Κρήτη

Αγροτικά

Αγωνία και χάος με τις βελτιώσεις στο φορολογικό των αγροτών

 «Χάνει η μάνα το παιδί και το παιδί τη μάνα», μόνο με αυτή τη λαϊκή ρήση μπορεί να περιγράψει κανείς αυτό που συμβαίνει με το φορολογικό των αγροτών ,τις βελτιώσεις στο οποίο περιμένουν  στο πολυνομοσχέδιο που θα ψηφιστεί μέσα στις επόμενες ημέρες ,χωρίς όμως να ξέρουν με βεβαιότητα αν τελικά συμπεριληφθούν σε αυτό.

Χαρακτηριστική ήταν η επικοινωνία που είχε σήμερα το πρωί ο πρόεδρος της ΟΑΣΝΗ με το ΓΓ Δημοσίων Εσόδων Χάρη Θεοχάρη ο οποίος δεν ήξερε να του απαντήσει στο σχετικό ερώτημα ενώ νωρίτερα ο υφυπουργός οικονομικών Γιώργος Μαυραγάνης του είχε απαντήσει θετικά.

 Το τελευταίο διάστημα γίνεται ένας αγώνας δρόμου από μέρους των εκπροσώπων των αγροτών για να συμπεριληφθούν στο νομοσχέδιο οι προτάσεις που έχουν καταθέσει και οι υποσχέσεις που έχουν πάρει από το σύμβουλο του Πρωθυπουργού Χρύσανθο Λαζαρίδη οι οποίες και διορθώνουν κενά του νέου φορολογικού νόμου που τους υποχρεώνει να ανοίξουν βιβλία εσόδων εξόδων.

Κι αυτό ενώ απομένουν ακόμα 20 ημέρες ως την καταληκτική ημερομηνία μετά την παράταση που έδωσε το Υπουργείο Οικονομικών έως τις 15 Απριλίου για την μετάταξη των αγροτών στο νέο φορολογικό καθεστώς.

Τα κενά που χρήζουν άμεσης κάλυψης είναι πολλά και αφορούν μεταξύ άλλων στην ύπαρξη αφορολόγητου ορίου και  στην αναγνώριση της εργασίας που προσφέρει η οικογένεια του αγρότη, την διαμόρφωση της φορολογίας για τα τεκμήρια στο 13%, την απλοποίηση του συστήματος συμψηφισμού του ΦΠΑ.

Όμως δεν είναι μόνο αυτά καθώς όπως περιγράφει ο πρόεδρος της ΟΑΣΝΗ Γιώργος Τζωρτζάκης διαρκώς ανακαλύπτουν νέα ζητήματα. Για παράδειγμα στις εξαγγελίες του Κυβερνητικού Εκπροσώπου προ μερικών εβδομάδων είχε συμπεριληφθεί και διευκρίνιση πως ακόμα κι εκείνοι που πρέπει να υποβάλλουν περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ μπορούν να το κάνουν μια φορά το χρόνο. Όμως ήλθε προ λίγων ημερών η εγκύκλιος του ΓΓ Δημοσίων Εσόδων που ανατρέπει αυτή την εξαγγελία και τους υποχρεώνει σε υποβολή ανά τρίμηνο.

Ο κ Τζωρτζάκης πάντως αναμένεται αύριο να μεταβεί στην Αθήνα, αφού όπως μας είπε, από το τηλέφωνο δεν μπορεί να βγάλει άκρη και φοβάται μην καταλήξει να ψηφιστεί το νομοσχέδιο χωρίς τις διευκρινήσεις που απαιτούνται για το δικό τους ζήτημα ή να ψηφιστεί με άλλα πράγματα από εκείνα που τους έχουν υποσχεθεί.

Έτσι θα επιδιώξει συναντήσεις με τον κ Θεοχάρη και με τους τοπικούς βουλευτές στην Αθήνα για να ξεκαθαρίσει το τοπίο ελπίζοντας ότι στραβό υπάρχει να διορθωθεί στην οικονομική επιτροπή της Βουλής πριν ψηφιστεί το πολυνομοσχέδιο αφού… «μετά την απομάκρυνση από το ταμείο ουδέν λάθος αναγνωρίζεται» 

Ε.Β

Κρήτη

ΒΟΑΚ: Όχι άλλα λόγια αλλά έργα - Τι ζήτησαν οι αιρετοί από το υπουργείο Ανάπτυξης

Από την σύσκεψη που έγινε στην Αθήνα.

Σύσκεψη με αντικείμενο την πορεία υλοποίησης του νέου Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης είχαν σήμερα, 21 Ιανουαρίου 2021, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης, με τον πρόεδρο της ΠΕΔ Κρήτης κ. Γιάννη Κουράκη και μέλη της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων του νησιού.

Ο κ. Κεφαλογιάννης και ο κ. Καραγιάννης ενημέρωσαν τους εκπροσώπους της ΠΕΔ Κρήτης σχετικά με το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η εκπόνηση των Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), που αποτελούν θεμελιώδη προϋπόθεση για τη δημοπράτηση του έργου. 

Με βάση το πλάνο των Υπηρεσιών του Υπουργείου, η σχετική Μελέτη για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη αναμένεται να υποβληθεί εντός του προσεχούς Φεβρουαρίου στην αρμόδια διεύθυνση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για διαβούλευση, ενώ η αντίστοιχη Μελέτη για το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος, προβλέπεται να υποβληθεί τον Απρίλιο του 2021. 

Ο συνολικός σχεδιασμός περιλαμβάνει την κατασκευή Οδικού Άξονα από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία. Πρόκειται για ένα μεγάλο σε έκταση οδικό έργο με υψηλές τεχνικές απαιτήσεις, όπως η δημιουργία πλήθους σηράγγων και γεφυρών.

Όσον αφορά στο τμήμα Άγιος Νικόλαος – Σητεία, προβλέπεται να ληφθεί μέριμνα για τη χρηματοδότηση της ολοκλήρωσης του συνόλου των απαιτούμενων μελετών και στη συνέχεια η προώθηση του αιτήματος για ένταξη του έργου σε συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα.

Μετά τη συνάντηση, ο κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης δήλωσε: «Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής έχει θέσει ως ύψιστη προτεραιότητα την κατασκευή του σύγχρονου Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης. Από το καλοκαίρι του 2019, με την επίβλεψη και του Γενικού Γραμματέα Υποδομών κ. Γιώργου Καραγιάννη, έχουν γίνει μέχρι σήμερα όλα τα απαιτούμενα βήματα ώστε το εθνικής σημασίας αυτό οδικό έργο να μπει επιτέλους σε τροχιά υλοποίησης. Βρισκόμαστε στο καθοριστικό στάδιο της προετοιμασίας υποβολής των Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και είχαμε σήμερα την ευκαιρία να ενημερώσουμε διεξοδικά τους εκπροσώπους των τοπικών κοινωνιών και να ακούσουμε τις απόψεις τους».

Ο πρόεδρος της ΠΕΔ κ. Γιάννης Κουράκης έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Παρουσιάσαμε στην ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών τις θέσεις της ΠΕΔ Κρήτης και παράλληλα εκφράσαμε την αγωνία αλλά και την απαίτηση της κοινωνίας της Κρήτης να αποκτήσει ένα σύγχρονο, ευρωπαϊκών προδιαγραφών αυτοκινητόδρομο, από την Σητεία μέχρι την Κίσαμο.

Επιτέλους, πρέπει να φύγουμε από τις διακηρύξεις και να περάσουμε στο στάδιο της εφαρμογής, προκειμένου να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα, έναν οδικό άξονα προκειμένου να έχουμε ποιότητα μεταφορικού έργου, ασφάλεια και θα βοηθήσει στην ανάπτυξη της Κρήτης. Θα παρακολουθούμε την πορεία του έργου με βάση τα όσα μας εκτέθηκαν σήμερα για να διασφαλιστεί η απόλυτη υλοποίηση του έργου.

Τέλος, θέλουμε να ευχαριστήσουμε τον συντοπίτη μας Υφυπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη, το Γεν. Γραμ. κ. Καραγιάννη, τον Γεν. Διευθυντή του Υπουργείου κ. Κ. Καρνέση αλλά και όλα τα στελέχη του Υπουργείου για την παρουσίαση και την ενημέρωση που μας έκαναν, καθώς και για τον παραγωγικό διάλογο και την πολύ χρήσιμη ανταλλαγή απόψεων που είχαμε».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Καραμανλής: Στο Υπουργείο Περιβάλλοντος το επόμενο τρίμηνο οι μελέτες για χάραξη του ΒΟΑΚ