Οικονομία

Στο νέο ΕΣΠΑ έργα της περιόδου 2007 - 2013

εργα υποδομης

Πλήθος έργων του ΕΣΠΑ 2007-2013 πέτυχε να μεταφέρει στο νέο ΕΣΠΑ η ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας.

Σύμφωνα με τα σενάρια εξυγίανσης των επιχειρησιακών προγραμμάτων του ΕΣΠΑ 2007-13, που έχουν επεξεργαστεί οι υπηρεσίες του υπουργείου, προβλεπόταν η απένταξη 1.404 έργων από τα επιχειρησιακά προγράμματα.

Από αυτά, έχουν ήδη απενταχθεί 917 έργα. Από τα έργα που απεντάσσονται, προβλέπεται να μεταφερθούν σε προγράμματα του ΕΣΠΑ 2014-20, 275 έργα προϋπολογισμού 877 εκατ. ευρώ. Από αυτά, έχουν ήδη απενταχθεί προς μεταφορά 85 έργα. Από τα έργα που θα υλοποιηθούν ως phasing (έργα γέφυρες), ο προϋπολογισμός της β' φάσης  ανέρχεται σε 3.525 εκατ. ευρώ για το ΕΣΠΑ 2014 - 2020.

Από τον συνολικό προϋπολογισμό μεταφερόμενων και phasing έργων, δηλαδή 877 + 3.525 ο προϋπολογισμός φτάνει στα 4.402 εκατ. ευρώ, εκτιμάται δε ότι από αυτά, τα 1.100 εκατ. ευρώ θα αφορούν σε δαπάνες εντός του 2016.

Σήμερα ο υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Γιώργος Σταθάκης και ο υφυπουργός Δημόσιων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ, Αλέξης Χαρίτσης, παραχωρούν συνέντευξη Τύπου για την πορεία των ΕΣΠΑ ενώ αναμένεται να ανακοινώσουν τις τέσσερις πρώτες δράσεις για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας.

Συγκεκριμένα, αναφέρει το iefimerida θα δοθούν περί τα 350 εκατ. ευρώ τα οποία θα κατευθυνθούν σε περισσότερες από 5.000 νέες και υφιστάμενες επιχειρήσεις, και σε 2.800 πτυχιούχους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που θα ενταχθούν σε πρόγραμμα ενίσχυσης της αυτοαπασχόλησης

 

Οικονομία

Ανατιμήσεις: "Μαχαίρι" στα περιττά έξοδα βάζουν οι Έλληνες

καταναλωτες

“Μαχαίρι” στα περιττά έξοδα και συγκεκριμένα σε δαπάνες για διακοπές, διασκέδαση και είδη ένδυσης και υπόδησης βάζουν οι Έλληνες πολίτες λόγω των ανατιμήσεων στα προϊόντα, σύμφωνα με την εφημερίδα “Ελεύθερος Τύπος”.

Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Nielsen IQ, Βάιος Δημοράγκας στο 12ο συνέδριο του Ινστιτούτου Eρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), το 38,3% των καταναλωτών δηλώνει ότι θα μειώσει τα έξοδα για διακοπές και ταξίδι, το 38,8% επισημαίνει ότι θα περιορίσει τα έξοδα για διασκέδαση και το 34,4% θα περικόψει τις δαπάνες για ένδυση και υπόδηση.

Αντίθετα, το 34,1% των συμμετεχόντων στην έρευνα σημειώνει ότι θα αυξήσει τα έξοδα Υγείας, το 23,7% τις δαπάνες για την εξόφληση λογαριασμών κοινής ωφέλειας και το 23% ότι θα πληρώσει περισσότερα για είδη από τα σούπερ μάρκετ.

Όπως τόνισε ο κ. Μαύρος, τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν ότι οι καταναλωτές βρίσκονται υπό πίεση και ταυτόχρονα ότι θα δημιουργηθούν πελάτες, τους οποίους με δυσκολία θα μπορεί να ικανοποιήσει η κάθε επιχείρηση.

Σε ό,τι αφορά στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το 43% επισημαίνει ότι αγοράζει μόνο τα απαραίτητα. Αντίστοιχα, το 60% δηλώνει ότι ξοδεύει λιγότερα σε προϊόντα που δεν είναι πρώτης ανάγκης, το 59% επισκέπτεται λιγότερο συχνά τα καταστήματα, το 23% έχει αλλάξει τις μάρκες που αγοράζει για να μειώσει τα έξοδά του και το 15% αγοράζει περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Αυτό άλλωστε επιβεβαιώνεται και από έρευνα που είχε διεξάγει πριν από λίγο καιρό η Nielsen IQ, σύμφωνα με την οποία 1 στους 2 καταναλωτές είναι διατεθειμένος να αλλάξει μάρκα εάν αυτή που αγόραζε ακριβύνει.

«Ψαλίδι» στις προσφορές βάζουν τα σούπερ μάρκετ

Μεταξύ άλλων ανέφερε ότι τόσο οι προμηθευτές όσο και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν βάλει το τελευταίο διάστημα «ψαλίδι» στις προσφορές και στις προωθητικές ενέργειες.

Αυτό οφείλεται στην προσπάθεια εκλογίκευσης του κόστους, πρόσθεσε, σύμφωνα με την εφημερίδα “Ελεύθερος Τύπος “.

Σύμφωνα, με στοιχεία της Nielsen που παρουσιάστηκαν στο 12ο συνέδριο του Ινστιτούτου Eρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), τα επώνυμα ταχυκίνητα προϊόντα που διατίθεντο σε προσφορά το πρώτο τετράμηνο του 2021 ανέρχονταν στο 62,2% του συνόλου, ποσοστό που υποχώρησε στο 44,1% τον Ιούνιο και στο 35,2% τον Οκτώβριο.

Στο πλαίσιο αυτό, οι καταναλωτές έχουν στραφεί στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, με αποτέλεσμα το μερίδιό τους στο καλάθι της νοικοκυράς να έχει αυξηθεί από 22,4% τον Ιούλιο στο 23,2% τον Οκτώβριο, ενώ παράλληλα αναζητούν φθηνότερα προϊόντα άλλης μάρκας.

Η αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς

Η αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς αποτυπώνεται και στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, οι οποίες αν και το δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου κατέγραψαν αύξηση 2%, τον Νοέμβριο παρουσίασαν σημαντικές απώλειες. Ενδεικτικά, την εβδομάδα που ολοκληρώθηκε στις 14 Νοεμβρίου οι πωλήσεις τους περιορίστηκαν κατά 6,6% σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2020, οπότε και η αγορά βρισκόταν σε lockdown.

Σε επίπεδο τιμών, τον Οκτώβριο η μέση αύξηση κινήθηκε στο 1%, ενώ σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων οι ανατιμήσεις ήταν διψήφιες. Για παράδειγμα στα σπορέλαια η μέση τιμή αυξήθηκε κατά 34,2%, στο ελαιόλαδο κατά 16,3%, στις σάλτσες κατά 10% και στα κρασιά και στις κάψουλες καφέ πάνω από 6%.

Πηγή: enikonomia.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Φόροι άνω των 50 δισ. ευρώ πρέπει να εισπραχθούν το 2022

Εξοικονομώ: Ο αναλυτικός οδηγός – Τα κριτήρια επιλογής και τα ποσά για κάθε κατηγορία

ESPA BANNER