Οικονομία

Σταθάκης: Φαντασιώσεις τα όσα αναφέρονται για τα «κόκκινα δάνεια»

stathakis.jpg

Διαψεύδω κατηγορηματικά ότι κατά τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου έγινε οποιαδήποτε αναφορά σχετικά με την τύχη των "κόκκινων δανείων". Πρόκειται αποκλειστικά για φαντασιώσεις στελεχών της Νέας Δημοκρατίας και δημοσιογράφων», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης, επισημαίνοντας: «Το θέμα βρίσκεται στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης με τους εταίρους, και συνδέεται φυσικά με τη διαδικασία ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών. Κατά συνέπεια, όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία αυτή θα υπάρξουν σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις. Προς το παρόν δεν τίθεται θέμα εξαγγελιών. Έχουμε θέσει ένα πιο προστατευτικό πλαίσιο διαλόγου και έχουμε αποτρέψει λύσεις που θα είχαν καταστροφικές συνέπειες».

Ο υπουργός Οικονομίας προσέθεσε ότι «το καλοκαίρι τροποποιήθηκε ο "νόμος Κατσέλη", ώστε να περιλαμβάνει όχι μόνο τα χρέη προς τις τράπεζες, αλλά και προς την εφορία, και έχουν διευρυνθεί τα κριτήρια ένταξης και για ελεύθερους επαγγελματίες και γενικά το πλαίσιο έχει εξορθολογιστεί. Επιπλέον θα βελτιωθεί το θεσμικό πλαίσιο που αφορά τα εταιρικά δάνεια, τόσο σε επίπεδο δικαστικής διευθέτησης όσο και σε επίπεδο εξωδικαστικών συμβιβασμών. Θα συσταθεί ακόμη, ανεξάρτητη αρχή για την παρακολούθησης της πιστοληπτικής ικανότητας φυσικών και νομικών προσώπων, με απόλυτο σεβασμό στη διαχείριση προσωπικών δεδομένων».

Ο κ. Σταθάκης επισήμανε επίσης ότι «μετά την εκπόνηση μελετών και κατόπιν διαπραγμάτευσης με τους θεσμούς, θα εξεταστεί η δυνατότητα σύστασης Φορέα Διαχείρισης μη εξυπηρετούμενων δανείων, υπό προϋποθέσεις, σε συνδυασμό και με άλλα θεσμικά εργαλεία».

 Πηγή: ΑΜΠΕ

Οικονομία

Ανατιμήσεις: "Μαχαίρι" στα περιττά έξοδα βάζουν οι Έλληνες

καταναλωτες

“Μαχαίρι” στα περιττά έξοδα και συγκεκριμένα σε δαπάνες για διακοπές, διασκέδαση και είδη ένδυσης και υπόδησης βάζουν οι Έλληνες πολίτες λόγω των ανατιμήσεων στα προϊόντα, σύμφωνα με την εφημερίδα “Ελεύθερος Τύπος”.

Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Nielsen IQ, Βάιος Δημοράγκας στο 12ο συνέδριο του Ινστιτούτου Eρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), το 38,3% των καταναλωτών δηλώνει ότι θα μειώσει τα έξοδα για διακοπές και ταξίδι, το 38,8% επισημαίνει ότι θα περιορίσει τα έξοδα για διασκέδαση και το 34,4% θα περικόψει τις δαπάνες για ένδυση και υπόδηση.

Αντίθετα, το 34,1% των συμμετεχόντων στην έρευνα σημειώνει ότι θα αυξήσει τα έξοδα Υγείας, το 23,7% τις δαπάνες για την εξόφληση λογαριασμών κοινής ωφέλειας και το 23% ότι θα πληρώσει περισσότερα για είδη από τα σούπερ μάρκετ.

Όπως τόνισε ο κ. Μαύρος, τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν ότι οι καταναλωτές βρίσκονται υπό πίεση και ταυτόχρονα ότι θα δημιουργηθούν πελάτες, τους οποίους με δυσκολία θα μπορεί να ικανοποιήσει η κάθε επιχείρηση.

Σε ό,τι αφορά στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το 43% επισημαίνει ότι αγοράζει μόνο τα απαραίτητα. Αντίστοιχα, το 60% δηλώνει ότι ξοδεύει λιγότερα σε προϊόντα που δεν είναι πρώτης ανάγκης, το 59% επισκέπτεται λιγότερο συχνά τα καταστήματα, το 23% έχει αλλάξει τις μάρκες που αγοράζει για να μειώσει τα έξοδά του και το 15% αγοράζει περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Αυτό άλλωστε επιβεβαιώνεται και από έρευνα που είχε διεξάγει πριν από λίγο καιρό η Nielsen IQ, σύμφωνα με την οποία 1 στους 2 καταναλωτές είναι διατεθειμένος να αλλάξει μάρκα εάν αυτή που αγόραζε ακριβύνει.

«Ψαλίδι» στις προσφορές βάζουν τα σούπερ μάρκετ

Μεταξύ άλλων ανέφερε ότι τόσο οι προμηθευτές όσο και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν βάλει το τελευταίο διάστημα «ψαλίδι» στις προσφορές και στις προωθητικές ενέργειες.

Αυτό οφείλεται στην προσπάθεια εκλογίκευσης του κόστους, πρόσθεσε, σύμφωνα με την εφημερίδα “Ελεύθερος Τύπος “.

Σύμφωνα, με στοιχεία της Nielsen που παρουσιάστηκαν στο 12ο συνέδριο του Ινστιτούτου Eρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), τα επώνυμα ταχυκίνητα προϊόντα που διατίθεντο σε προσφορά το πρώτο τετράμηνο του 2021 ανέρχονταν στο 62,2% του συνόλου, ποσοστό που υποχώρησε στο 44,1% τον Ιούνιο και στο 35,2% τον Οκτώβριο.

Στο πλαίσιο αυτό, οι καταναλωτές έχουν στραφεί στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, με αποτέλεσμα το μερίδιό τους στο καλάθι της νοικοκυράς να έχει αυξηθεί από 22,4% τον Ιούλιο στο 23,2% τον Οκτώβριο, ενώ παράλληλα αναζητούν φθηνότερα προϊόντα άλλης μάρκας.

Η αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς

Η αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς αποτυπώνεται και στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, οι οποίες αν και το δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου κατέγραψαν αύξηση 2%, τον Νοέμβριο παρουσίασαν σημαντικές απώλειες. Ενδεικτικά, την εβδομάδα που ολοκληρώθηκε στις 14 Νοεμβρίου οι πωλήσεις τους περιορίστηκαν κατά 6,6% σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2020, οπότε και η αγορά βρισκόταν σε lockdown.

Σε επίπεδο τιμών, τον Οκτώβριο η μέση αύξηση κινήθηκε στο 1%, ενώ σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων οι ανατιμήσεις ήταν διψήφιες. Για παράδειγμα στα σπορέλαια η μέση τιμή αυξήθηκε κατά 34,2%, στο ελαιόλαδο κατά 16,3%, στις σάλτσες κατά 10% και στα κρασιά και στις κάψουλες καφέ πάνω από 6%.

Πηγή: enikonomia.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Φόροι άνω των 50 δισ. ευρώ πρέπει να εισπραχθούν το 2022

Εξοικονομώ: Ο αναλυτικός οδηγός – Τα κριτήρια επιλογής και τα ποσά για κάθε κατηγορία

ESPA BANNER