Υγεία

Αυτές είναι οι τροφές που θα μας προφυλάξουν από το Αλτσχάιμερ

μεσογειακή διατροφή

Στους λόγους που είχαμε για να αλλάξουμε τη διατροφή μας προς το καλύτερο μπορούμε πλέον να προσθέσουμε και την προστασία μας από την νόσο Alzheimer. Σύμφωνα με νέες μελέτες, φαίνεται πως οι άνθρωποι που ακολουθούν διατροφή που περιλαμβάνει μούρα, φυλλώδη πράσινα λαχανικά και ψάρια μείωσαν σημαντικά το ρίσκο τους για την ασθένεια.

Η διατροφή ονομάζεται MIND, και είναι ένας συνδυασμός δύο ιδιαίτερα δημοφιλών και υγιεινών πλάνων διατροφής, της Μεσογειακής και της δίαιτας DASH, με τη διαφορά ότι εστιάζει συγκεκριμένα σε τρόφιμα και θρεπτικά συστατικά που αποδεδειγμένα κάνουν καλό στον εγκέφαλο, όπως τα μούρα. Οι κατηγορίες τροφίμων στις οποίες βασιζόμαστε, λοιπόν, είναι οι εξής:

Πράσινα φυλλώδη λαχανικά (τουλάχιστον έξι φορές την εβδομάδα)
Άλλα λαχανικά (μια φορά την ημέρα)
Ξηροί καρποί (πέντε φορές την εβδομάδα)
Μούρα (δύο ή περισσότερες φορές την εβδομάδα)
Προϊόντα ολικής άλεσης (τουλάχιστον τρεις φορές την ημέρα)
Ψάρι (τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα)
Πουλερικά (δύο φορές την εβδομάδα)
Ελαιόλαδο (μαγειρεύουμε αποκλειστικά με αυτό)
Κρασί (ένα ποτηράκι την ημέρα)

Τι να αποφεύγουμε:

Κόκκινο κρέας (λιγότερο από τέσσερις φορές την εβδομάδα)
Βούτυρο και μαργαρίνη (λιγότερο από μια κουταλιά της σούπας ημερησίως)
Τυρί (το πολύ μια φορά την εβδομάδα)
Γλυκά (λιγότερο από πέντε φορές την εβδομάδα)
Τηγανητά και fast food (λιγότερο από μια φορά την εβδομάδα)

Ποια είναι τα οφέλη;

Μια μελέτη έδειξε ότι όσοι έμειναν πιστοί στη δίαιτα MIND κατάφεραν να ελαττώσουν το ρίσκο τους για Alzheimer κατά 54%. Αλλά ακόμα και όσοι ακολουθούσαν τη διατροφή χαλαρά, είχαν ελαττώσει το ρίσκο κατά 35%. Αυτά τα νούμερα είναι εντυπωσιακά· παρ’ όλα αυτά, εξακολουθεί να υπάρχει ανάγκη για περισσότερη έρευνα. Όπως και να το κάνουμε, όμως, η αρχή είναι πολλά υποσχόμενη, καθώς φαίνεται πως ό,τι τρώμε μπορεί όντως να επηρεάσει τις πιθανότητές μας να αναπτύξουμε Alzheimer σε μεγάλη ηλικία.

Ακόμα κι αν δεν έχετε ιστορικό της νόσου στην οικογένειά σας, εξακολουθούν να υπάρχουν λόγοι να ακολουθήσετε αυτή τη διατροφή, καθώς βασίζεται σε υγιεινά φαγητά που εκτός από το μυαλό, φροντίζουν και για την καλή υγεία της καρδιάς. Και το καλύτερο είναι πως δεν είμαστε υποχρεωμένοι να ακολουθούμε αυτό το πλάνο διατροφής αυστηρά για να δούμε τα θετικά αποτελέσματα. Αυτό σημαίνει πως είναι πιο εύκολο να παραμείνουμε πιστοί σε αυτό για περισσότερο χρόνο. Μερικές έξτρα συμβουλές που δίνουν οι ειδικοί είναι να προσέχουμε τα μεγέθη των μερίδων μας, και να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί πώς ετοιμάζεται το φαγητό. Διάφορες σάλτσες και έλαια μαγειρικής μπορούν να μας φορτώσουν με περιττές θερμίδες και λιπαρά που δεν χρειαζόμαστε. Και, φυσικά, πρέπει να πίνουμε άφθονο νερό καθημερινά.

Τέλος, είναι σημαντικό να θυμόμαστε πως η διατροφή – παρά τον μεγάλο της ρόλο – δεν είναι το παν όσον αφορά την νόσο Alzheimer. Είναι εξίσου σημαντικό να ασκούμαστε συχνά και να ελέγχουμε τα επίπεδα του στρες μας, ώστε να μειώσουμε τον κίνδυνο ακόμα περισσότερο.

πηγή: iatronet.gr

 

Υγεία

Πέντε τροφές που ενισχύουν την εγκεφαλική δραστηριότητα

τουρσί

Το φαγητό είναι τροφή όχι μόνο για το σώμα μας αλλά και για το μυαλό μας. To αμερικάνικο site Inverse συγκέντρωσε όλες τις τελευταίες έρευνες γι’ αυτά που πρέπει να περιλαμβάνει το διαιτολόγιο μας ώστε έχουμε υγιή εγκέφαλο.

Μήλα για τη μνήμη

Μια τελευταία έρευνα του πανεπιστημίου του Κουίνσλαντ που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Stem Cell Reports έδειξε ότι η κατανάλωση μήλων ενισχύει την παραγωγή των εγκεφαλικών κυττάρων που συμμετέχουν στη διαδικασία της εκμάθησης και της μνήμης. Το ίδιο ισχύει και τα κόκκινα σταφύλια καθώς και το πράσινο τσάι.

Γλυκοπατάτες για συγκέντρωση

Οι κόκκινες και μοβ γλυκοπατάτες δεν παύουν να εκπλήσσουν με τις ιδιότητες τους. Κυρίως εξαιτίας της συμβολής τους στη ρύθμιση του σακχάρου γεγονός που εκτιμάται ιδιαίτερα από τους διαιτολόγους. Φαίνεται, όμως, ότι οι ισχυρές αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμoνώδεις ιδιότητες, βοηθούν πολύ και την πνευματική απόδοση.

Πράσινες σαλάτες για καλή απόδοση μέχρι βαθιά γεράματα

Και όμως, μια δόση πράσινες σαλάτες τη μέρα είναι αρκετή για να μειώσει κατά μέσο όρο 11 χρόνια την φθορά της μνήμης εξαιτίας της ηλικίας. Η έρευνα προέρχεται από το πανεπιστήμιο της Βοστόνης και έδειξε ότι 80χρονοι που κατανάλωναν τουλάχιστον μια μερίδα πράσινες σαλάτες τη μέρα είχαν καλύτερα αποτελέσματα σε τεστ απόδοσης, συγκέντρωσης και μνήμης από τους συνομηλίκους τους.

Τουρσί για ενδυνάμωση

Μπορεί να μην είναι αυτό που έρχεται πρώτο στο μυαλό όταν μιλάμε για μνήμη αλλά η διαδικασία της ζύμωσης συμβάλλει στην καλή υγεία του μικροβιώματος. Που σημαίνει καλύτερη ισορροπία της εντερικής χλωρίδας, λιγότερες φλεγμονές, καλύτερη υγεία και καλύτερη ενδυνάμωση της εγκεφαλικής δραστηριότητας.

Ψάρι για διάθεση και μνήμη

Όλα τα ψάρια αλλά κυρίως, τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός εξαιτίας των ωμέγα 3 λιπαρών οξέων είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητα. Μια έρευνα, μάλιστα, του πανεπιστημίου του Πίτσμπουργκ έδειξε ότι είναι τέτοια η συμβολή τους που μπορούν να βελτιώσουν τη μνήμη και την ικανότητα συγκέντρωσης ακόμα και 18-24 χρόνων που βρίσκονται στο καλύτερο σημείο της εγκεφαλικής τους δραστηριότητας.

Πηγή: olivemagazine.gr

Διαβάστε επίσης:

Αυτός είναι ο 35χρονος Κρητικός που κατηγορείται για βιασμό ανηλίκων

Ηράκλειο: Επίθεση σε πισίνα βίλας - Μεγάλη η ζημιά, λέει ο ιδιοκτήτης

Ηράκλειο: Έχει το κοράκι... κορώνα στο κεφάλι του! (φωτο)