Οικονομία

ΟΟΣΑ: Προτείνει μέτρα - σοκ για ενέργεια και καύσιμα

αιολικα παρκα

Τη δόξα του ΔΝΤ φαίνεται ότι ζήλεψε ο ΟΟΣΑ και στην ετήσια Έκθεση του ζητά, μεταξύ άλλων, από την ελληνική κυβέρνηση να βάλει «φωτιά» στη φορολογία των καυσίμων για λόγους περιβαλλοντικούς!

«Απαιτούνται υψηλότερες τιμές για μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειες, έτσι ώστε να ενθαρρυνθεί η μείωση της εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα μεσοπρόθεσμα», αναφέρει χαρακτηριστικά ο ΟΟΣΑ, που τυγχάνει και στενός συνεργάτης της ελληνικής κυβέρνησης, «φωτογραφίζοντας» έτσι την τιμή της βενζίνης, του πετρελαίου κίνησης και του πετρελαίου θέρμανσης, ενώ εμμέσως πλην σαφώς ανοίγει και θέμα αύξησης των τιμολογίων της ΔΕΗ, με δεδομένο ότι η βασική πηγή παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας παραμένει ο διόλου οικολογικός λιγνίτης.

Οι οικονομολόγοι του Οργανισμού σημειώνουν, βέβαια, ότι οι αυξήσεις πρέπει να γίνουν με ήπιο τρόπο, έτσι ώστε να εξομαλυνθούν βραχυπρόθεσμα οι επιπτώσεις στα νοικοκυριά, που θα αντιμετωπίσουν υψηλότερους λογαριασμούς για την ενέργεια που χρησιμοποιούν, χωρίς ωστόσο να διευκρινίζουν με ποιο τρόπο μπορεί να γίνει αυτή η ήπια αύξηση, τη στιγμή που πρέπει να εφαρμόζονται παράλληλα και δύσκολα δημοσιονομικά μέτρα.

Το άκρον άωτον είναι ότι την ώρα που ΟΟΣΑ ζητά «φωτιά και τσεκούρι» στα ρυπογόνα καύσιμα, παρατηρεί ότι τα κίνητρα για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είναι πολύ γενναιόδωρα και πρέπει να επανεξεταστούν. Συγκεκριμένα, ο Οργανισμός βάζει στο στόχαστρο του τα κίνητρα για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών, τα οποία σύμφωνα με τους οικονομολόγους του συμβάλλουν στο ελλειμματικό ενεργειακό ισοζύγιο.

Υφεση μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του 2016
Οσον αφορά τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας, ο ΟΟΣΑ προβλέπει ότι θα αρχίσει να ανακάμπτει στο δεύτερο εξάμηνο του 2016, καθώς θα αυξάνεται η εμπιστοσύνη και οι εξαγωγές θα διατηρούν τη δυναμική τους.

Ο ΟΟΣΑ προβλέπει μείωση του ΑΕΠ κατά 1,4% φέτος και 1,2% το 2016, ενώ για το 2017 προβλέπει ρυθμό ανάπτυξης 2,1%. «Η ανάκαμψη θα ενισχυθεί το 2017, καθώς οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις και η ισχυρότερη εξωτερική ζήτηση θα δώσουν ώθηση στις επενδύσεις και τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης», σημειώνει.

Για την ανεργία, ο ΟΟΣΑ προβλέπει μείωση του ποσοστού της φέτος στο 25,2% από 26,5% πέρυσι και περαιτέρω μείωση το 2016 στο 24,8% και το 2017 στο 23,4%. «Η ανεργία θα μειωθεί, αλλά βαθμιαία, κάτι που τονίζει τη σημασία των προσπαθειών για τη μείωση της φτώχειας», σημειώνει η έκθεση.

Ο πληθωρισμός (εναρμονισμένος δείκτης τιμών καταναλωτή) αναμένεται να είναι αρνητικός (-0,9%) φέτος, για να περάσει σε θετικό έδαφος το 2016 και το 2017 (0,7% και 0,5%, αντίστοιχα).

Το δημοσιονομικό έλλειμμα αναμένεται να διαμορφωθεί στο 4,3% του ΑΕΠ φέτος από 3,6% πέρυσι και να αυξηθεί στο 7,7% το 2016 (σ.σ.: στο έλλειμμα λαμβάνεται υπόψη και η πρόβλεψη για την κρατική στήριξη στο πλαίσιο της ανακεφαλαιοποίησης των ελληνικών τραπεζών), για να μειωθεί στο 1,5% του ΑΕΠ το 2017.

Το δημόσιο χρέος αναμένεται να αυξηθεί από 181,3% του ΑΕΠ πέρυσι στο 190% φέτος και στο 200% το 2016, πριν υποχωρήσει το 2017 στο 197,4% του ΑΕΠ. «Η επιτυχής διαπραγμάτευση για τη μείωση του βάρους χρέους μπορεί να περιορίσει τις χρηματοδοτικές ανάγκες και να ενισχύσει την εμπιστοσύνη», σημειώνει η έκθεση.

Το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών προβλέπεται να σημειώσει έλλειμμα -0,3% του ΑΕΠ φέτος και πλεόνασμα το 2016 και το 2017 (1,2% και 1,9%, αντίστοιχα).

«Ενώ η ανάπτυξη έχει κρίσιμη σημασία για τη μείωση του βάρους του δημόσιου χρέους μεσοπρόθεσμα, η επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων είναι καθοριστική για τον περιορισμό του χρέους και τη διασφάλιση ομαλής χρηματοδότησης για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών και την περαιτέρω ελάφρυνση του χρέους», σημειώνει η εξαμηνιαία έκθεση του ΟΟΣΑ. «Η ενίσχυση της φορολογικής διοίκησης, περιλαμβανομένης της καταπολέμησης της φοροδιαφυγής, είναι αναγκαίο στοιχείο της προσπάθειας αυτής. Η ανακεφαλαιοποίηση του τραπεζικού συστήματος, η μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων και η άρση των κεφαλαιακών ελέγχων θα διευκόλυνε τους χρηματοδοτικούς περιορισμούς και θα άνοιγε έτσι τον δρόμο για την ανάπτυξη. Οι μεταρρυθμίσεις στην αγορά προϊόντων θα βελτίωναν την ανταγωνιστικότητα και θα δημιουργούσαν θέσεις εργασίας. Οι μεταρρυθμίσεις στη δημόσια διοίκηση θα μείωναν το ρυθμιστικό βάτος και θα αύξαναν την ικανότητα των κοινωνικών προγραμμάτων να προστατεύσουν τους πιο ευάλωτους», τονίζει ο ΟΟΣΑ.
iefimerida.gr

Οικονομία

ΑΑΔΕ: Άνοιξε η πλατφόρμα για επανένταξη στις ρυθμίσεις των 100 και 120 δόσεων

ΑΑΔΕ

Άνοιξε η πλατφόρμα της ΑΑΔΕ (myBusinessSupport) για την επανένταξη των πληγέντων από την πανδημία στις ρυθμίσεις των 100 & 120 δόσεων.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της ΑΑΔΕ, ” δυνατότητα να επανενταχθούν στις ρυθμίσεις των 100 και 120 δόσεων (νόμοι 4321/2015 και 4611/2019 αντίστοιχα) έχουν, από σήμερα και έως τις 30 Σεπτεμβρίου, οι φορολογούμενοι, που επλήγησαν από την πανδημία του COVID-19 και τέθηκαν εκτός αυτών των ρυθμίσεων από 01/03/2020 έως και 31/07/2021.
Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων άνοιξε τη σχετική εφαρμογή, μέσω του myBusinessSupport. Σημειώνεται ότι, για την επανένταξή τους, απαιτείται η καταβολή, έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2021, της δόσης του Αυγούστου”.

Μεταξύ άλλων οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να γνωρίζουν για τις ρυθμίσεις των 100 & 120 δόσεων τα εξής:

Οι δικαιούχοι

Ο νόμος αφορά σε όσους απώλεσαν ρυθμίσεις το χρονικό διάστημα Μαρτίου 2020 έως και Ιουλίου 2021 με την προϋπόθεση ότι:
-Μέχρι την τελευταία εργάσιμη μέρα του μήνα Σεπτεμβρίου 2021 έχουν καταβληθεί η δόση μηνός Αυγούστου 2021 μαζί με τη δόση του μηνός Σεπτεμβρίου 2021.

-Έχουν τακτοποιήσει ή εξοφλήσει με νόμιμο τρόπο τις λοιπές ληξιπρόθεσμες οφειλές τους μέχρι 31-12-2020. Ως «νόμιμος τρόπος τακτοποίησης» λαμβάνεται υπόψη ακόμη και η υπαγωγή απλήρωτων δόσεων των ρυθμίσεων των λοιπών αυτών οφειλών στο -προβλεπόμενο από άλλες έκτακτες διατάξεις- καθεστώς αναστολής πληρωμών μέχρι και τις 31-12-2021.

-Έχουν εξοφλήσει όλες σχεδόν τις προ πανδημίας κορονοϊού μηνιαίες δόσεις της ρύθμισης των 100 δόσεων ή 120 δόσεων ως εξής:
α.όλες τις δόσεις που έληξαν μέχρι την 31η-12-2019 για τη ρύθμιση του ν.4321/2015 και
β.όλες τις δόσεις που έληξαν μέχρι την 31η-1-2020 για τη ρύθμιση του ν.4611/2019.
-Έχασαν τον Απρίλιο του 2021 τη δεύτερη ευκαιρία να επανενταχθούν στις ρυθμίσεις τους αυτές, όπως προέβλεπαν οι διατάξεις του άρθρου 291 του ν. 4738/2020, επειδή δεν υπέβαλαν τις σχετικές αιτήσεις μέχρι τις 31-12-2020

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αλλάζει ο «χάρτης» των ελληνικών εξαγωγών

Σούπερ μάρκετ: Αυξήθηκε ο τζίρος - Πού ξόδεψαν περισσότερα χρήματα οι καταναλωτές

Τουρισμός - ΤτΕ: Εκτοξεύτηκαν τα έσοδα τον Ιούλιο – Ανήλθαν στα 2,275 δισ.

ESPA BANNER