Πολιτική

Ηράκλειο

Ανασυγκρότηση του ΕΣΡ ζητεί ο Σπύρος Δανέλλης

danellis.jpg

Την ανασυγκρότηση του ΕΣΡ ζήτησε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Ποταμιού Σπύρος Δανέλλης, μιλώντας στη Βουλή για τις τηλεοπτικές άδειες.

«Ό,τι και να αποφασίσουμε εδώ, δεν θα γίνει τίποτα αν δεν αποκατασταθεί η νομιμότητά του», υπογράμμισε. Παράλληλα, άσκησε κριτική σε άρθρα του νομοσχεδίου και είπε ότι, αν το Ποτάμι είχε την κοινοβουλευτική δύναμη, θα ζητούσε ονομαστική ψηφοφορία για το άρθρο που αφορά τον καθορισμό του αριθμού των αδειών από τον υπουργό Επικρατείας.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας:

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Ένα σχόλιο στην περί πολιτισμού και των ανθρώπων του αντίληψη του Πρωθυπουργού.

Στις αυλές των βασιλιάδων ανάμεσα στους κόλακες και στους εχθρούς με πρόσωπο φίλων, πάντα ξεχώριζε η φιγούρα του τρελού του Βασιλιά.

Εκείνου που επέλεγε να λέει χιλιάδες αλήθειες, να προκαλεί αποκαλύπτοντας και εν τέλει να προστατεύει το βασιλιά από τα λάθη που συχνά θα έκανε ακολουθώντας τη φωνή ή το λόγο των κολάκων.

Γι’ αυτό ο τρελός ήταν πάντα ο αγαπημένος του βασιλιά και ας κρυβόταν αυτή η αγάπη πίσω από το ακαταλόγιστο της τρέλας.

Όταν Τρελός γίνεται ο κόλακας του Βασιλιά.

Όταν οι χιλιάδες πραγματικοί τρελοί –που δεν είναι άλλοι από τους καλλιτέχνες που στην Ελλάδα του σήμερα συνεχίζουν να κάνουν Τέχνη-απομονώνονται.

Όταν η εξουσία υιοθετεί μια δήθεν Τέχνη που την κολακεύει.

Τότε μπορούμε να πούμε με σιγουριά: Υπάρχει κάτι σάπιο στο βασίλειο της Δανιμαρκίας

Κύριε Υπουργέ,

Επιμένετε σε ένα λάθος μοντέλο.

Διεκδικείτε με αυτό το Ν/Σ την απόλυτη κυριαρχία στο ραδιοτηλεοπτικό τοπίο και επιχειρείτε να μας πείσετε πως ακριβώς αυτή η απολύτως προσωπική κυριαρχία είναι που θα βάλει τέλος στη διαπλοκή.

Δυστυχώς δεν μπορούμε να σας ακολουθήσουμε σ’ αυτή τη λογική.

Εμείς πιστεύουμε πως απέναντι από τη διαπλοκή και τη διαφθορά μπορούν να σταθούν μόνο οι ισχυροί θεσμοί.

Σήμερα επιτέλους μετά από 26 χρόνια το πολιτικό σύστημα επιχειρεί να κάνει έστω και ένα βήμα, προκειμένου να σπάσει την διάχυτη στην κοινωνία αίσθηση της διαπλοκής, μεταξύ πολιτικού προσωπικού και καναλαρχών.

Ένα βήμα που η κοινωνία απαιτεί.

Και ακριβώς σ’ αυτή την απαίτηση οφείλουμε να ανταποκριθούμε με θάρρος και ειλικρίνεια.

Γι’ αυτό το λόγο, θα μας βρείτε σταθερά απέναντι σας, στην προσπάθειά σας να στήσετε μια νέου τύπου διαπλοκή, που θα καθοδηγείται αμιγώς από τον εκάστοτε Υπουργό Επικρατείας.

Λέγαμε και χτες ότι δεν αμφισβητούμε τις καλές προθέσεις του Υπουργού, αλλά αύριο στη θέση του κου Παππά μπορεί να υπάρχει ο κος Παπαδόπουλος.

Ποιος μας διασφαλίζει τις καλές του προθέσεις. Αν διαθέταμε την κοινοβουλευτική δύναμη που ο κανονισμός της βουλής επιβάλει, εμείς θα ζητούσαμε ονομαστική ψηφοφορία γιατί θεωρούμε ότι πρέπει να καταγραφεί η άποψη του κάθε Βουλευτή ξεχωριστά..

Καλωσορίζουμε την πρόταση του κου Φάμελλου της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, συμφωνούμε, γιατί το θέταμε από την πρώτη στιγμή, από την προηγούμενη κοινοβουλευτική περίοδο όταν συζητούσαμε το νομοσχέδιο της ΕΡΤ.

Θεωρούμε ότι η βάση, το προαπαιτούμενο της εξυγίανσης των μίντια είναι η ουσιαστική ανασυγκρότηση του ΕΣΡ.

Κύριοι Υπουργοί, ότι και να αποφασίσουμε σήμερα -ότι και να πούμε, συμφωνούμε, δεν συμφωνούμε – θα είναι έωλο, θα είναι στον αέρα της αντισυνταγματικότητας για όποια πράξη ακολουθήσει, εάν το ΕΣΡ δεν έχει αποκατεστημένη τη νομιμότητα του.

Έτσι λοιπόν θεωρούμε ότι πρώτιστο ζήτημα είναι η διασφάλιση ότι θα υπάρχουν εχέγγυα ότι τόσο το ΕΣΡ όσο και η ΕΕΤΤ θα αποκτήσουν εκείνες τις αρμοδιότητες και το κύρος που θα τους επιτρέψουν να βάλουν τάξη στο άναρχο ραδιοτηλεοπτικό τοπίο.

Υπάρχουν όμως και άλλα σημεία τριβής.

«Μοτίβα νομοθέτησης», που σταθερά επαναλαμβάνονται και πλέον δεν μπορούμε να αγνοούμε.

Το νομοσχέδιο που φέρατε, παρουσιάζει όλες τις αδυναμίες, αλλά και την παράδοση της κακής νομοθέτησης που σας χαρακτηρίζει, από το πρώτο σας ακόμη νομοσχέδιο, πέρυσι τον Μάρτιο.

Δεν επιτρέπεται κάθε νομοσχέδιο που φέρνετε στη Βουλή, να μην έχει υποστεί ουσιαστική διαβούλευση, να συζητείται με διαδικασίες εξπρές και να περιέχει άσχετες και εμβαλωματικές διατάξεις, που καμία σχέση δεν έχουν με τον τίτλο και το περιεχόμενο του.

Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε ένα δεύτερο Ν/Σ, κρυμμένο μέσα στο κυρίως Ν/Σ.

Πρόκειται για τα άρθρα 22 έως 43, που αφορούν τον στρατηγικό σχεδιασμό και την οργάνωση της Εθνικής Επικοινωνιακής Πολιτικής.

Γεννούνται ερωτηματικά, ως προς τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης, να θέσει υπό τον έλεγχο και πάλι του Υπουργού Επικρατείας, την επικοινωνιακή διπλωματία, την εσωτερική πολιτική ενημέρωση, τη ρύθμιση και την εποπτεία των μέσων μαζικής ενημέρωσης, καθώς και το που θα κατευθύνεται η κρατική διαφήμιση.

Νομοθετείτε, συγκεντρώνοντας εξουσίες, αντί να λύνετε ουσιαστικά τα προβλήματα.

Σας «διέφυγε» για παράδειγμα από το συζητούμενο νομοσχέδιο, μια ρύθμιση για τα επικίνδυνα για τη δημόσια υγεία πάρκα κεραιών, καθώς και μία άλλη για την αδειοδότηση των ραδιοφωνικών σταθμών.

Δύο ζητήματα, δηλαδή, που έχουν άμεση συνάφεια με το Ν/Σ, αλλά εντελώς «τυχαία» εντάξατε με το άρθρο 21, μια παντελώς άσχετη ρύθμιση για τους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών.

Πραγματικά δεν μπορούμε να αντιληφθούμε τη λογική με την οποία ο κος Σπίρτζης κάνει αυτή τη ρύθμιση, που ξεκάθαρα θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των οδηγών στο εθνικό οδικό δίκτυο ενώ παράλληλα, αντίκειται στην ευρωπαϊκή νομοθεσία που διέπει τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών - TenT μέρος του οποίου αποτελεί το εθνικό μας δίκτυο .

Επιπλέον, σας έχει διαφύγει πως υπάρχει εμφανής διαχωριστική γραμμή μεταξύ τηλεοπτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας και αυτών που εκπέμπουν περιφερειακά.

Τα περιφερειακά ΜΜΕ, ωστόσο, έχουν ιδιαιτερότητες που δεν λαμβάνονται υπόψη.

Παραδείγματος χάρη, δεν μπορούν να δημοπρατηθούν με μόνο κριτήριο επιλογής την οικονομική πλειοδοσία.

Θα πρέπει να ληφθούν υπόψη και άλλα κριτήρια, όπως τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και οι διαφοροποιήσεις μεταξύ των περιφερειών της χώρας, χαρακτηριστικά που θα πρέπει να καθορίζουν τόσο τον αριθμό των περιφερειακών καναλιών όσο και τον αριθμό των εργαζομένων σ’ αυτά.

Εμείς, προτείνουμε να εξαιρεθούν από το παρόν νομοσχέδιο, όσες ρυθμίσεις τα αφορούν και να έρθει σύντομα και μετά από σοβαρή διαβούλευση, ένα νέο νομοσχέδιο που θα ρυθμίζει αποκλειστικά το θέμα των αδειών τους.

Υποστηρικτικό αυτής της άποψης είναι πως την συμμερίζεται μια μεγάλη πλειοψηφία των συναδέλφων από όλες τις πτέρυγες της Βουλής.

Υπερψηφίζουμε την τροπολογία του κου Φίλη όμως τα τεράστια φετινά κενά που έχουμε στα σχολεία όλης της χώρας, προέκυψαν λόγω της αδιαφορίας των κ.κ. Μπαλτά και Κουράκη μιας και ήταν απασχολημένοι με την απορρύθμιση του νόμου Διαμαντοπούλου και την εξόντωση της αριστείας.!

Τέλος ελπίζουμε και περιμένουμε μέχρις τέλους, να αντιληφθείτε κύριοι της κυβέρνησης αυτό που διαχρονικά η αριστερά έθετε ότι δεν αντιμετωπίζεται κανένα ζήτημα χωρίς τη διαφάνεια και την αυστηρή τήρηση των κανόνων που η θεσμική ενίσχυση επιβάλλει.

Οι καλές προθέσεις αν αφήνονται στη διαχείριση των προσώπων, όσο φωτισμένα και αν είναι αυτά τα πρόσωπα σε καμία περίπτωση δεν διασφαλίζουν την ορθή λειτουργία της δημοκρατίας και το άγος για το οποίο μιλήσαμε και χτες.

Ένα άγος, που βαρύνει τις πλάτες δικαίων και αδίκων του πολιτικού συστήματος, του πολιτικού προσωπικού της χώρας δεν θα φύγει αν δεν έχουμε αντιμετωπίσει το τεράστιο και υπαρκτό ζήτημα της διαπλοκής, μεταξύ αυτών που ελέγχουν τα μίντια και διαχειρίζονται την κοινή γνώμη και του πολιτικού συστήματος

Κρήτη

Ηράκλειο

Ηράκλειο - Open Mall: Οδεύει προς "επιτήρηση" το έργο και στο ... βάθος απένταξη!

Στο Δημοτικό Συμβούλιο η έγκριση χρηματοδότησης για το Open Mall.jpg

Ορατό είναι το ενδεχόμενο ο δήμος Ηρακλείου να μπει σε καθεστώς “επιτήρησης” όσον αφορά στο έργο του ανοικτού εμπορικού κέντρου- Open Mall, καθώς ενάμιση χρόνο μετά την έγκριση του από το Υπουργείο Ανάπτυξης, η δημοτική αρχή δεν έχει προχωρήσει σε καμία συμβασιοποίηση υποέργου.

Πρόκειται για ένα οραματικό πλάνο, οι συζητήσεις για το οποίο ξεκίνησαν το 2018, στο πλαίσιο του οποίου αξιοποιείται τμήμα του εμπορικού κεντρικού ιστού και με παρεμβάσεις ανάπλασης αλλά και ομογενοποίησης στις όψεις των 89 καταστημάτων που συμμετέχουν, δίνεται η αίσθηση ενός “ανοικτού” εμπορικού κέντρου ( με κεντρική πύλη εισόδου μεταξύ άλλων).

Ωστόσο, η παρέμβαση αυτή που θα έδινε ώθηση στην τοπική εμπορική κίνηση και θα αναβάθμιζε την εικόνα του κέντρου, έχει μείνει στάσιμη από μεριά του δήμου, που είναι ο κύριος δικαιούχος της πράξης και χρηματοδοτείται για αυτό με 1,5 εκ ευρώ. Συνδικαιούχος είναι το Επιμελητήριο Ηρακλείου με 597. 751 ευρώ, με τα υποέργα που του αναλογούν να είναι κυρίως συμπληρωματικά του έργου και να “κουμπώνουν” πάνω στη κυρίως υποδομή, που είναι ευθύνη του δήμου.

Έγκριση 6 μήνες αργότερα!

Οι …. καθυστερήσεις στην πρόοδο των εργασιών ξεκίνησαν από πολύ νωρίς: Ενώ η απόφαση έγκρισης από το Υπουργείο για να “τρέξει” το πρόγραμμα του έργου με κοινοτική χρηματοδότηση δόθηκε στις 28-6-2019 και βρίσκεται αναρτημένη στη Διαύγεια , το Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου έλαβε απόφαση έγκρισης του έργου έξι μήνες αργότερα (!), στις 20 Ιανουαρίου του 2020, δηλαδή σήμερα συμπληρώνεται ακριβώς ένας χρόνος. Βάσει της απόφασης έγκρισης από το Υπουργείο, η ημερομηνία υλοποίησης έχει οριστεί για τις 31.12.2021, δηλαδή σε έναν χρόνο από τώρα!

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, σε αυτό τον έναν χρόνο αλλά και στην όποια παράταση δοθεί -ως είθισται- σε έργα ευρωπαικής χρηματοδότησης αυτής της κατηγορίας, ο δήμος Ηρακλείου δεν προλαβαίνει να εκτελέσει το σύνολο των υποέργων, ανάμεσα στα οποία τα απαιτητικά υποέργα των εργασιών υπογειοποίησης των καλωδίων κοινής ωφελείας αλλά και τις εργασίες της αναβάθμισης του δικτύου ύδρευσης και κατασκευής συστήματος απορροής ομβρίων υδάτων. Σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις, είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο ότι ο δήμος θα μπει σε “καθεστώς επιτήρησης” από τη Διαχειριστική Αρχή ( την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης ΕΠ Ανταγωνιστικότητα , Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης), κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι η Αρχή θα καταρτίσει τον “μπούσουλᔨ, τα βήματα που θα πρέπει να ικανοποιεί ο δήμος σε σχέση με το έργο, διαφορετικά στο βάθος … απένταξη!

Τί λέει η δημοτική αρχή

Από τη μεριά της η δημοτική αρχή αναγνωρίζει την καθυστέρηση με τον αντιδήμαρχο της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Ηρακλείου Γιάννη Αναστασάκη να απαντά στο ekriti.gr ότι “Υπάρχει δεδομένη καθυστέρηση. Το έργο αυτό αποτελεί μια σύνθεση διαδικασία, ενώ τεράστιες υπήρξαν οι αρρυθμίες λόγω κόβιντ”. Σύμφωνα με τον ίδιο, δίνεται ένας “αγώνας δρόμου” από τη δημοτική αρχή προκειμένου έως το τέλος της δημοτικής θητείας στις 31-12 του 2023 να έχει αποδοθεί το σύνολο του έργου, με τον αντιδήμαρχο να “ποντάρει” στις παρατάσεις που θα πάρει το έργο λόγω και των ιδιαίτερων συνθηκών της πανδημίας. “Στον προγραμματισμό μας είναι να γίνουν άμεσα οι διαγωνισμοί για τον Τεχνικό Σύμβουλο και την ανάθεση της μελέτης για την τεχνική ανάπλαση, την οποία το 2022 θα συμβασιοποιήσουμε” συμπλήρωσε.

 

Ανοικτό Κέντρο Εμπορίου

Λίγα λόγια για το έργο και τη φιλοσοφία που το “διατρέχει" όπως αναφέρονται στο Τεχνικό Δελτίου του Δήμου: Το «Οpen Mall» δεν θα είναι μια σύνδεση κάποιων επιχειρήσεων που έτυχε να συνυπάρχουν χωρικά, αλλά θα λειτουργεί ως «τοπόσημο» για την πόλη.

Το Ανοικτό Κέντρο Εμπορίου επιλέχθηκε να αναπτυχθεί σε τμήμα του ιστορικού εμπορικού κέντρου εντός των βενετσιάνικων τειχών της Παλιάς Πόλης του Ηρακλείου και συγκεκριμένα στην ευρύτερη περιοχή που περικλείουν οι οδοί: Ζωγράφου – Χατζ. Γιάνναρη –Έβανς (μικρή) – Αβέρωφ και οι οδοί Γιαννιτσών, Τσικριτζή και Θεοδοσάκη. Η περιοχή παρέμβασης περιλαμβάνει ένα πυκνό δίκτυο στενών οδών. Παρουσιάζει συγκριτικά πλεονεκτήματα, όπως ο έντονος εμπορικός και επιχειρηματικός χαρακτήρας της, ο ισχυρός χαρακτήρας κεντρικότητας, ο κτιριακός και αρχιτεκτονικός πλούτος, η γειτνίαση των εμπορικών καταστημάτων με μνημεία και ελεύθερους δημόσιους χώρους, η συνεκτικότητα, οι αναβαθμισμένες και σε σχετικά καλή κατάσταση υποδομές για πεζούς και ΑμεΑ και η ικανοποιητική κάλυψη από Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΜΑΡΙΑ ΖΑΝΝΙΑ

 

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ: Εργαζόμενοι στην Κρήτη, ασφαλισμένοι στη Βουλγαρία και φοβούνται να μιλήσουν!

Μιχάλης Καραμαλάκης: Παραμένει Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ ο Ηρακλειώτης Αντιστράτηγος

Ταραντίλης: Αγωνία για το άνοιγμα Γυμνασίων και Λυκείων