Γυναίκα

Fitness

Υγεία

Τι θα συμβεί στο σώμα σας αν κόψετε τους υδατάνθρακες;

γυναίκα-μακαρονια-υδατάνθρακες.jpg

Οι δίαιτες με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες γίνονται ολοένα και πιο διάσημες τα τελευταία χρόνια, ενώ πρόσφατα άρχισε να διαδίδεται η δίαιτα που αποκλείει τελείως τους υδατάνθρακες.

Δεδομένου ότι τα λαχανικά και οι ξηροί καρποί περιέχουν μια μικρή ποσότητα υδατανθράκων, η δίαιτα χωρίς υδατάνθρακες αποκλείει περισσότερα υγιεινά τρόφιμα από οποιαδήποτε άλλη δίαιτα.

Κάτι παρόμοιο είχε συμβεί παλαιότερα και με τις δίαιτες χωρίς λίπος. Τώρα φαίνεται ότι είναι η σειρά των υδατανθράκων να δαιμονοποιηθούν. Ωστόσο, αυτό που θα πρέπει να έχετε κατά νου -είτε θέλετε να χάσετε βάρος είτε να τραφείτε πιο υγιεινά- είναι να τρέφεστε πάντα ισορροπημένα και με μέτρο.

Όπως και στην περίπτωση των λιπαρών έτσι και στην περίπτωση των υδατανθράκων, ο κανόνας είναι να επιλέγετε τις τροφές που καταναλώνετε βάση της ποιότητάς τους και όχι να τις αποκλείετε συνολικά και αδιακρίτως.

Η απώλεια κιλών και η διατήρηση ενός υγιούς βάρους δεν απαιτεί σε καμία περίπτωση τον αποκλεισμό των υδατανθράκων. Στην πραγματικότητα, κάτι τέτοιο θα είχε επιπτώσεις στην ποιότητα της ζωής και της υγείας σας.

Ποιους κινδύνους για την υγεία σας εγκυμονεί ο αποκλεισμός των υδατανθράκων

*Χάνετε σημαντικά θρεπτικά συστατικά

Ο σημαντικός περιορισμός στην πρόσληψη υδατανθράκων μπορεί να μειώσει αυτόματα και την πρόσληψη σημαντικών θρεπτικών συστατικών, συμπεριλαμβανομένων των βιταμινών, των μετάλλων, των αντιοξειδωτικών, των φυτικών ινών, ακόμη και των καλών λιπαρών. Αυτή η έλλειψη μπορεί με τη σειρά της να αποδυναμώσει το ανοσοποιητικό σας σύστημα, την πνευματική σας υγεία και να αυξήσει τον κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων παθήσεων, όπως οι καρδιοπάθειες και το Αλτσχάιμερ.

*Επιβαρύνετε το πεπτικό σας σύστημα

Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη φυτικών ινών είναι 25 γραμμάρια. Και αυτό το σημαντικό θρεπτικό συστατικό εντοπίζεται αποκλειστικά σε τρόφιμα που περιέχουν υδατάνθρακες. Μια διατροφή πλούσια σε υδατάνθρακες έχει συνδεθεί με σημαντικά χαμηλότερες πιθανότητες εμφάνισης καρδιοπάθειας, εγκεφαλικού, υψηλής αρτηριακής πίεσης, διαβήτη, παχυσαρκίας και παθήσεων του πεπτικού συστήματος. Μάλιστα, ορισμένοι τύποι φυτικών ινών λειτουργούν επίσης ως πρεβιοτικά, ευνοώντας την ανάπτυξη των καλών βακτηρίων του εντέρου που ενισχύουν το ανοσοποιητικό, την αντιφλεγμονώδη δράση του οργανισμού και την πνευματική υγεία.

*Μπορεί να εμφανίσετε τη «γρίπη χαμηλών υδατανθράκων»

Όταν ξαφνικά βγάζετε τους υδατάνθρακες από τη διατροφή σας, μπορεί να βιώσετε συμπτώματα, όπως πονοκεφάλους, νευρικότητα, ναυτία, ζαλάδα και μυϊκούς πόνους. Αυτό συμβαίνει επειδή ο εγκέφαλός σας, ο οποίος τυπικά χρησιμοποιεί το 60% των υδατανθράκων που καταναλώνετε, πρέπει να προσαρμοστεί σε νέα δεδομένα. Το γεγονός ότι το σώμα σας έχει τη δυνατότητα να προσαρμοστεί σε αυτές τις συνθήκες, δε σημαίνει ότι είναι ιδανικές.

Τι άλλο μπορεί να σας συμβεί…

Κακοσμία στόματος. 

Βγάζοντας τους υδατάνθρακες από τη διατροφή σας, το σώμα σας αρχίζει να καίει λίπος για ενέργεια, μια διαδικασία που ονομάζεται κέτωση. Όταν, λοιπόν, ο οργανισμός σας βρίσκεται σε κατάσταση κέτωσης, οι χημικές ενώσεις κετόνες, απελευθερώνονται από το στόμα, προκαλώντας κακοσμία.

Προσωρινή απώλεια κιλών. 

Οι υδατάνθρακες συγκρατούν νερό στο σώμα. Έτσι, όταν σταματήσετε να τους καταναλώνετε αρχικά θα χάνετε νερό. Στη συνέχεια βέβαια θα είστε σε θέση να χάσετε λίπος, ωστόσο αυτή η απώλεια κιλών δεν μπορεί παρά να είναι προσωρινή, μιας και δε γίνεται να περάσετε την υπόλοιπη ζωή σας χωρίς να τρώτε υδατάνθρακες.

Με λίγα λόγια, δεν υπάρχει κανένας λόγος να θέσετε σε κίνδυνο την υγεία σας ακολουθώντας μια ακραία δίαιτα που δεν μπορεί να σας προσφέρει τίποτα παραπάνω από μια πρόσκαιρη απώλεια κιλών. Το κλειδί για αδυνάτισμα με διάρκεια είναι η ισορροπημένη διατροφή που προσφέρει στον οργανισμό σας όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται προκειμένου να λειτουργεί εύρυθμα.

Γυναίκα

Τα Ζώδια σήμερα Τετάρτη 5 Αυγούστου

έρωτας καλοκαίρι ερωτευμενο ζευγάρι

Οι ημερήσιες αστρολογικές προβλέψεις

Κριός
H αφηρημάδα καλά κρατεί σήμερα, όπως και η απροσεξία και γενικώς το «στο περίπου». Έχε τον νου σου ειδικά όπου έχεις τάξει ή έχεις αναλάβει.

Ταύρος
Καλό είναι να παθιάζεσαι με τις απόψεις σου, όμως σήμερα ίσως το παρατραβήξεις το πράγμα. Με τους φίλους εντάξει, στη δουλειά όχι τόσο.

Δίδυμοι
Κοίτα να αποφύγεις τις «υποχρεώσεις» που ούτε εσύ ξέρεις γιατί σου προέκυψαν και πώς. Μικρή η πιθανότητα να σου βγει σωστά αν δεν συνδέεσαι καθόλου.

Καρκίνος
Σε έντονα συναισθηματική διάθεση βρίσκεσαι και κανένα πρόβλημα, ειδικά αν δεν την παραποτίσεις αλκοόλ και υπερβολικές προσδοκίες.

Λέων
Αν δίνεις, να δίνεις με την καρδιά σου. Διαφορετικά μάζεψε τις γενναιοδωρίες λιγάκι για να μην απογοητευτείς σε περίπτωση μη ανταπόδοσης.

Παρθένος
Ωραίο είναι που δίνεις χρόνο και χώρο στη σχέση σου, όμως μην το χαλάς περιμένοντας ντε και καλά να βγει ένα συγκεκριμένο σενάριο.

Ζυγός
Το πολύ αλκοόλ, φαγητό, ύπνος, τελικά σε πηγαίνει στο άλλο άκρο του «ωραίου». Κάπως έτσι και το να 'σαι στο περίπου στη δουλειά, καλύτερα τίποτα.

Σκορπιός
Να βγάλεις και ρομαντζάδα κι ευαισθησία και ό,τι ωραίο θέλεις. Απλώς μη χαλιέσαι και μη νευριάζεις αν δεν είναι κι οι άλλοι στην ίδια διάθεση.

Τοξότης
Λίγη προσοχή με τα ενδοοικογενειακά και τα του σπιτιού, από μπερδέματα με πρακτικές δουλειές μέχρι της παρεξήγησης το κάγκελο χωρίς λόγο.

Αιγόκερος
Αν θέλεις να γίνεις κατανοητός, ολόκληρες προτάσεις, ειλικρίνεια και, φυσικά, συναίσθημα. Αν λες ή ακούς τα μισά, η συνεννόηση είναι κι αυτή μισή.

Υδροχόος
Χρειάζεται και λίγη τεμπελιά, καλοκαίρι γαρ. Καλύτερα βέβαια εκεί και όπως σε παίρνει για να μην ψάχνεις μετά πού έχασες την μπάλα.

Ιχθύες
Αν και η βεβαιότητα για ό,τι βλέπεις και πιστεύεις είναι σε μεγάλες δόξες, λίγη διαλλακτικότητα ίσως σε γλιτώσει από θεαματικές γκάφες.