Ειδήσεις

Οικονομία

Χαρδούβελης στο Bloomberg: «Η Ελλάδα θα μπορούσε από ατύχημα να βρεθεί εκτός ευρώ»

Την άποψη ότι η Ελλάδα θα μπορούσε από ατύχημα να βρεθεί εκτός ευρώ, εάν η νέα κυβέρνηση δεν καταλήξει σε συμφωνία με τους διεθνείς πιστωτές αμέσως μετά τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου εξέφρασε ο υπουργός Οικονομικών Γκίκας Χαρδούβελης σε συνέντευξη που παραχώρησε στην τηλεόραση του Bloomberg.

Σύμφωνα με τον Γκ. Χαρδούβελη η βασική πρόκληση που θα αντιμετωπίσει η κυβέρνηση που θα προκύψει από της επικείμενες εκλογές θα είναι να κλείσει την εκκρεμούσα αξιολόγηση της τρόικας, εκπληρώνοντας τους όρους του προγράμματος οικονομικής διάσωσης της ζώνης του ευρώ και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου.

«Αν αυτή η κυβέρνηση τελεί υπό την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ, θα ήταν συνετό να αντιστρέψει τη στάση της και να διαπραγματευτεί παράταση του προγράμματος διάσωσης πριν αυτό λήξει στις 28 Φεβρουαρίου» είπε ο κ. Χαρδούβελης.

«Η ευθύνη αλλάζει όποιον διοικεί τη χώρα και υποθέτω ότι η λογική τελικά θα επικρατήσει. Το θέμα είναι ότι η Ελλάδα δεν έχει πολύ χρόνο» αναφέρουν τα tanea.gr.

Ο ίδιος εκτίμησε πως η προοπτική της αποχώρησης από τη ζώνη του ευρώ δεν είναι κατ 'ανάγκη μια μπλόφα. «Ένα ατύχημα θα μπορούσε να συμβεί, και η όλη ιδέα είναι να το αποφύγουμε» ανέφερε.

Όπως υποστήριξε, από το 2012 η ζώνη του ευρώ έχει δημιουργήσει άμυνες για την περίπτωση εξόδου μιας χώρας από το ενιαίο νόμισμα, κάτι που όπως τόνισε σημαίνει ότι η προοπτική της εξόδου δεν μπορεί πλέον να χρησιμοποιηθεί ως διαπραγματευτικό χαρτί.

«Ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να τηρήσει τις δεσμεύσεις που έχει υπογράψει η Ελλάδα» σημείωσε, τονίζοντας: «Όλα τα μεγάλα πολιτικά κόμματα έχουν ανακοινώσει την πρόθεσή τους να κρατήσουν τη χώρα στη ζώνη του ευρώ, οπότε υποθέτω ότι οι πολιτικές τους θα είναι συνεπείς με το στόχο αυτό. Πόσο σύντομα θα γίνουν συνεπείς είναι ένα άλλο ζήτημα».

Ο κ. Χαρδούβελης εκτίμησε ότι η διαγραφή χρέους που επιδιώκει ο ΣΥΡΙΖΑ είναι πολιτικά απαράδεκτη για τους πιστωτές της Ελλάδας και εκτίμησε ότι θα μπορούσε να δοθεί «ανάσα» από το μεγάλο χρέος, μέσω μιας περαιτέρω επέκτασης της διάρκειας των δανείων, αλλά και από τη μετατροπή των δανείων από κυμαινόμενου σε σταθερού επιτοκίου.

Ο υπουργός ανάφερε πως είναι δύσκολο να πει κάνεις πότε ακριβώς θα είναι η κρίσιμη στιγμή για την Ελλάδα, εάν η επόμενη δόση του πακέτου βοήθειας καθυστερήσει, σημειώνοντας πως όσο ταχύτερα αρθεί η αβεβαιότητα, τόσο το καλύτερο για όλους. Ενδεικτικώς ανάφερε πως η είσπραξη των φόρων-εσόδων έχει επιβραδυνθεί ως αποτέλεσμα της εκλογικής αβεβαιότητας.

Ο επικεφαλής του οικονομικού επιτελείου υποστήριξε πως το 2014 το πρωτογενές πλεόνασμα του προϋπολογισμού στην Ελλάδα θα είναι περίπου 1,5% του ΑΕΠ, εναρμονισμένο με τους στόχους του προγράμματος διάσωσης, αλλά κάτω από την προηγούμενη πρόβλεψη της κυβέρνησης για πλεόνασμα 1,8% του ΑΕΠ..

Τέλος, αναφορικά με την εκροή των τραπεζικών καταθέσεων είπε πως τον Δεκέμβριο ήταν περίπου 3 δισ. ευρώ, και συνεχίστηκε και στις αρχές Ιανουαρίου, όμως « όλα είναι υπό έλεγχο».
 

Οικονομία

Γερμανία: Χωρίς πρώτες ύλες πολλές βιομηχανίες

βιομηχανία

Για ελλείψεις σε πρώτες ύλες κάνει λόγο το οικονομικό ινστιτούτο του Μονάχου Ifo, σύμφωνα με το οποίο σχεδόν το 50% των γερμανικών βιομηχανιών, με τις οποίες επικοινώνησε τον Απρίλιο, κάνουν λόγο για ελλείψεις σε πρώτες ύλες και προβλήματα ανεφοδιασμού.

«Είχα διαβάσει για διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Δεν μου ήταν ωστόσο σαφές το μέγεθος του προβλήματος», δηλώνει στη DW ο Κλάους Βόλραμπε από το οικονομικό ινστιτούτο Ifo: «Κυρίως η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει προβλήματα με τον ανεφοδιασμό με μικροτσίπ». Σημαντικές ελλείψεις καταγράφουν ωστόσο και οι βιομηχανίες πλαστικών, καθώς και συσκευασιών. Έτσι, για παράδειγμα, πολλές βιομηχανίες ζαχαρωδών δυσφορούν, διότι δεν έχουν πια συσκευασίες για τα προϊόντα τους.

«Οι Ευρωπαίοι  πρέπει να απογαλακτιστούν από κινεζικές εταιρίες»

Οι λόγοι για την αρνητική αυτή εξέλιξη ποικίλουν, σημειώνει η DW. Κατ΄ αρχήν είναι η πανδημία, η οποία έχει πλήξει τις εφοδιαστικές αλυσίδες. Για παράδειγμα: Λόγω της παγκόσμιας κρίσης η παραγωγή ημιαγωγών περιορίστηκε σημαντικά, ενώ κανείς δεν περίμενε ότι η παγκόσμια οικονομία θα ανέκαμπτε τόσο γρήγορα. Παράλληλα η πανδημία επιτάχυνε τη διαδικασία ψηφιοποίησης και η αυξημένη τηλεργασία εκτόξευσε τη ζήτηση διεθνώς για κομπιούτερ και κινητά, δηλαδή και για μικροτσίπ. Ευθύνη για τις διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες αποδίδεται και στο ατύχημα του πλοίου κοντέινερ Ever Given, το οποίο έκλεισε το Μάρτιο για σχεδόν μια εβδομάδα τη διώρυγα του Σουέζ.

Θα χρειαστεί χρόνος για να αποκατασταθούν πλήρως οι εφοδιαστικές αλυσίδες έτσι ώστε η βιομηχανική παραγωγή να επανέλθει σε επίπεδα προ πανδημίας. «Η διαδικασία κάθε άλλο παρά εύκολη είναι», εκτιμά ο Κλάους Βόλραμπε: «Δεν μπορείς από τη μια μέρα στην άλλη να αναπτύξεις καινούργιες αλυσίδες εφοδιασμού. Υποθέτω ότι πολλές επιχειρήσεις αναζητούν τώρα εναλλακτικές λύσεις για την προμήθεια απαραίτητων πρώτων υλών. Όμως οι ευρωπαϊκές βιομηχανίες χρειάζονται χρόνο, έτσι ώστε να απογαλακτιστούν, τουλάχιστον εν μέρει, από την παραγωγή στη Κίνα».

ΕΙΔΗΣΕΙΣ:

Δήμος Μαλεβιζίου: Ξεκινά το έργο του πολιτιστικού κέντρου στο Αμμούδι

Εμβόλια κορωνοϊού: Η γερμανική CureVac κατηγορεί τις ΗΠΑ ότι μπλοκάρουν την παραγωγή της

Κορωνοϊός - Μοχός: Rapid test από τον ΕΟΔΥ