Τεχνολογία

"Έξυπνα" γυαλιά για οδήγηση από την BMW

bmw_google_glasses.jpg

Η MINI αναπτύσσει "έξυπνα" γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality) τα οποία παρέχουν στην οδηγό χρήσιμες πληροφορίες στο πλαίο της οδήγησης και φυσικά συνδέονται με το αυτοκίνητο.

Ο Dr. Γιοργκ Πράισινγκερ, υπεύθυνος προγράμματος του MINI Augmented Vision (έρευνα και ανάπτυξη του BMW Group), αναφέρει: «Το MINI Augmented Vision παρέχει μια εικόνα σχετικά με το πώς η έξυπνη διασύνδεση μεταξύ ενός αυτοκινήτου MINI και γυαλιών στα οποία προβάλλεται σχετικό υλικό θα μπορούσε να λειτουργεί στο μέλλον.

Δουλεύοντας με αρκετές εταιρείες της Qualcomm, δημιουργήσαμε ένα διασυνδεδεμένο σύστημα και γυαλιά augmented reality με χαρακτηριστικό design ΜΙΝΙ που φέρνουν επανάσταση στην εμπειρία τόσο εντός όσο και εκτός του οχήματος. 

Το πρωτότυπο, με τις παραμετροποιημένες, διαδραστικές λειτουργίες του, επιτυγχάνει στο “πάντρεμα” της επαυξημένης πραγματικότητας με το χαρακτηριστικό lifestyle του brand».

Οι διαθέσιμες λειτουργίες περιλαμβάνουν πλοήγηση και επιλογή προορισμών (επιλογή τους εκτός του οχήματος και στη συνέχεια μεταφορά τους σε αυτό), λειτουργία First Mile/ Last Mile, προβολή στοιχείων όπως η ταχύτητα, τα όρια κλπ στο οπτικό πεδίο του οδηγού, προβολή ενδείξεων (βέλη κατεύθυνσης) «πάνω» στον δρόμο, τόσο για πλοήγηση, όσο και για κατάδειξη σημείων ενδιαφέροντος (όπως ελεύθερες θέσεις παρκαρίσματος), messaging (προβολή ενδείξεων για λήψη μηνυμάτων κατά την οδήγηση, τα οποία στη συνέχεια το σύστημα του αυτοκινήτου διαβάζει στον οδηγό), Χ-Ray view/ «διάφανα» τμήματα του αυτοκινήτου, δηλαδή virtual view μέσα από εμπόδια στο οπτικό πεδίο (όπως τις «κολώνες» που κρατούν τον ουρανό του αυτοκινήτου) και augmented parking, μέσω της προβολής εικόνων από κάμερες που είναι τοποθετημένες στους καθρέφτες απευθείας στα γυαλιά.

Τα γυαλιά AR προβάλουν πληροφορίες που χρειάζεται ο χρήστης στο οπτικό του πεδίο δεν τον αποσπούν ωστόσο στην οδήγηση, αντίθετα, αυξάνουν την ασφάλεια και την παροχή βοήθειας κατά την οδήγηση.

Τεχνολογία

Αυτοκίνητο: Σύντομα και φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων «εν κινήσει»

φόρτιση ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Στην εποχή της ηλεκτροκίνησης το καλώδιο φόρτισης μπήκε στη ζωή μας και έγινε συνώνυμο της εξέλιξης. Η χρήση του χρειάζεται κάποιες βασικές γνώσεις από τους οδηγούς-κατόχους ηλεκτρικών οχημάτων σε σχέση με την κλασική μάνικα στο βενζινάδικο, η οποία συνδέει το αυτοκίνητο με την αντλία βενζίνης και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα ολοκληρώνεται ο ανεφοδιασμός του οχήματος.

Με την ηλεκτροκίνηση ο οδηγός πρέπει να προγραμματίσει τη φόρτιση του οχήματός του, να υπολογίσει τη διαδρομή και να έχει μαζί του έναν φορτιστή.

Στον μέλλον, όπως δείχνουν τα πράγματα, θα αλλάξουν πολλά στον χώρο της αυτοκίνησης. Στον τομέα της φόρτισης, για παράδειγμα, αναμένεται να υπάρξει μία σημαντική διαφοροποίηση, καθώς το τελευταίο διάστημα βρίσκεται στο στάδιο δοκιμών η κατασκευή πομπών επαγωγικής φόρτισης αυτοκινήτων.

Αυτή η τεχνολογία θα επιτρέψει να κατασκευαστούν μεγάλου μήκους χώροι στάθμευσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως, για παράδειγμα, σε πιάτσες ταξί, σε πάρκινγκ ή οπουδήποτε αλλού, όπου θα φορτίζονται ταυτόχρονα τα αυτοκίνητα χωρίς καμία μέριμνα εκ μέρους του οδηγού, διατηρώντας πλήρη ελευθερία κινήσεων σε ολόκληρο το μήκος που περιλαμβάνουν οι επαγωγικοί αγωγοί.

Αυτή η εφαρμογή θα δώσει ελευθερία κινήσεων στους οδηγούς που μπορούν να συνδυάσουν δουλειά και παράλληλη φόρτιση. Μεταξύ των ευνοημένων αναμένεται να είναι οι οδηγοί ηλεκτρικών ταξί. Αυτή η καινοτομία αναμένεται να προκαλέσει εκρηκτική διάδοση της ηλεκτροκίνησης στον κόσμο των επαγγελματιών, που θα μπορούν να κινούνται ελεύθερα χωρίς να είναι αναγκασμένοι και δεσμευμένοι να περιμένουν για αρκετή ώρα σε ένα μέρος όσο διαρκεί η φόρτιση. Το ίδιο μπορεί να γίνει και σε πάρκινγκ, όπου απλά παρκάροντας για λίγα λεπτά κάπου θα μπορεί ο οδηγός να φορτίζει και το αυτοκίνητό του.

Ήδη, 25 ηλεκτρικά ταξί στο Όσλο εξοπλίστηκαν με συστήματα επαγωγικής φόρτισης και εκμεταλλεύονται σειρές πομπών, οι οποίοι έχουν ενσωματωθεί στο έδαφος της πιάτσας τους. Αυτός ο στόλος, αποτελούμενος από ηλεκτρικές Jaguar I-pace, είναι μία πιλοτική εφαρμογή που εντάσσεται στο κρατικό πρόγραμμα εξηλεκτρισμού των ταξί της Νορβηγίας.

Αντίστοιχες εφαρμογές στατικής και δυναμικής επαγωγικής φόρτισης θα υλοποιηθούν και από άλλους κλάδους μεταφορών, οι οποίοι αντιμετωπίζουν τη διαδικασία της χρήσης καλωδίων φόρτισης ως άκρως ενοχλητική. Σύμφωνα με τον επίτιμο πρόεδρο του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων (ΕΛΙΝΗΟ), Διονύση Νέγκα, υπάρχουν δύο είδη επαγωγικής φόρτισης:

Η στατική και η δυναμική.

Η πρώτη αναφέρεται σε πομπό ηλεκτρικής ενέργειας τοποθετημένο σε σταθερό σημείο, συνήθως στο επίπεδο του δρόμου ή και εμβαπτισμένο στη μάζα της επίστρωσής του, και σε δέκτη στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου το οποίο έρχεται και σταθμεύει ακριβώς πάνω από τον πομπό παραμένοντας εκεί ακίνητο για όλη τη διάρκεια της φόρτισης.

Η δεύτερη αναφέρεται σε αυτοκίνητο το οποίο διαθέτει δέκτη στο κάτω μέρος του και διέρχεται κινούμενο πάνω από πολλούς, διαδοχικά τοποθετημένους στην επιφάνεια του δρόμου πομπούς ηλεκτρικής ενέργειας, όπου θα μπορούν να φορτίζουν τα αυτοκίνητα «εν κινήσει».

Με τον δεύτερο τρόπο φόρτισης, δηλαδή τη δυναμική, μπορεί στο μέλλον να εξασφαλιστεί αέναη κίνηση αυτόνομων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα οποία θα κινούνται συνεχώς στην ίδια συγκεκριμένη διαδρομή, που κατά μήκος της θα είναι εφοδιασμένη με διαδοχικούς πομπούς ηλεκτρικής ενέργειας εγκιβωτισμένους στα υλικά κατασκευής της.

Ήδη, η τεχνολογία στον τομέα της φόρτισης περνάει σε επόμενο βήμα και όλα δείχνουν ότι πολύ σύντομα θα μπορούν να ηλεκτρικά αυτοκίνητα να κινούνται απροβλημάτιστα παντού και χωρίς οι οδηγοί να έχουν την δέσμευση των καλωδίων. Μα το σημαντικότερο όλων είναι ότι θα μπορεί το ηλεκτρικό αυτοκίνητο να φορτίζεται ενώ κινείται, χωρίς ο οδηγός να αναγκάζεται να μένει σταθερός σε ένα σημείο για πολλά λεπτά της ώρας.

πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Facebook: Επεκτείνει την τηλεργασία σε όλο το προσωπικό του και μετά την πανδημία

ΗΠΑ:΅Επενδύσεις 250 δισ. δολ. στην τεχνολογία

Bitcoin: Νέο «τιτίβισμα» του Μασκ έδωσε ώθηση στο κρυπτονόμισμα