Ειδήσεις

Οικονομία

Αλλάζουν καταναλωτικές συνήθειες οι Έλληνες, σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ

Το 2013, αλλά και συνολικά η τριετία 2011-2013, αποτέλεσε σημείο καμπής για τη διαμόρφωση του καταναλωτικού προφίλ του Έλληνα. Η σημαντική μείωση των εισοδημάτων, σε συνδυασμό με την αύξηση της ανεργίας, την αβεβαιότητα για το μέλλον και την παρατεταμένη διάρκεια της ύφεσης, συντέλεσαν  στη διαφοροποίησή του, η οποία θα είναι έντονα εμφανής και τις επόμενες δύο δεκαετίες.

Τα στοιχεία για τις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών εν μέσω κρίσης προκύπτουν από πρόσφατη πανελλήνια έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), σε δείγμα απο 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα.

Σε ότι αφορά συγκεκριμένα στο 2013, μπορούμε να συνοψίσουμε τα βασικά ευρήματα στα εξής:

Οι Έλληνες καταναλωτές κάνουν «έξυπνες αγορές» Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι Έλληνες, στην προσπάθειά τους να εξοικονομήσουν χρήματα, έχουν μπει στη διαδικασία εντατικότερης αναζήτησης προϊόντων και σύγκρισης τιμών, μια δυνατότητα που παρέχουν κυρίως τα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα. Οι καταναλωτές πλέον συγκρίνουν όχι μόνο τιμές ανάμεσα σε διαφορετικά προϊόντα, αλλά και ανάμεσα σε διαφορετικά καταστήματα και σημεία πώλησης, προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα.

Χαρακτηριστικό είναι ότι 8 στους 10 δηλώνουν ότι επισκέπτονται περισσότερα από ένα καταστήματα σούπερ μάρκετ σε σχέση με την περίοδο πριν την κρίση, προκειμένου να συγκρίνουν και να επιτύχουν καλύτερες τιμές και προσφορές. Παράλληλα, 6 στους 10 καταναλωτές δηλώνουν ότι συγκρίνουν περισσότερο τις τιμές ανάμεσα σε διαφορετικά προϊόντα σε σχέση με πριν την κρίση. Οι καταναλωτές φαίνεται πως γίνονται πιο προσεκτικοί και πιο κριτικοί σε σχέση με το παρελθόν. Επιπλέον, συνολικά σύμφωνα με τα αποτελέσματα τις έρευνας:

Το 82% των καταναλωτών επιλέγει περισσότερες προσφορές

To 77% των καταναλωτών αγοράζει περισσότερο ελληνικά προϊόντα

Το 74% των καταναλωτών χρησιμοποιεί περισσότερο λίστα αγορών

Το 71% των καταναλωτών αγοράζει μόνο τα απαραίτητα

To 70% των καταναλωτών αγοράζει γενικά φτηνότερα προϊόντα

Το 67% των καταναλωτών αγοράζει οικονομικές συσκευασίες

Το 65% των καταναλωτών αλλάζει «μάρκα»

Το 62% των καταναλωτών αγοράζει περισσότερο private label

Το 58% των καταναλωτών ψάχνει προσφορές σε φυλλάδια/internet

Ιδιαίτερα αξιοσημείωτο είναι ότι 8 στους 10 καταναλωτές αγοράζουν περισσότερα προϊόντα σε προσφορά σε σχέση με πριν την κρίση, ενώ 7 στους 10 δηλώνουν ότι θα διατηρήσουν αυτή τη συνήθεια και αφού ξεπεραστεί η οικονομική κρίση.

 Χαρακτηριστικό είναι ότι μόλις 1 στους 10 καταναλωτές δηλώνει ότι δεν έχει διαφοροποιήσει τις καταναλωτικές του συνήθειες τα τελευταία χρόνια, αλλά και πάλι στο σύνολό τους δηλώνουν αβέβαιοι σχετικά με το αν θα διατηρήσουν τη στάση αυτή τα επόμενα χρόνια. Στον αντίποδα, οι καταναλωτές που καταναλώνουν ενέργεια και κάνουν «έξυπνες» αγορές με στόχο να διατηρήσουν το επίπεδο διαβίωσης τους όπως στο παρελθόν, αποτελούν πλέον το 30% του αγοραστικού κοινού.

Στροφή προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας 
Υπάρχει μια σαφής αυξητική τάση καθιέρωσης της κατηγορίας των private label στις επιλογές του καταναλωτή. Το 2012 ήταν άλλωστε η πρώτη χρονιά που, σύμφωνα με στοιχεία της ICAP, το 100% των καταναλωτών αγόρασαν τουλάχιστον ένα προϊόν ιδιωτικής ετικέτας, κάτι που συνεχίστηκε και το 2013. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, στην πλειονότητα των περιπτώσεων, αποτελούν μία πιο οικονομική λύση. Η εξέλιξη αυτή είναι αποτέλεσμα του ότι οι καταναλωτές έχουν γίνει αρκετά πιο ευαίσθητοι στην τιμή του προϊόντος και έχει αυξηθεί η κινητικότητα ανάμεσα σε παρεμφερή προϊόντα. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι 2 στους 3 καταναλωτές δηλώνουν ότι τον τελευταίο χρόνο, προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα, προβαίνουν σε αλλαγές μάρκας/επωνυμίας. Αυτή η «εξασθένηση» της πιστότητας της μάρκας είναι επίσης ένας από τους λόγους που τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας παρουσιάζουν σημαντική αύξηση ζήτησης.

Οικονομία

Ψηφιακές υπηρεσίες ΑΑΔΕ: 1,8 εκατομμύριο λιγότερες επισκέψεις το 2020

ΑΑΔΕ

Περισσότεροι από 4 εκατομμύρια πολίτες και επιχειρήσεις εξυπηρετήθηκαν ψηφιακά από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) κατά το 2020, με αποτέλεσμα οι φορολογούμενοι να γλιτώσουν πάνω από 1,8 εκατομμύρια επισκέψεις στην Εφορία στο διάστημα αυτό.

Το όφελος αυτό προς τους πολίτες και το Δημόσιο προέκυψε από τις νέες ψηφιακές υπηρεσίες που ενεργοποίησε η ΑΑΔΕ εν μέσω της πανδημίας τις οποίες παρουσίασε σήμερα ο Διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής.

«Δώσαμε μια πολύ δύσκολη μάχη για την εξυπηρέτηση των πολιτών εν μέσω πανδημίας, ό,τι καταφέραμε βασίστηκε στην ψηφιοποίηση που υπήρχε ήδη πριν το ξέσπασμα της κρίσης», δήλωσε ο κ. Πιτσιλής.

Σύμφωνα με τον Διοικητή της ΑΑΔΕ για το 2021, προγραμματίζεται σειρά νέων έργων αναβάθμισης των ψηφιακών υπηρεσιών με τη συνδρομή των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης.

Μεταξύ άλλων, το επόμενο δίμηνο προγραμματίζεται να τεθεί σε πρακτική εφαρμογή για όλες τις επιχειρήσεις η ψηφιακή έκδοση παραστατικών τιμολογίων και αποδείξεων με ταυτόχρονη ενημέρωση των ηλεκτρονικών βιβλίων.

Παράλληλα μέσα από τα δεδομένα του Mydata θα προσυμπληρώνονται οι δηλώσεις ΦΠΑ. Εξάλλου σχεδιάζεται η ψηφιακή έκδοση ΑΦΜ ενώ έρχεται και η μεταβολή ΚΑΔ όπως και η δημιουργία υποκαταστήματος μέσω Taxisnet.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίσε ο κ. Πιτσιλής, η ΑΑΔΕ, με τους μισούς εργαζόμενους στην υπηρεσία λόγω των περιοριστικών μέτρων, κατάφερε μέσα στο 2020 να εξυπηρετήσει ηλεκτρονικά πάνω από 4 εκατ. πολίτες και επιχειρήσεις, με 850.000 ψηφιακά έγγραφα.

«Γλιτώσαμε πάνω από 1,8 εκατομμύρια επισκέψεις στην εφορία», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Μεταξύ των 80 νέων ψηφιακών υπηρεσιών της ΑΑΔΕ περιλαμβάνονται οι ακόλουθες:

– Η πλατφόρμα MybusinessSupportμέσω του οποίου καταβλήθηκαν σε 737.000 επιχειρήσεις και επαγγελματίες πάνω από 7,8 δισ. ευρώ.

– Η εφαρμογή Myθέρμανση για το επίδομα θέρμανσης με 690.000 αιτήσεις που υποβλήθηκαν από τα νοικοκυριά.

– Η εφαρμογή για τις δηλώσεις Covid για την αποζημίωση ιδιοκτητών ακινήτων όπου 232.000 ΑΦΜ έχουν λάβει 44,5 εκατ. ευρώ μέσω συμψηφισμών και είναι έτοιμες για συμψηφισμό άλλες 15.000 αιτήσεις. Συνολικά 365.000 ιδιοκτήτες έχουν λάβει πάνω από 187 εκατ. ευρώ είτε μέσω συμψηφισμών, είτε με πίστωση του τραπεζικού τους λογαριασμού.

– Η πλατφόρμα MyCar με 135.000 ψηφιακές ακινησίες οχημάτων και έκδοση 685.000 αποδεικτικών μη οφειλής τελών κυκλοφορίας.

– Η χορήγηση 125.000 κλειδάριθμων με ταυτοποίηση μέσω τηλεφώνου και 12.500 μέσω βιντεοκλήσης

– Η εφαρμογή myProperty για τις ηλεκτρονικές μεταβιβάσεις ακινήτων. Ηδη έχουν αποσταλεί ηλεκτρονικά 600 δηλώσεις φόρου μεταβίβασης

ΕΙΔΗΣΕΙΣ:

Μάχη της Κρήτης: Ακυρώθηκε η προκλητική εκδήλωση μετά την κατακραυγή

Η Ηρακλειώτισσα επιστήμονας που μπήκε στη λίστα του Forbes

Ισραήλ: Θα επιτρέπεται η περιορισμένη είσοδος γκρουπ ξένων τουριστών τον Μάιο