Οικονομία

Υποχρεωτικό το πλαστικό χρήμα από το 2016

23101776_h0344038.limghandler.jpg

Το νέο σχέδιο που τελεί υπό την έγκριση των πιστωτών της χώρας και που το προσεχές διάστημα θα κατατεθεί πιθανότατα εντός του Νοέμβρη προς ψήφιση στη Βουλή αποκαλύπτει σήμερα η εφημερίδα Καθημερινή. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, με πλαστικό χρήμα θα γίνονται υποχρεωτικά οι συναλλαγές όλων των νέων επιχειρήσεων που θα συσταθούν από το 2016, ενώ παράλληλα το υποχρεωτικό καθεστώς θα ισχύσει και για δεκάδες κλάδους της ελληνικής οικονομίας που βρίσκονται ψηλά στη λίστα της φοροδιαφυγής.  

Σύμφωνα με αυτό, οι νέες επιχειρήσεις που θα συσταθούν το 2016 θα υποχρεούνται για όλες τις συναλλαγές τους να χρησιμοποιούν χρεωστικές ή πιστωτικές κάρτες, άρα θα πρέπει να εγκαταστήσουν μηχάνημα POS το οποίο θα επιδοτείται από τα πρόγραμμα του ΕΣΠΑ ώστε τα στοιχεία τους να είναι άμεσα αξιοποιήσιμα.

Σε δηλώσεις του στην εφημερίδα ο  αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης αναφέρει ότι εφόσον οι επιχειρηματίες χρησιμοποιούν έναν λογαριασμό και μία κάρτα για τα έσοδα και τα έξοδά τους, θα απαλλάσσονται από την υποβολή της δήλωσης φόρου εισοδήματος και την περιοδική δήλωση ΦΠΑ, δεδομένου ότι όλα τα στοιχεία θα είναι γνωστά στο υπουργείο.

Σταδιακά το μέτρο της μη υποβολής δήλωσης προβλέπεται να επεκταθεί και στις υπόλοιπες επιχειρήσεις, ενώ από την υποχρέωση υποβολής δηλώσεων θα απαλλαγούν και οι κατά κύριο λόγο και αποκλειστικά αγρότες, υπό την προϋπόθεση ότι όλα τα έσοδα θα πιστώνονται σε μία κάρτα, όπως επίσης και τα έξοδά τους.

Το εν λόγω μέτρο από το 2016 θα επεκταθεί και σε άλλους κλάδους όπως γιατροί, δικηγόροι, υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι, εταιρείες παροχής υπηρεσιών, εταιρείες με υλικά οικοδομών, αλλά και σε ορισμένες περιοχές της χώρας με προτεραιότητα να έχουν όσες είναι τουριστικές και όσες έχουν υψηλό ποσοστό φοροδιαφυγής.

Παράλληλα όμως το σχέδιο προβλέπει και κάποια κίνητρα τα οποία προβλέπουν κληρώσεις ακινήτων, δημιουργία αφορολόγητου ορίου, ακόμα και διάφορα δώρα από τις τράπεζες κάτι το οποίο ισχύει και σήμερα. Σύμφωνα με την «Καθημερινή» τα κίνητρα που θα ισχύουν για τους φορολογούμενους θα είναι τα εξής:

  • Με τη συλλογή 2.000-3.000 ευρώ διάφορων αποδείξεων μέσω των καρτών θα πιστώνεται στον φορολογούμενο ένας λαχνός. Εφόσον συγκεντρωθούν αποδείξεις αξίας 500-600 ευρώ από ομάδες που βρίσκονται ψηλά στη λίστα της φοροδιαφυγής, θα κερδίζει ο φορολογούμενος επίσης έναν λαχνό. Δηλαδή, για ειδικές κατηγορίες δαπανών θα απαιτούνται λιγότερες αποδείξεις από κλάδους που είναι ψηλά στη λίστα της φοροδιαφυγής για να κερδίσει κάποιος φορολογούμενος έναν λαχνό. Μία φορά τον χρόνο θα διενεργούνται και κληρώσεις ακινήτων. Το διαμέρισμα που θα κληρώνεται θα είναι από αυτά που διαθέτει το Δημόσιο.
  • Σε συνεννόηση με τις τράπεζες θα δημιουργηθούν και νέα δώρα πέραν των σημερινών (μίλια για αεροπορικά ταξίδια, βενζίνη κ.λπ.).Μείωση επιτοκίου χρήσης πιστωτικών καρτών ύστερα από συνεννόηση με τις τράπεζες και μείωση προμήθειας των τραπεζών.
  • Οι ιατρικές δαπάνες, για να αναγνωρίζονται, θα πρέπει να είναι στο σύνολό τους μέσω καρτών.
  • Το αφορολόγητο όριο των 9.500 ευρώ θα «χτίζεται» μέσω πιστωτικών καρτών.

Οικονομία

Ανατιμήσεις: "Μαχαίρι" στα περιττά έξοδα βάζουν οι Έλληνες

καταναλωτες

“Μαχαίρι” στα περιττά έξοδα και συγκεκριμένα σε δαπάνες για διακοπές, διασκέδαση και είδη ένδυσης και υπόδησης βάζουν οι Έλληνες πολίτες λόγω των ανατιμήσεων στα προϊόντα, σύμφωνα με την εφημερίδα “Ελεύθερος Τύπος”.

Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Nielsen IQ, Βάιος Δημοράγκας στο 12ο συνέδριο του Ινστιτούτου Eρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), το 38,3% των καταναλωτών δηλώνει ότι θα μειώσει τα έξοδα για διακοπές και ταξίδι, το 38,8% επισημαίνει ότι θα περιορίσει τα έξοδα για διασκέδαση και το 34,4% θα περικόψει τις δαπάνες για ένδυση και υπόδηση.

Αντίθετα, το 34,1% των συμμετεχόντων στην έρευνα σημειώνει ότι θα αυξήσει τα έξοδα Υγείας, το 23,7% τις δαπάνες για την εξόφληση λογαριασμών κοινής ωφέλειας και το 23% ότι θα πληρώσει περισσότερα για είδη από τα σούπερ μάρκετ.

Όπως τόνισε ο κ. Μαύρος, τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν ότι οι καταναλωτές βρίσκονται υπό πίεση και ταυτόχρονα ότι θα δημιουργηθούν πελάτες, τους οποίους με δυσκολία θα μπορεί να ικανοποιήσει η κάθε επιχείρηση.

Σε ό,τι αφορά στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το 43% επισημαίνει ότι αγοράζει μόνο τα απαραίτητα. Αντίστοιχα, το 60% δηλώνει ότι ξοδεύει λιγότερα σε προϊόντα που δεν είναι πρώτης ανάγκης, το 59% επισκέπτεται λιγότερο συχνά τα καταστήματα, το 23% έχει αλλάξει τις μάρκες που αγοράζει για να μειώσει τα έξοδά του και το 15% αγοράζει περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Αυτό άλλωστε επιβεβαιώνεται και από έρευνα που είχε διεξάγει πριν από λίγο καιρό η Nielsen IQ, σύμφωνα με την οποία 1 στους 2 καταναλωτές είναι διατεθειμένος να αλλάξει μάρκα εάν αυτή που αγόραζε ακριβύνει.

«Ψαλίδι» στις προσφορές βάζουν τα σούπερ μάρκετ

Μεταξύ άλλων ανέφερε ότι τόσο οι προμηθευτές όσο και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν βάλει το τελευταίο διάστημα «ψαλίδι» στις προσφορές και στις προωθητικές ενέργειες.

Αυτό οφείλεται στην προσπάθεια εκλογίκευσης του κόστους, πρόσθεσε, σύμφωνα με την εφημερίδα “Ελεύθερος Τύπος “.

Σύμφωνα, με στοιχεία της Nielsen που παρουσιάστηκαν στο 12ο συνέδριο του Ινστιτούτου Eρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), τα επώνυμα ταχυκίνητα προϊόντα που διατίθεντο σε προσφορά το πρώτο τετράμηνο του 2021 ανέρχονταν στο 62,2% του συνόλου, ποσοστό που υποχώρησε στο 44,1% τον Ιούνιο και στο 35,2% τον Οκτώβριο.

Στο πλαίσιο αυτό, οι καταναλωτές έχουν στραφεί στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, με αποτέλεσμα το μερίδιό τους στο καλάθι της νοικοκυράς να έχει αυξηθεί από 22,4% τον Ιούλιο στο 23,2% τον Οκτώβριο, ενώ παράλληλα αναζητούν φθηνότερα προϊόντα άλλης μάρκας.

Η αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς

Η αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς αποτυπώνεται και στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, οι οποίες αν και το δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου κατέγραψαν αύξηση 2%, τον Νοέμβριο παρουσίασαν σημαντικές απώλειες. Ενδεικτικά, την εβδομάδα που ολοκληρώθηκε στις 14 Νοεμβρίου οι πωλήσεις τους περιορίστηκαν κατά 6,6% σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2020, οπότε και η αγορά βρισκόταν σε lockdown.

Σε επίπεδο τιμών, τον Οκτώβριο η μέση αύξηση κινήθηκε στο 1%, ενώ σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων οι ανατιμήσεις ήταν διψήφιες. Για παράδειγμα στα σπορέλαια η μέση τιμή αυξήθηκε κατά 34,2%, στο ελαιόλαδο κατά 16,3%, στις σάλτσες κατά 10% και στα κρασιά και στις κάψουλες καφέ πάνω από 6%.

Πηγή: enikonomia.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Φόροι άνω των 50 δισ. ευρώ πρέπει να εισπραχθούν το 2022

Εξοικονομώ: Ο αναλυτικός οδηγός – Τα κριτήρια επιλογής και τα ποσά για κάθε κατηγορία

ESPA BANNER