Κρήτη

Ηράκλειο

Υγεία - Παιδεία

Συγχαρητήρια για τη διάκριση του Πειραματικού Λυκείου Ηρακλείου

Ευχαριστήρια επιστολή σε μαθητές και καθηγητές του Πειραματικού Λυκείου Ηρακλείου, για τις διακρίσεις που κατάφεραν στους Πανελλήνιους Αγώνες Κατασκευών, απέστειλε ο προϊστάμενος Β/θμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου Γιώργος Μανουσάκης.

Η επιστολή του κ. Μανουσάκη:

Κε Διευθυντά

Κοι Συνάδελφοι

Αγαπητοί Μαθητές-Μαθήτριες

Στην εποχή της παγκοσμιοποίησης που οι αλλαγές στην οικονομία, την τεχνολογία, την πολιτική, την κοινωνία είναι ραγδαίες, η εκπαίδευση δεν μένει ανεπηρέαστη. Είναι κοινή παραδοχή ότι «στην καρδιά της εκπαίδευσης βρίσκονται οι εκπαιδευτικοί». 

 Η διατύπωση ενός νέου εκπαιδευτικού λόγου από διεθνή και ευρωπαϊκά κέντρα προβληματίζει και ωθεί τις πολιτικές ηγεσίες των επιμέρους κρατών σε ανάπτυξη

Το «διδάσκειν» απαιτεί την απόκτηση και τη συνεχή ανατροφοδότηση και ανανέωση της γνώσης, η οποία θα πρέπει στη συνέχεια να μεταδοθεί με επιτυχία στους μαθητές, με ειδικό, μάλιστα τρόπο-μέσα από τις αρχές της παιδαγωγικής.

Κι εδώ ανακύπτει το βασικό και καίριο ερώτημα.

Ποιος θα είναι ο ρόλος του δάσκαλου σε αυτό το νέο περιβάλλον ενώ είναι ευρύτερα γνωστό πως δύσκολα αλλάζουν διαμορφωμένες επαγγελματικές συνήθειες και νοοτροπίες;

Ιδανικός δάσκαλος, υποστηρίζει ο Νίκος Καζαντζάκης,

«είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του. Κι όταν πια του διευκολύνει το πέρασμα, αφήνετε χαρούμενα να γκρεμιστεί, ενθαρρύνοντας το μαθητή του να φτιάξει δικές του γέφυρες..»

Η διάκριση της ομάδας των μαθητών του σχολείου σας στους «8ους Πανελλήνιους Αγώνες Κατασκευών & Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών» αποτελεί το επιστέγασμα ενός φιλόδοξου εκπαιδευτικού οράματος, το οποίο γεννήθηκε και γιγαντώθηκε μέσα από την καθημερινή, κοπιώδη προσπάθεια της Διεύθυνσης των άρτια καταρτισμένων εκπαιδευτικών και την αρωγή των οικογενειών τους. Η απαράμιλλη υπομονή και προσήλωση, δεν έπαψαν στιγμή να επιδιώκουν την επικαιροποίηση των επιστημονικών τους γνώσεων, με στόχο την προαγωγή του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου.

Θα ακουστούν εγκωμιαστικά και επαινετικά σχόλια, κατά τη συνήθεια της υπερβολής που επιβάλλουν οι περιστάσεις, εκείνο όμως που έχει αξία είναι το αποτέλεσμα των πράξεων, των προσπαθειών, των δράσεων, που υλοποιούνται στο σχολείο και ανάγουν τ’ όνομά του στα καλύτερα της Ελλάδας.

« Το Σκολειό δεν πρέπει να είναι σήμερα Καταφύγιο ένα νησί ωραιότητας μέσα στον ωκεανό της σύγχρονης ασκήμιας. Δεν πρέπει να’ ναι τέχνη, ιδανικό, ιερό ορμητήριο. Σήμερα το σκολειό πρέπει ένα και μόνο να’ ναι. Προετοιμασία, προετοιμασία για τον άμεσο, σύγχρονο αγώνα. Δεν πρέπει να’ ναι μακριά σε δάσος και να οργανώνεται σαν ειδύλλιο. Το σκολειό σήμερα –αργότερα άμα νικήσομε γνοιαζόμαστε για ωραιότητες-πρέπει να’ ναι στο περιβάλλο το κοινό το άσκημο όπου μέλλεται να ζήσει και να δουλέψει ο μαθητής μεγαλώνοντας. Το άσκημο αυτό περιβάλλο πρέπει οι μαθητές με το δάσκαλο καλά να το δούνε, να το μισήσουνε, να προσπαθήσουνε να το αλλάξουν.

Όχι για να το κάμουν ιδανικό, τέτοια μάταιη ελπίδα που καταντάει πάντα σε αποκαρδίωση, πρέπει να την αποφεύγουνε. Να το αλλάξουνε λίγο, όσο μπορούνε. Ναι να κάνουν εκδρομή στο δάσο, να επιθυμούν τη θάλασσα, τον αέρα μα να ξέρουν πως σήμερα δεν έχουνε καιρό. Δεν πρέπει να είναι όλα δίκαια, κανονικά, τέλεια. Να μάθουνε να αδικούνται οι μαθητές και να μάθουνε να αντιστέκονται στην αδικία και να φωνάζουν. Να μην τρώνε έτσι κανονικά, μα συχνά να πεινούν να διψούν να υποφέρουν. Γερά κορμιά, μα όχι γιατί έτσι γίνονται ωραία μα γιατί έτσι γίνονται δυνατά. Και σε τι θα χρησιμέψει η δύναμή τους; Να μάθουν ενωρίς πως όλα αυτά που διδάσκονται όλες οι δυνάμεις που μαζεύουν, όλη η μάθηση η αντοχή η λαχτάρα ένα και μόνο έχουνε σκοπό:να καταστρέψουν τον παλιό (τον κόσμο των γονιών τους) και να δημιουργήσουν καινούργιο. Σαφής, αμείλιχτος, στενός πρέπει τώρα να’ ναι ο σκοπός του Σκολειού…»

Απόσπασμα επιστολής του Ν. Καζαντζάκη στη Γαλάτεια

Ως Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ηρακλείου απονέμω τα εύσημα στην συλλογική εργασία του Πειραματικού Λυκείου Ηρακλείου, και τα συγχαρητήρια, είναι το ελάχιστο που μπορώ να κάνω, στους μαθητές Νίκο Σίμο, Γιώργο Χριστοδουλάκη, Γιάννη Χρυσοσπάθη, Γιώργο Μαργαρίτη, Αριστείδη Παττακό, Νίκο Σαλούστρο Θέμη Αρχοντίδη, Θωμά Λοππινέ και στους καθηγητές Γιώργο Χατζησάββα, Γιώργο Μαράκη και Αντώνη Μαργαρίτη.

Εύχομαι ευόδωση των στόχων σας και καλή επιτυχία στο Ευρωπαϊκό Φεστιβάλ Science on Stage-Europe London.

Σας ευχαριστώ.

Γιώργος Μανουσάκης

Διευθυντής Β/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Ηρακλείου

 

Κρήτη

Ηράκλειο

ΔΕΥΑΗ: Με δάνειο η αποπληρωμή του χρέους στον ΟΑΚ – Επί ποδός για να μην "διψάσει" το Ηράκλειο

έργα ΔΕΥΑΗ

Σημαντική βοήθεια στη ΔΕΥΑΗ αναμένεται να δώσει το δάνειο των 3 εκ. ευρώ μέσω των ΚΑΠ από το οποίο μέρος των χρημάτων θα δοθεί για την αποπληρωμή του χρέους που έχει η δημοτική επιχείρηση ύδρευσης και αποχέτευσης Ηρακλείου προς τον ΟΑΚ, για την υδροδότηση από τον Αποσελέμη.

Όπως δήλωσε στο Ράδιο Κρήτη και την Ελένη Μπουρμά, ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΗ, Γιώργος Βουρεξάκης, κατά τη χθεσινή πρώτη συνάντηση με τη νέα διοίκηση του ΟΑΚ, τονίστηκε η ανάγκη κάλυψης μέρους του χρέους προς τον Οργανισμό, αναλύθηκε όμως η δυσκολία που αντιμετωπίζει η επιχείρηση, λόγω των οφειλών των δημοτών.

Ο κ. Βουρεξάκης αναφέρθηκε διεξοδικά στα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στο Ηράκλειο τόσο στις νέες συνδέσεις του καινούργιου δικτύου όσο και στην αποκατάσταση των βλαβών στο ήδη υπάρχον, τονίζοντας πως η λειτουργία συνολικά της ΔΕΥΑΗ θα ενισχυθεί μόλις μπει σε τροχιά υλοποίησης το μεγάλο κομμάτι του δικτύου από Ούλωφ Πάλμε μέχρι Φορτέτσα που ουσιαστικά θα “ξεδιψάσει” τη Φορτέτσα αλλά και η μεγάλη γεώτρηση των Βασιλειών παρά τα προβλήματα που προέκυψαν με τον δήμο Αστερουσίων λόγω του Γιούχτα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ηράκλειο: Δωρεάν «ηλεκτροκίνητη» μετακίνηση για τους πολίτες από τον Δήμο

Κρήτη - κορωνοϊός: Πρόστιμα σε καταστηματάρχες και πολίτες

"Μήπως η κόρη σου τά' θελε;" - 12χρονη κακοποιήθηκε σεξουαλικά από τον προπονητή της