παλέρμου μας υποδέχθηκαν όλες οι οικογένειες θερμά. Η  οικογένεια που με φιλοξενούσε ήταν πολύ ευγενική, φιλόξενη και μου παρείχε ό ,τι επιθυμούσα. ΄Ενιωθα σα μια μορφή θεότητας. Από όλες τις μέρες ξεχώρισα την τελευταία και την προτελευταία. Την προτελευταία μέρα επισκεφτήκαμε το ιστορικό κέντρο του Παλέρμο. Είδαμε παλιά κτήρια και πλατείες που δεν υπάρχουν στην Ελλάδα. Την τελευταία μέρα  παρακολουθήσαμε συναυλία Ιταλών  καθηγητών που τραγουδούσαν Beatles. Τα παιδιά από την Ιταλία ήταν τα καλύτερα παιδιά που συνάντησα στην ζωή μου. Όλοι τους ξεχωριστοί χαρακτήρες και μοναδικοί. Υπήρχαν και παιδιά που δεν ξέρανε αγγλικά και δεν είχαμε καμία κοινή γλώσσα επικοινωνίας. Με αυτά τα παιδιά όμως γίναμε τρομεροί φίλοι. Περίεργο έτσι;

Αυτό το ταξίδι θα μου μείνει αξέχαστο σε όλη μου την ζωή γιατί γνώρισα την κουλτούρα και τον πολιτισμό της γειτονικής μας Σικελίας και γιατί έκανα φιλίες μιας ζωής. Ελπίζω να ξαναβρεθώ κάποτε μαζί με τους Ιταλούς φίλους μου».

Στέλιος Κανδύλας: « Φτάνοντας στο αεροδρόμιο στο Παλέρμου είχα λίγο άγχος. Βέβαια μόλις κατάλαβα ότι είναι ίδιοι με εμάς ησύχασα. Την Δευτέρα αρχίσαμε να μαθαίνουμε ο ένας τον άλλο. Σιγά σιγά σχηματίσαμε παρέες και φιλίες.  Το βράδυ είχαμε πάρτι καλωσορίσματος από τις οικογένειες . Εκεί είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με όλους και να ανταλλάξουμε δυο κουβέντες. Την Τρίτη είχαμε μεγάλο ταξίδι με το λεωφορείο και έτσι  μάθαμε περισσότερο τα παιδιά. Εκείνη την ημέρα επισκεφτήκαμε ένα κέντρο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και μετά  έναν καθολικό ναό. Την επόμενη μέρα  μάθαμε για το οικολογικό μας αποτύπωμα. Το απόγευμα πήγαμε για μπόουλινγκ με όλα τα παιδιά του Erasmus και περάσαμε τέλεια. Επισκεφτήκαμε ,επίσης,  τρία μνημεία παγκόσμιας πολιτισμικής κληρονομιάς. Την τελευταία μέρα  πήγαμε σε μια συναυλία που τραγούδησαν καθηγητές του σχολείου. Περάσαμε τέλεια και κλάψαμε πολύ. Όλο το ταξίδι ήταν μια αξέχαστη εμπειρία στην οποία έπαιξαν καθοριστικό ρόλο όλα τα παιδιά του προγράμματος που μας καλωσόρισαν στα σπίτια μας και κατάφεραν μέσα σε μια εβδομάδα να ζήσουμε μαζί τους στιγμές που θα τις θυμόμαστε για μια ζωή».

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis