Οικονομία

12,67 δισ. ευρώ τα ληξιπρόθεσμα προς τα ασφαλιστικά ταμεία

lefta_paketa.jpg

Στην αξιοποίηση του ατομικού προφίλ των οφειλετών θα δοθεί το βάρος για την αύξηση των εισπράξεων των ληξιπρόθεσμων οφειλών, σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο του Κέντρου Είσπραξης Ανεξόφλητων Οφειλών (ΚΕΑΟ) για το 2015. Η αξιοποίηση θα γίνει με την εφαρμογή συγκεκριμένων δεικτών αφερεγγυότητας, από τις οποίες προκύπτουν περιπτώσεις οργανωμένης εισφοροδιαφυγής και συστηματικής δημιουργίας οφειλών.

Στο στόχαστρο του ΚΕΑΟ θα μπουν επιχειρήσεις με πολύ υψηλές οφειλές και υπέργηρους υπεύθυνους, με συστηματική χρήση υπεργολαβιών και υπεύθυνους πρόσωπα που δεν συμμετέχουν στο κεφάλαιο της επιχείρησης είτε είναι πρώην ή νυν εργαζόμενοι της επιχείρησης, χωρίς οικονομική επιφάνεια.

Η έμφαση θα δοθεί στους οφειλέτες με χρέη άνω των 300.000 ευρώ, με στόχο να εισπραχθούν 500.000.000 ευρώ από ληξιπρόθεσμες οφειλές εντός του έτους, από τα οποία τα 200.000.000 ευρώ θα πρέπει να εισπραχθούν έως τον Ιούνιο.

Προβλέπεται, επίσης, η επεξεργασία του αρχείου των οφειλετών, με σκοπό την επιλογή και άλλων ομάδων οφειλετών (για παράδειγμα με βάση τη δραστηριότητα ακόμη και για ποσά οφειλής μικρότερα των 300.000 ευρώ).

Αναφορικά με τις οφειλές που κρίνονται ως ανεπίδεκτες είσπραξης, το ΚΕΑΟ τονίζει ότι ο χαρακτηρισμός τους ως τέτοιες δεν συνεπάγεται τη διαγραφή τους ούτε αποκλείουν την είσπραξή τους.

Στο μεταξύ, στα 12,67 δισ. ευρώ έχουν διαμορφωθεί οι οφειλές οι οποίες εντάχθηκαν στο Κέντρο Είσπραξης Ανεξόφλητων Οφειλών έως το τέλος του 2014 και αφορούν 266.801 οφειλέτες, σύμφωνα με τα συγκεντρωτικά στοιχεία του ΚΕΑΟ για τον προηγούμενο χρόνο.

Οι περισσότεροι οφειλέτες (136.678 άτομα) προέρχονται από τον ΟΑΕΕ και έχουν οφειλές 4,19 δισ. ευρώ και 99.176 οφειλέτες με οφειλές ύψους 8,17 δισ. ευρώ προέρχονται από το ΙΚΑ.

Από τον ΟΓΑ έχουν ενταχθεί στο ΚΕΑΟ 29.792 οφειλέτες, με οφειλές 219.339.185 ευρώ, ενώ από το ΕΤΑΑ, 1.155 οφειλέτες με οφειλές 90.072.147 ευρώ.

Σε ό,τι αφορά τις εισπράξεις, έως το τέλος του 2014, εισπράχθηκαν από το ΚΕΑΟ 358.499.565 ευρώ. Το ποσό που έχει εισπραχθεί από την εφαρμογή του συμψηφισμού επιστροφών ΦΠΑ και φόρου εισοδήματος με οφειλές που έχουν ενταχθεί στο ΚΕΑΟ ανέρχεται σε 1.952.564,33 ευρώ.

Παράλληλα, εντός του 2014, εστάλησαν από το ΚΕΑΟ 58.932 προσκλήσεις και 237.231 ατομικά ειδοποιητήρια σε οφειλέτες του ΙΚΑ, του ΟΓΑ και του ΟΑΕΕ.

Το ποσό των οφειλών για τις οποίες προχώρησαν αναγκαστικά μέτρα είσπραξης, ανέρχεται σε 3,73 δισ. ευρώ.

Επίσης, διενεργήθηκαν κατασχέσεις για 22.000 οφειλέτες, προχώρησαν 7.754 παραγγελίες κατάσχεσης ακίνητης και κινητής περιουσίας, 2008 διαδικασίες κατάσχεσης ακινήτων και 340 διαδικασίες κατάσχεσης κινητής περιουσίας. Επίσης, αναγγέλθηκαν 545 πλειστηριασμοί και 145 πτωχεύσεις.

Στο ΚΕΑΟ μεταβιβάζονται οφειλές όλων των φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης, αρκεί να είναι άνω των 5.000 ευρώ να μην τελούν υπό δικαστική αναστολή και να μην αφορούν φορείς της Γενικής Κυβέρνησης.

Επιπλέον, ο οφειλέτης θα πρέπει να μην έχει ενεργή ρύθμιση ή να μην έχει τηρήσει τους όρους προηγούμενης ρύθμισης και να μην βρίσκεται σε καθεστώς πτώχευσης ή υπό καθεστώς εκκαθάρισης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
 

Οικονομία

Έρχονται κίνητρα για απόκτηση και χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων

Ηλεκτροκίνητα οχήματα

Κίνητρα για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων με μείωση φόρων και τελών, ή επιδότηση της τιμής αγοράς, καθώς και πρόσθετα κίνητρα για την διευκόλυνση της χρήσης τους, όπως δωρεάν στάθμευση σε ελεγχόμενους χώρους, μελετά το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ανέφερε η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών Αλεξάνδρα Σδούκου, κατά την χθεσινή ομιλία της στο συνέδριο Electromobility 2020.

Παράλληλα σημείωσε ότι είναι πολύ σημαντική για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης η δημιουργία δικτύου σημείων φόρτισης τόσο μέσα στις πόλεις όσο και στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους. Στο πλαίσιο αυτό, εξετάζεται αν απαιτείται η επιδότηση των υποδομών φόρτισης και τι μορφή θα μπορούσε να λάβει για τους διάφορους τύπους φόρτισης. «Σύντομα θα εξειδικεύσουμε τους κανόνες λειτουργίας που διέπουν την αγορά και την υπηρεσία επαναφόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Μας ενδιαφέρει να χορηγήσουμε κίνητρα σε ειδικές κατηγορίες οχημάτων, όπως επαγγελματικής χρήσεως οχήματα, logistics, ταξί, ηλεκτρικά μοτοποδήλατα (scooters). Στόχος μας είναι να ετοιμάσουμε ένα νομοσχέδιο - μόλις ολοκληρώσουμε την επεξεργασία και την κοστολόγηση των πιθανών κινήτρων και μέτρων, μέσα στο 1ο εξάμηνο του 2020 - με ένα πακέτο ποικίλων μέτρων», ανέφερε η κα Σδούκου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανέφερε, στην ελληνική αγορά, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα κατέλαβαν πέρυσι μερίδιο μικρότερο του 1% επί των συνολικών πωλήσεων οχημάτων, ενώ σε άλλες χώρες της ΕΕ τα αντίστοιχα ποσοστά κυμαίνονται σε 4-5%, σε ορισμένες περιπτώσεις (Ολλανδία) ξεπέρασαν το 10% ενώ στη Νορβηγία προσεγγίζουν το 50%. Σημειώνεται ότι το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα προβλέπει πως το 2030 ένα στα τρία οχήματα που θα πωλούνται πρέπει να είναι ηλεκτρικό.

Η γενική γραμματέας του ΥΠΕΝ επεσήμανε τέλος ότι σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δείχνουν η Αθήνα -μαζί με το Μιλάνο- έχουν την πρωτιά στο ποσοστό ρύπων που προέρχεται από τις μεταφορές και τα οχήματα (75%), κάτι που συνδέεται με το ότι ο στόλος οχημάτων της χώρας είναι από τους πιο γερασμένους σε επίπεδο ΕΕ.