Ειδήσεις

Οικονομία

Οι ευρωπαίοι αντιγράφουν το φορολογικό σύστημα της Ελλάδας στη ναυτιλία

Το φορολογικό καθεστώς της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας έχουν υιοθετήσει πλέον σχεδόν οι μισές χώρες της Ευρώπης, μεταξύ των οποίων η Μεγάλη Βρετανία, η Ολλανδία και η Γερμανία, προκειμένου να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητα των εμπορικών τους στόλων.

«Τα τελευταία χρόνια υπάρχει στη "Γηραιά 'Ήπειρο" τάση αντιγραφής του ελληνικού μοντέλου της ετήσιας σταθερής φορολογίας των πλοίων βάσει τονάζ για λόγους ακριβώς ανταγωνιστικότητας» επισήμανε απόψε, από τη Θεσσαλονίκη, ο διευθύνων σύμβουλος της Eastern Mediterranean Maritime, Θανάσης Μαρτίνος, με αφορμή -όπως είπε- την κριτική που ασκείται στο συγκεκριμένο φορολογικό καθεστώς από ορισμένους Ευρωπαίους και 'Έλληνες πολιτικούς.

Μιλώντας σε εκδήλωση του Διεθνούς Πανεπιστημίου, ο κ.Μαρτίνος υποστήριξε ότι «αν είχαμε διαφορετικό φορολογικό καθεστώς, δεν θα μπορούσαμε να ανταγωνιστούμε τις ασιατικές χώρες. Απλά δεν θα είχαμε ναυτιλιακές επιχειρήσεις ποντοπόρων πλοίων στην Ευρώπη. Η ναυτιλία, όπως και η βιομηχανική παραγωγή, θα μετακινείτο στην Ασία».

Συμπερασματικά, σημείωσε, η εμπορική ναυτιλία -λόγω ελληνικής συμμετοχής- αποτελεί έναν από τους λίγους οικονομικούς κλάδους, όπου η Ευρώπη είναι ανταγωνιστική. «Οι Ευρωπαίοι ηγέτες θα πρέπει να αναγνωρίσουν ή μάλλον να ενημερωθούν για τη σημασία της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας, που αποτελεί μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά συνολικά για την Ευρώπη», υπογράμμισε.

Πρόσθεσε ότι οι 'Έλληνες εφοπλιστές δεν επιδοτούνται άμεσα ή έμμεσα και είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους προς τις ευρωπαϊκές και διεθνείς τράπεζες και «άρα δεν συμβάλλουν στο σημερινό τραπεζικό πρόβλημα».

Κάτω του 5% το ποσοστό πτωχεύσεων ναυτιλιακών εταιρειών από το 2008

Παρότι η ναυτιλιακή κρίση διαρκεί από το 2008, λίγες ελληνικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις έχουν κλείσει. Το ποσοστό πτωχεύσεων ελληνικών ναυτιλιακών επιχειρήσεων σε πέντε χρόνια κρίσης στο σύνολο είναι κάτω του 5% (κατά μέσο όρο 1% ετησίως).

Υπενθύμισε, τέλος, ότι παρά την κρίση των τελευταίων πέντε ετών, η ελληνική ναυτιλία παραμένει πρώτη σε τονάζ παγκοσμίως. Αποτελεί δε το 50% του στόλου της Ευρωπαϊκής 'Ενωσης, ενώ τα τελευταία χρόνια οι 'Έλληνες εφοπλιστές έχουν επενδύσει σε πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου που αποτελεί την καθαρότερη μορφή ενέργειας . Το ένα τρίτο των υπό ναυπήγηση μεγάλων υγραεριοφόρων  ανήκει σε 'Έλληνες, κατέληξε.

 

 

Οικονομία

Φορολοταρία: Πραγματοποιήθηκε η 56η κλήρωση για συναλλαγές Αυγούστου

φορολοταρια

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΑΑΔΕ η 56η δημόσια κλήρωση για συναλλαγές Αυγούστου 2021 διεξήχθη σήμερα Τρίτη, 28 Σεπτεμβρίου 2021 στις 12:30.

Οι φορολογούμενοι μπορούν να ενημερωθούν για τα αποτελέσματα της κλήρωσης της φορολοταρίας μέσα από την ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ.

Φορολοταρία: Αναμορφώνεται και θα μοιράζει έως και 50.000 ευρώ - Τι αλλάζει, ποιοι ευνοούνται

Μεγάλες αλλαγές φέρνει η κυβέρνηση στην φορολοταρία, προκειμένου να ευνοήσει αυτούς οι οποίοι έχουν χαμηλότερο εισόδημα και μεγάλες οικογενειακές ανάγκες.

Έχουν αλλάζει λοιπόν,  οι συνθήκες κάτω από τις οποιες θα πραγματοποιείται η φορολοταρία, στην οποία σήμερα σε κάθε κλήρωση 1.000 τυχεροί κερδίζουν από 1.000 ευρώ έκαστος, με συνολικό κόστος 12 εκατ. ευρώ ετησίως.

Με το νέο σύστημα, σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν κατά την εξειδικευση των μέτρων ενίσχυσης που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ, θα δίνεται διαφορετική στάθμιση ανάλογα με το ποσοστό του εισοδήματος που καταναλώνεται.

Πολίτες με χαμηλότερο οικογενειακό εισόδημα και με περισσότερα τέκνα, θα έχουν προσαύξηση στον αριθμό των λαχνών και στην πιθανότητα να κερδίσουν.

Τα βραβεία θα κλιμακώνονται κάθε μήνα και θα φτάνουν έως και τις 50.000 ευρώ.

Επιπλέον τα Χριστούγεννα θα υπάρχει ιδιαίτερη λοταρία με βραβεία έως και 100.000 ευρώ.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΕΦΚΑ: Μαζικές συμβάσεις για το τέλος των εκκρεμών συντάξεων

Ακίνητα: Η περιουσία των Ελλήνων σε αριθμούς

 

ESPA BANNER