Υγεία

Τα πικάντικα φαγητά δίνουν ... χρόνια ζωής

πικαντικο

Οι λάτρεις των πικάντικων φαγητών μπορούν να χαμογελάσουν και να συνεχίζουν να καταναλώνουν τα αγαπημένα τους πιάτα.

Ερευνα, που έγινε στη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ από Αμερικανούς και Κινέζους, επανέλαβε πως η κατανάλωση καυτερών φαγητών και μπαχαρικών μειώνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου και ευνοεί την μακροζωία.

Η μελέτη, που κράτησε επτά χρόνια στη διάρκεια των οποίων 20.000 από τα 500.000 άτομα απεβίωσαν, διαπίστωσε πως όσοι κατανάλωναν τέτοιου είδους τροφές τρεις ή περισσότερες φορές την εβδομάδα είχαν κατά μέσο όρο 14% μικρότερη πιθανότητα πρόωρου θανάτου, συγκριτικά με όσους έτρωγαν καυτερά λιγότερο από μία φορά την εβδομάδα.

Όσοι έτρωγαν καυτερά φαγητά μία έως δύο φορές την εβδομάδα, είχαν 10% μικρότερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου από οποιαδήποτε αιτία (καρκίνο, καρδιά, διαβήτη κ.α.).

Ενας εκ των ερευνητών, ο Τσι, τόνισε πως «σίγουρα χρειαζόμαστε περισσότερα στοιχεία και από άλλους πληθυσμούς», μιλώντας για τη συσχέτιση που βρέθηκε ανάμεσα στα καυτερά φαγητά και τον μικρότερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου, εξηγώντας πως δεν έχει αποδειχθεί ακόμα σχέση αιτίου-αποτελέσματος, αναφέρει το iefimerida.gr.

Οι επιστήμονες δεν είναι ακόμα σίγουροι για την αιτία που κάνει τις καυτερές τροφός να απομακρύνουν το κίνδυνο πρόωρης θνησιμότητας. Πιθανότατα να σχετίζεται με τη μείωση της χρόνιας φλεγμονής, η καλύτερη διάσπαση των λιπών στο σώμα, η μεταβολή της σύνθεσης των βακτηρίων στο έντερο κ.α.

Η επιδημιολόγος δρ Νίτα Φορούχι του Πανεπιστημίου του Κέμπριτζ τόνισε ότι είναι ακόμη πρόωρο να πει κανείς με σιγουριά κατά πόσο είναι ωφέλιμο να τρώει κανείς συχνά καυτερά φαγητά, καθώς η σχετική επιστημονική συζήτηση βρίσκεται σε εξέλιξη.

Από την άλλη πλευρά, κάποιοι επιστήμονες ανέφεραν πως το καλύτερο είναι κάποιος να ακολουθεί μια ισορροπημένη διατροφή και να μην δίνει έμφαση στα καυτερά φαγητά.

 

Υγεία

Η διατροφή που θωρακίζει τη γυναικεία καρδιά

καρδια,υγεία

Καινούργια στοιχεία κομίζει πρόσφατη μελέτη από το Πανεπιστήμιο Monash της Αυστραλίας σχετικά με τη διατροφή που προφυλάσσει τις γυναίκες από την καρδιαγγειακή νόσο. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύονται στο British Medical Journal, μια αύξηση στην πρόσληψη «καλών» υδατανθράκων μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών νοσημάτων, πρώτης αιτίας θανάτων στις γυναίκες.

Ποιοι νοούνται ως καλοί υδατάνθρακες; Όπως εξηγεί η διευθύντρια του βρετανικού οργανισμού Heart Foundation, Eithne Cahill, υδατάνθρακες καλής ποιότητας εξασφαλίζονται μέσα από τρόφιμα όπως τα λαχανικά και τα τρόφιμα ολικής άλεσης όπως δημητριακά, ψωμί και ζυμαρικά, σε αντίθεση με όσους περιέχονται στο λευκό ψωμί, στα μπισκότα, τα κέικ ή γλυκά και αλλού, οι οποίοι πρέπει να αποφεύγονται.

Η έρευνα προσφέρεται για νέες διατροφικές κατευθύνσεις προς τις γυναίκες, δεδομένου πως η κακή διατροφή βρίσκεται στο επίκεντρο αυξάνει τον καρδιαγγειακό κίνδυνο τόσο ως ανεξάρτητος παράγοντας όσο και προωθώντας άλλους παράγοντες κινδύνου όπως η παχυσαρκία, ο σακχαρώδης διαβήτης, η υπέρταση και η δυσλιπιδαιμία.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, μία μέτρια πρόσληψη υδατανθράκων 41%-44,30% επί του συνόλου προσλαμβανόμενης ενέργειας συνδέθηκε με μικρότερο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου έναντι μικρότερη πρόσληψης (37%) καθώς και λιγότερες πιθανότητες υπέρτασης, διαβήτη και παχυσαρκίας. Η πρόσληψη των υδατανθράκων δεν παρουσίασε συνάφεια με θνησιμότητα από κάθε αίτιο.

Μια διατροφική συμβουλή

Σύμφωνα με τη Eithne Cahill, η υγιεινή διατροφή βασίζεται σε έναν συνδυασμό τροφών και όχι σε ένα μόνο θρεπτικό συστατικό ή τρόφιμο. «Εντάξετε στο διατροφικό πρόγραμμά σας πολλά λαχανικά, φρούτα και δημητριακά ολικής άλεσης, λιπαρά τρόφιμα όπως ξηρούς καρπούς, σπόρους, αβοκάντο, ελιές και ελαιόλαδο για μαγείρεμα καθώς και μια ποικιλία υγιεινών πρωτεϊνών, ιδιαίτερα από θαλασσινά, φασόλια και φακές, αυγά και γαλακτοκομικά», καταλήγει.

Πηγή: ygeiamou.gr

 

Διαβάστε επίσης:

Κρυολόγημα: Οκτώ τρόποι που καταπολεμούν τα συμπτώματα και ανακουφίζουν

Έρευνα: Τα εμβόλια είναι λιγότερο αποτελεσματικά στους ασθενείς με πολλαπλό μυέλωμα

ESPA BANNER