Ειδήσεις

Ελλάδα

Ψυχαγωγία

Μουσική

Στην Καρδίτσα το 6ο Διεθνές Φεστιβάλ Σχολικών Χορωδιών

Το μεγαλύτερο Ευρωπαϊκό Φεστιβάλ Μουσικής, θα πραγματοποιηθεί από 6 έως 15 Μαρτίου 2014 στην πόλη της Καρδίτσας, στην μεγάλη αίθουσα εκδηλώσεων του THESSALIKON GRAND HOTEL.

                        Τρεις χιλιάδες πεντακόσιοι (3500) εκτελεστές, πάνω από εβδομήντα μουσικά σύνολα από την Ελλάδα και το εξωτερικό θα συμμετάσχουν σε έναν γιγάντιο μουσικό θεσμό, που αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο. Το Διεθνές αυτό Φεστιβάλ Σχολικών Χορωδιών πραγματοποιείται στα πλαίσια του 32ου  Διεθνούς Φεστιβάλ Καρδίτσας, που αποτελεί κορυφαίο μουσικό και πολιτιστικό θεσμό και τελεί υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Πανεπιστημιακού Καθηγητή, Μαέστρου Νίκου Ευθυμιάδη.

Στο φετινό Φεστιβάλ Σχολικών Χορωδιών   που φθάνει στην έκτη (6η) του διοργάνωση θα τιμηθεί ο διάσημος Έλληνας Μαέστρος, Συνθέτης, Πανεπιστημιακός Δάσκαλος στο Boston University και Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών, Θεόδωρος Αντωνίου, του οποίου θα ερμηνευθούν πολλά έργα.

Ως γνωστόν, πάνω από 3.500 εκτελεστές επισκέπτονται  την Καρδίτσα, για να λάβουν μέρος στη μεγαλύτερη Φεστιβαλική Μουσική  Εκδήλωση, που γίνεται στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη,  τις  Συναντήσεις Σχολικών Χορωδιών, που συνδιοργανώνονται με την Ιερά Μητρόπολη Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων, την Περιφέρεια Θεσσαλίας, τον Δήμο Καρδίτσας, την Διεύθυνση Περιφερειακής Εκπαίδευσης Θεσσαλίας και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Η 6η Διεθνής Συνάντηση Σχολικών Χορωδιών είναι αφιερωμένη στους κορυφαίους συνθέτες, Hans Leo Hassler (1564 – 1612) για τα 450 χρόνια από τη γέννησή του, Nicolo Jommelli (1714 – 1774) για τα 300 χρόνια από τη γέννησή του, Σπυρίδωνα Ξύνδα (1814 – 1896) για τα 200 χρόνια από τη γέννησή σου, Jean-Philippe Rameau (1683 – 1764) για τα 250 χρόνια από το θάνατό του, Giacomo Meyerbeer (1791 – 1864) για τα 150 χρόνια από το θάνατό του, Stevan Mokranjac (1856 – 1914) για τα 100 χρόνια από το θάνατό του, που τιμά όλος ο κόσμος  παγκοσμίως.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Σχολικών Χορωδιών πρόκειται για ένα μεγάλο πολιτιστικό γεγονός που αγγίζει την Εκπαίδευση, τον Πολιτισμό και τον Τουρισμό της περιοχής και της Ελλάδος.

Παράλληλες εκδηλώσεις γίνονται  στην  Δημοτική Πινακοθήκη Καρδίτσας, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Καρδίτσας, στον Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Κων/νου κλπ.

Πρόκειται για ένα μοναδικό θεσμό με τον οποίο γίνεται ουσιαστική αισθητική παρέμβαση στην ουσία της Καλλιτεχνικής Αγωγής και Παιδείας.

Είναι  ένας Μουσικός Θεσμός που αφορά όλες τις Σχολικές Χορωδίες (παιδικές-νεανικές) και βοηθά στην ανάπτυξη της μουσικής και Χορωδιακής εκπαίδευσης του τόπου μας. Είναι  μια Μουσική Πανδαισία από Σχολικές Χορωδίες της Ελλάδος, καθώς και την συμμετοχή εκλεκτών ξένων χορωδιών και μουσικών συνόλων.   

Σημαντική τομή στην Εκπαίδευση και στον Πολιτισμό         

Μακριά από λαϊκισμούς και κινήσεις εντυπωσιασμού, τα Φεστιβάλ Σχολικών Χορωδιών αποτελούν μια σημαντική τομή για την Εκπαίδευση και τον Πολιτισμό, με πανελλήνια και διεθνή ακτινοβολία και με μεγάλη τουριστική προβολή της περιοχής και της χώρας μας, αφού είναι ο μοναδικός θεσμός του είδους  που υπάρχει στην Ευρώπη και στον κόσμο.

Βασικός στόχος του θεσμού είναι διαμέσου του μοναδικού του κανονισμού, η προσέγγιση της μαθητιώσας νεολαίας με την αρχαία Ελληνική μουσική, το βυζαντινό μέλος, την πολυφωνική μουσική του 15ου – 16ου αιώνα αλλά και την σύγχρονη ελληνική δημιουργία.

Έτσι σχολικές Χορωδίες, μαθητές, καθηγητές μουσικής οφείλουν να μελετήσουν σημαντικά έργα διαφόρων εποχών και ύφους και να τα παρουσιάσουν, αφού εμβαθύνουν στην ερμηνεία τους. Υπάρχουν κοινά έργα Ελλήνων Συνθετών, τα οποία δουλεύονται εργαστηριακά και παρουσιάζονται στο τέλος της κάθε βραδιάς από διακεκριμένους Έλληνες και ξένους Μαέστρους, οι οποίοι αποτελούν και τα μέλη της Διεθνούς Κριτικής Επιτροπής.

 Χιλιάδες μουσικοί – χορωδοί – εκτελεστές δουλεύουν  εντατικά, συστηματικά και πειθαρχημένα επί μήνες για να προσφέρουν αυτό το σπουδαίο μουσικό αποτέλεσμα.

Ένδειξη της παρέμβασης στην ουσία της Αισθητικής Αγωγής αποτελεί ότι ο θεσμός αφιερώνεται σε κορυφαίους, αναγνωρισμένους δημιουργούς που τιμά όλος ο κόσμος.

Είναι δε γνωστό ότι ο κορυφαίος Ελβετός παιδαγωγός Πεσταλότζι θεωρεί  την χορωδία ως το αναντικατάστατο μέσο για την ηθική διαπαιδαγώγηση των νέων διαμέσου της σχολικής εκπαίδευσης.                                     Στόχος της διοργάνωσης  είναι η καλλιέργεια της Χορωδιακής Τέχνης ως δημιούργημα του Αρχαίου Ελληνικού Πολιτισμού, η φωνητική εξάσκηση των μαθητών και η ενθάρρυνση των σχολικών μονάδων στη δημιουργία αξιόλογων Χορωδιών, οι οποίες μπορούν  να εκπροσωπούν την Ελλάδα σε Διεθνή Φεστιβάλ, Διαγωνισμούς και Συναντήσεις Χορωδιών. Το Διεθνές Φεστιβάλ Καρδίτσας αναλαμβάνει να προωθήσει τις καλύτερες σχολικές χορωδίες (εφ’ όσον το επιθυμούν) να εμφανιστούν σε σημαντικές Συναυλίες, Φεστιβάλ και Διαγωνισμούς  του εξωτερικού.

Ήδη Μουσικά σύνολα και Χορωδίες Σχολείων, όπως του 5ου Γυμνασίου Αγ. Δημητρίου, του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ναυπάκτου, του 10ου Δημοτικού Σχολείου Αιγίου, του 17ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμαριάς και των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά Καλαμάτα, αντιπροσώπευσαν την Ελλάδα στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό Νέων Μουσικών του Castellammare di Stabia (Νάπολι) Ιταλίας.   

Υπάρχει  Διεθνής Κριτική Επιτροπή, η οποία επιλέγει τις καλύτερες σχολικές Χορωδίες.

Την εκδήλωση θα παρουσιάσει ο Αλέξης Κωστάλας.

Ψυχαγωγία

Squid game: Πώς εξηγείται το παγκόσμιο φαινόμενο

Squid game

Έτσι ξεκίνησε το παιχνίδι

Ο 50χρονος σκηνοθέτης Hwang Dong-hyuk, δημιουργός της σειράς,  ανέφερε ότι του πήρε δέκα χρόνια για να την ολοκληρώσει. Μιλώντας στους The Korea Times, αποκάλυψε ότι η ιδέα του ήρθε το 2008. Θεώρησε όμως ότι θα ήταν πολύ τραβηγμένο για τους θεατές.

Παρόλα αυτά ξεκίνησε να γράφει το σενάριο. Του πήρε έξι μήνες για τα δύο πρώτα επεισόδια. Επειδή όμως τον έπνιγαν τα χρέη, κάποια στιγμή αναγκάστηκε να σταματήσει να γράφει για να πουλήσει το λάπτοπ του για 675 δολάρια.

Τελικά, κατόρθωσε να ολοκληρώσει το σενάριο. Κι ύστερα ξεκίνησε ο Γολγοθάς του, καθώς όλα τα κανάλια στα οποία απευθυνόταν το απέρριπταν. Ώσπου, το 2018, το Netflix αποφάσισε να αναλάβει το ρίσκο. Ο κόσμος είχε ήδη αλλάξει προς μία κατεύθυνση στην οποία οι βίαιες ιστορίες επιβίωσης ήταν «πραγματικά ευπρόσδεκτες», κι έτσι … ξεκίνησε το παιχνίδι.

Νο 1 σε 90 χώρες

Το δυστοπικό δράμα από τη Νότιο Κορέα, αποτελεί παράδειγμα της αυξανόμενης έμφασης που δίνει το Netflix στη μεταγλώττιση και τον υποτιτλισμό σειρών σε όσο το δυνατόν περισσότερες γλώσσες, πρακτική στην οποία δεν επενδύουν σε τέτοιο βαθμό οι ανταγωνιστές του. Η σειρά έφτασε γρήγορα στο Νο 1 σε 90 χώρες μετά το ντεμπούτο της τον Σεπτέμβριο.

Ακολούθησε μια πορεία που καθιερώθηκε τα τελευταία χρόνια από μη αγγλόφωνες παραγωγές της πλατφόρμας, όπως το «Casa De Papel» (Money Heist), το «Dark» και το «Lupine», επιτυγχάνοντας ακόμα καλύτερες επιδόσεις.

Η λίστα με τις κορυφαίες σειρές στην ιστορία του Netflix (με βάση τις προβολές)

«Squid Game»: Season 1, κυκλοφόρησε 9/17/2021 – 111 εκατομμύρια

«Bridgerton»: Season 1, κυκλοφόρησε 12/25/2020 – 82 εκατομμύρια

«Lupin»: Part 1, κυκλοφόρησε 1/8/2021 – 76 εκατομμύρια

«The Witcher»: Season 1, κυκλοφόρησε 12/20/2019 – 76 εκατομμύρια

«Sex/Life»: Season 1, κυκλοφόρησε 6/25/2021 – 67 εκατομμύρια

«Stranger Things 3», κυκλοφόρησε 7/4/2019 – 67 εκατομμύρια

«Money Heist»: Part 4, κυκλοφόρησε 4/2/2020 – 65 εκατομμύρια

«Tiger King»: Season 1, κυκλοφόρησε 3/20/2020 – 64 εκατομμύρια

«The Queen’s Gambit», κυκλοφόρησε 10/23/2020 – 62 εκατομμύρια

«Sweet Tooth»: Season 1, κυκλοφόρησε 6/4/2021 – 60 εκατομμύρια

Το σύνολο των λογαριασμών Netflix παγκοσμίως είναι περίπου 208 εκατομμύρια.

Τα μυστικά της επιτυχίας

Στην υπόθεση του «Squid Game», 456 άνθρωποι που είναι καταστροφικά υπερχρεωμένοι, ανταγωνίζονται για αμύθητα πλούτη σε μια σειρά από δοκιμασίες που άλλοτε είναι ιδιότροπες, άλλοτε τρομακτικές, συνήθως και τα δύο. Ο τίτλος της σειράς αναφέρεται σε ένα δημοφιλές παιδικό παιχνίδι στην Κορέα, που χρησιμοποιεί έναν πίνακα σε σχήμα καλαμαριού. Άνδρες και γυναίκες διαγωνίζονται σε στίβο παιχνιδιών με στόχο να μείνουν ζωντανοί, κερδίζοντας ένα έπαθλο δισεκατομμυρίων.

Πρόκειται για μια σειρά παιδικών παιχνιδιών όπως το «Red Light», το «Green Light» και άλλα, κάτι το οποίο φαίνεται να έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Το γραφιστικό και τα εφέ του βασίζονται αρκετά σε video game αντίληψη και περίοπτη θέση έχουν τα σύμβολα από τα κουμπιά του χειριστηρίου του Playstation.

Η σειρά προκάλεσε (και συνεχίζει να προκαλεί) ενός είδους φρενίτιδας σε όλον τον πλανήτη.
Μια άτυχη γυναίκα που έτυχε να είναι κάτοχος στην πραγματική ζωή του τηλεφωνικού αριθμού που πρέπει να καλέσουν οι παίκτες στη σειρά προκειμένου να συμμετάσχουν στα παιχνίδια, έχει κατακλυστεί από χιλιάδες μηνύματα και κλήσεις… Το κοστούμι του κακού εξαντλήθηκε στους ιστοτόπους cosplay… Όλοι ξέρουμε ποιο θα είναι το κυρίαρχο θέμα μεταμφίεσης στις φετινές απόκριες, ενώ μία πινακίδα σε δρόμο έξω από το Λονδίνο προκάλεσε πανικό στα social media για το αν δείχνει την κατεύθυνση προς το «Squid Game», αναγκάζοντας την αστυνομία να προβεί σε επίσημη ανακοίνωση για να τους καθησυχάσει.

Η φρενίτιδα όμως έχει και ανησυχητικές εκφάνσεις. Νεαροί πιάστηκαν στα χέρια έξω από ένα αυτοσχέδιο κατάστημα «Squid Game» στο Παρίσι, ενώ στο Βέλγιο μαθητές σε σχολείο μιμούμενοι τη σειρά, ξυλοκοπούν τους χαμένους.

Προειδοποιήσεις στέλνονται σε γονείς από σχολεία που επισημαίνουν ότι η σειρά έχει σήμανση για άνω των 18 και θα πρέπει τα παιδιά να μην τη βλέπουν. Και αυτό κάνει τα παιδιά να θέλουν ακόμα περισσότερο να τη δουν.

Υπάρχει μόνο μία σεζόν με εννέα επεισόδια. Τελειώνει γρήγορα, αλλά όταν τα παιδιά το δουν όλο, επιστρέφουν στην αρχή και το παρακολουθούν ξανά. Ή παίζουν τον κόσμο του «Squid Game» στην πλατφόρμα ψηφιακών παιχνιδιών Roblox.

Παιχνίδια θανάτου - αδιέξοδα του καπιταλισμού

Την τάση αυτή προσέλκυσης των νέων από δυστοπικά περιβάλλοντα όπου οι χαρακτήρες παίζουν μέχρι θανάτου, ο λέκτορας ψηφιακών πολιτισμών στο Πανεπιστήμιο του Σίδνεϊ, Mark Johnson, την περιγράφει ως «είδος παιχνιδιού θανάτου». Θυμίζουμε, μεταξύ άλλων, που ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία το «Battle Royale», τα «Hunger Games», το «Maze Runner», το «Exam». Εκεί που η ζωή είναι ασήμαντη, η νίκη είναι πλουσιοπάροχη, οι κανόνες είναι στρατηγικοί, αλλά υπάρχει και ένα μεγάλο ποσοστό τύχης που απαιτείται.

«Αν μπεις στην πιο αδύναμη ομάδα, απλώς χάνεις, κακοτυχία, πεθαίνεις. Στο Battle Royale αν έχεις ένα μαχαίρι αντί για Uzi, απλά χάνεις», εξηγεί ο Johnson μιλώντας στην Guardian. Κατά την άποψή του, πρόκειται για μια κριτική στην «κεντρική εγγενή ιδέα του ύστερου καπιταλιστικού κόσμου, ότι όλα είναι σκληρή δουλειά, όλα είναι δεξιότητες, όλοι φτάνουν εκεί που ανήκουν σε μια τέλεια παγκόσμια κοινωνία. Όλοι αυτοί οι ισχυρισμοί αποδεικνύεται ότι δεν σημαίνουν τίποτα».

Ο Barry Watt, ψυχαναλυτής που εργάζεται κυρίως με άστεγους νέους, λέει ότι είναι ένα πολύ αναγνωρίσιμο μοτίβο, «όπου ένα άτομο ή μια ομάδα πρέπει να προσφερθούν θυσιαστικά, ως ένας τρόπος για να τεθούν όρια στη βία της κοινότητας». Το συναντάμε στα πρώτα θρησκευτικά κινήματα, αλλά και στην κουλτούρα των συμμοριών και στα καταφύγια αστέγων: αντανακλά μια βαθιά αίσθηση επισφαλείας.

Η σειρά διαθέτει μία μοναδικότητα στο είδος των «παιχνιδιών θανάτου». Το κυρίαρχο άγχος μέχρι τώρα ήταν συνήθως η κατάρρευση του περιβάλλοντος, τα σκηνικά έτειναν να είναι μετα-αποκαλυπτικά, μετά από κάποιο άγνωστο καιρικό ή πολεμικό γεγονός. Τώρα η απειλή είναι το χρέος. Παραδόξως, αυτό το υπερ-πραγματικό και ταυτόχρονα εντελώς εξωπραγματικό δράμα έχει φωτίσει το άγχος που πραγματικά καθοδηγεί την καθημερινή, υπερβολικά υπαρκτή ψυχική ασθένεια.

Η Helen Garnham, από το Rethink Mental Illness, περιγράφει πώς το χρέος επιφέρει την άρνηση, την αίσθηση της ανικανότητας, γιατί συχνά αισθάνεται κανείς ότι «τίποτα δεν μπορεί να γίνει» και ένα «τεράστιο στίγμα, καθώς οι άνθρωποι δεν θέλουν να παραδέχονται ότι έχουν χρέη ή να ζητούν βοήθεια, αισθάνονται ότι πρέπει να το διαχειριστούν μόνοι τους». Η Garnham επισημαίνει αυτήν την ειρωνεία: ενώ έχει γίνει τόση δουλειά για τη μείωση των ταμπού γύρω από την ψυχική υγεία, να καταλάβει ο κόσμος ότι «είναι εντάξει να μην είσαι εντάξει», αλλά το χρέος, ένας τόσο σημαντικός προπομπός ψυχικών ασθενειών, είναι ακόμη καλυμμένο με ντροπή.

Η εξαιρετική επιτυχία του «Squid Game» καταδεικνύει πόσοι άνθρωποι σχετίζονται με την απεικόνιση των δεινών του καπιταλισμού – και πόσο λίγοι πιστεύουν ότι υπάρχει τρόπος να ξεφύγουν.

Δέκα χρόνια μετά από ένα παγκόσμιο οικονομικό κραχ, ολόκληρος ο κόσμος παρακολουθεί ένα δράμα του οποίου το βασικό μήνυμα είναι: «Θα μπορώ ποτέ να εξοφλήσω αυτό το χρέος; Δεν θα ήταν πιο εύκολο να παίζεις μέχρι θανάτου;» Ίσως τελικά τα παιδιά να μην είναι το πρόβλημα. Ίσως θα έπρεπε να το παρακολουθούν περισσότεροι ενήλικες.

via

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

H λέξη με τα 3 γράμματα και τις... 645 έννοιες!

Σεούλ: Στα πεζοδρόμια έχει LED για όσους περπατούν αφηρημένοι με το κινητό - Βίντεο​

Κίνα - H «νέα» Μουλάν: 13χρονη υποδύθηκε το αγόρι για να μπει σε συγκρότημα

ESPA BANNER