Κρήτη

Αγροτικά

Ξεκίνησε ως ενίσχυση αλλά κατέληξε ... χαρτζιλίκι - Δυσφορία των αγροτών και στο Ηράκλειο

Μουδιασμένοι και σε κάποιες περιπτώσεις εξοργισμένοι είναι οι αγρότες του Ηρακλείου με τα όσα συνοδεύουν την πίστωση των λογαριασμών τους με την προκαταβολή της ενιαίας ενίσχυσης που σε κάποιες περιπτώσεις κατέληξε  χαρτζιλίκι, αφού τους δόθηκε το μισό του μισού από εκείνο που περίμεναν.

Σήμερα πέρασαν τα χρήματα και στους λογαριασμούς των δικαιούχων στην Παγκρήτια Τράπεζα όμως η εικόνα δεν μεταβλήθηκε.

Ακόμα κι εκείνοι που είχαν την τύχη να πάρουν το 50% της προκαταβολής ,χωρίς προβλήματα, διαμαρτύρονται γιατί οι κρατήσεις που είδαν για την ενεργοποίηση ήταν μεγαλύτερες από πέρυσι ενώ είχαν και τη μείωση στο συνολικό ποσό λόγω της οριζόντιας περικοπής που έγινε φέτος σε όλες τις ενισχύσεις .

Σε χειρότερη μοίρα όμως βρίσκονται όσοι είδαν πιστωμένο μόνο το 25% της προκαταβολής ή και καθόλου χρήματα στο λογαριασμό τους.

Από πλευράς ΟΠΕΚΕΠΕ ο  αντιπρόεδρος του Αλέξανδρος Οφίδης δήλωσε στο Ράδιο Κρήτη χθες ,πως για τα ποσά που δεν έφθασαν ακέραια στους δικαιούχους δεν ευθύνεται ο Οργανισμός του αλλά οι αγρότες και κτηνοτρόφοι  που δεν έκαναν σωστά τη διαδικασία της ενεργοποίησης.

Όμως οι διακιούχοι από τη μεριά τους αντιτείνουν πως αυτή τη διαδικασία ακολουθούν τόσα χρόνια και δεν είχαν πρόβλημα οπότε γιατί φέτος να τους λένε πως ευθύνονται εκείνοι και όχι ο ΟΠΕΚΕΠΕ που διαχειρίζεται όλο το σύστημα των πληρωμών.

Πάντως τόσο ο κ Οφίδης όσα και τα τοπικά στελέχη της ΟΑΣΝΗ συστήνουν σε όσους  δεν πήραν τώρα όλο το ποσό της προκαταβολής να περιμένουν να ανοίξει το σύστημα στις Ενώσεις τους και να μεταβούν στη συνέχεια εκεί ,για να κάνουν τις απαραίτητες διορθώσεις.

Μάλιστα ο αντιπρόεδρος του ΟΠΕΚΕΠΕ διευκρίνισε πως όποιοι  κάνουν διορθώσεις θα εισπράξουν όλο το ποσό, που δεν είδαν τώρα στους λογαριασμούς τους, μαζί με την εξόφληση της ενιαίας ενίσχυσης τέλη Δεκεμβρίου .

Από πλευράς ΟΑΣΝΗ πάντως γίνεται προσπάθεια μήπως καταστεί εφικτό  ,αμέσως μετά τις διορθώσεις ,να πληρωθούν εκείνοι που τώρα δεν πήραν  ακέραια την προκαταβολή , κάτι που όμως μοιάζει πολύ δύσκολο να συμβεί.

Να υπενθυμίσουμε πως σε επίπεδο Κρήτης μπήκαν τις τελευταίες ημέρες στους  λογαριασμούς αγροτών και κτηνοτρόφων ανά νομό τα εξής ποσά: Στο Ηράκλειο 66 εκ ευρώ για 55.500 δικαιούχους, στο Λασίθι 15 εκ ευρώ σε 18.000 δικαιούχους, στο Ρέθυμνο 30 εκ ευρώ σε 20.000 δικαιούχους και στα Χανιά 23 εκ ευρώ σε 22.000 δικαιούχους.

 

Κρήτη

Γ. Κεφαλογιάννης στο Ράδιο Κρήτη: Πότε ξεκινά η κατασκευή του ΒΟΑΚ - Μισός δρόμος μέχρι Σητεία

ΒΟΑΚ

Με γοργούς ρυθμούς προχωρούν οι διαδικασίες για τη δημοπράτηση του ΒΟΑΚ όπως δήλωσε ο Υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης σε συνέντευξή του στο Ράδιο Κρήτη και την εκπομπή του Λευτέρη Βαρδάκη, τονίζοντας ότι θα χρειαστούν πάνω από 2 δις ευρώ για να εκτελεστεί το έργο από Κίσσαμο έως τη Σητεία.

Ξεκινούν τα έργα το 2022

Ο κ. Κεφαλογιάννης δίνοντας το χρονοδιάγραμμα των έργων που είναι ώριμα για να ξεκινήσουν ανέφερε ότι αρχές του 2022 θα ξεκινήσουν τα έργα στο τμήμα του ΒΟΑΚ από Χερσόνησο - Νεάπολη λέγοντας ότι η Β΄ φάση του διαγωνισμού ξεκίνησε την κι έχει κατατεθεί η μελέτη περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων στο αρμόδιο Υπουργείο.

Στην Κρήτη ο Μητσοτάκης - Αιχμές κατά ΣΥΡΙΖΑ

Ο υφυπουργός Μεταφορών επανέλαβε ότι βούληση της κυβέρνησης είναι να προχωρήσει το έργο μέχρι τη Σητεία και ότι ο ίδιος ο πρωθυπουργός τις επόμενες εβδομάδες από την Κρήτη θα αναφερθεί στο ΒΟΑΚ.

Άφησε παράλληλα αιχμές και στο ΣΥΡΙΖΑ για την κριτική που έχει ασκήσει στην κυβέρνηση λέγοντας ότι η σημερινή κυβέρνηση προχώρησε το έργο και κατέθεσε τις μελέτες μέσα σε διάστημα 20 μηνών.

Άγιος Νικόλαος - Σητεία με μία λωρίδα ανα κατεύθυνση

Αναφερόμενος το τμήμα του ΒΟΑΚ  Άγιος Νικόλαος Σητεία,ανακοίνωσε ίσως για πρώτη φορά ότι η κατασκευή του δεν θα περιλαμβάνει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση αλλά μία λωρίδα με διαχωριστικό ασφαλείας όμως στη μέση.

 

Το 2023 ξεκινούν τα έργα στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο

Για το τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, μήκους 157,5 χλμ και παράπλευρου / κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμείπε ότι τα έργα θα ξεκινήσουν το 2023 και ότι με την κατάθεση προς έγκριση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας της μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων πριν από λίγες ημέρες θα ξεκινήσει και η δημόσια διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες.

Το κόστος κατασκευής του τμήματος αυτού ανέρχεται σε 1,32 δις. ευρώ, το οποίο θα υλοποιηθεί ως έργο με Σύμβαση Παραχώρησης.

Το έργο περιλαμβάνει:

-  2+2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ και κεντρική νησίδα

- 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους ~ 34 χλμ.

- 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος

- 20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι και

 - αναβάθμιση των υπαρχόντων ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου

Ηλεκτρονικά διόδια
Όσον αφορά τα διόδια είπε ότι δεν θα υπάρχουν σταθμοί όπως σε άλλους αυτοκινητόδρομους αλλά θα εκδίδονται ηλεκτρονικά και αναλογικά σε κάθε σημείο.

 

Αρχές του 2025 έτοιμο το αεροδρόμιο Καστελίου

Για τα έργα στο αεροδρόμιο Καστελίου ο κ.Κεφαλογιάννης είπε ότι παρά την πανδημία εκτελούνται κανονικά και ότι σύμφωνα με την πληροφόρηση που έχει από την Κοινοπραξία κατασκευής του αεροδρομίου θα είναι έτοιμο το Φεβρουάριο του 2025.

Τέλος ο υφυπουργός μεταφορών και υποδομών είπε ότι μια σειρά από αναπτυξιακά έργα θα δώσουν μια άλλη πνοή στην Κρήτη και έφερε ως παράδειγμα πέρα από το ΒΟΑΚ και το νέο αεροδρόμιο την κατασκευή το φράγμα στον Πλατύ ποταμό στο Ρέθυμνο που θα λύσει το πρόβλημα ύδρευσης και στη Μεσσαρά.

 

Διαβάστε επίσης:

Ηράκλειο: "Λουκέτο" σε όλο το σχολείο λόγω κορωνοϊού

"Έφυγε" νωρίς ο 26χρονος Βασίλης - Είχε αγοράσει το αυτοκίνητο πριν από λίγες μέρες

Κρήτη: Συναγερμός για 23χρονο που ήπιε ποντικοφάρμακο

Κρήτη - κορωνοϊός: Αυξήθηκαν οι διασωληνωμένοι ασθενείς