Ειδήσεις

Ελλάδα

Κρήτη

Ναι .. μεν .. αλλά .. από τον Υπουργό Ναυτιλίας για το "πλοίο ασφαλείας" - Στη Βουλή το θέμα σήμερα

Νομοθετική ρύθμιση ώστε να πληρώνει το Δημόσιο τους απλήρωτους ναυτικούς σε περίπτωση που η εταιρεία ακτοπλοϊας ασκεί δημόσια υπηρεσία και αμείβεται από το κράτος, προανήγγειλε από τη Βουλή ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης ενημερώνοντας πως ολοκληρώνεται ο μηχανισμός με τον οποίο θα γίνεται η παρακράτηση και η εκχώρηση.

Μιλώντας επί του νομοσχεδίου για τα τουριστικά πλοία - το οποίο ψηφίστηκε επί της αρχής του με ευρεία πλειοψηφία από το ΠΑΣΟΚ, τη ΝΔ και το ΔΗΜΑΡ - ο κ. Βαρβιτσιώτης αναφέρθηκε στην απεργία της ΠΝΟ τονίζοντας πως σήμερα το πρωί θα ανακοινώσει στους εκπρόσωπους των ναυτικών συγκεκριμένες προτάσεις με βασικούς στόχους και κατευθύνσεις την ενίσχυση του Έλληνα ναυτικού, την ανταγωνιστικότητά του, την διευκόλυνσή του την στιγμή του πόνου και ιδιαίτερα την εξασφάλισή του τη στιγμή που βρίσκεται απλήρωτος. Απηύθυνε μάλιστα σαφές μήνυμα προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες που δεν είναι συνεπείς, πως δεν υπάρχει περίπτωση ο ίδιος και οι υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας να φανούν ελαστικοί στα φαινόμενα της απλήρωτης εργασίας που υπάρχει στο Λιμάνι του Πειραιά.

Ακόμη ο υπουργός Ναυτιλίας τόνισε ότι πρέπει να καταρτιστεί και να υπογραφεί μια συλλογική σύμβαση εργασίας ξεκαθαρίζοντας «δεν θέλουμε ούτε εργασιακό χάος, ούτε Μεσαίωνα όπως μας κατηγορούν θέλουμε εξορθολογισμό και βελτιώσεις». Εξήγησε πως για τον λόγο ότι δεν θέλει η κυβέρνηση να γίνονται επιστρατεύσεις προτείνει την ρύθμιση του πλοίου ασφαλείας εξασφαλίζοντας έτσι το κοινωνικό δικαίωμα της συγκοινωνίας και περιφρουρώντας το δικαίωμα της απεργίας. Ανακοίνωσε μάλιστα ότι θα επιφέρει σήμερα - οπότε και ολοκληρώνεται η ψήφιση του νομοσχεδίου - βελτιώσεις στη διάταξη με κανόνες και περιορισμούς για τη χρήση του δικαιώματος του πλοίου ασφαλείας που θα ξεκαθαρίζουν τα πράγματα. Μάλιστα εκτίμησε ότι το πλοίο ασφάλειας δεν θα χρησιμοποιηθεί σε περίπτωση απεργίας, αλλά σε περίπτωση κατάρρευσης ακτοπλοϊκής εταιρείας.

Επί της ουσίας του νομοσχεδίου, ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε ότι δημιουργούνται οι προϋποθέσεις (φορολογικές ελαφρύνσεις, άρση γραφειοκρατικών αγκυλώσεων, αύξηση θέσεων εργασίας κ.α) με ένα άρτιο νομοθετικό πλαίσιο ώστε να αξιοποιηθούν τα μεγάλα πλεονεκτήματα της χώρας μας και να αναπτυχθεί ο θαλάσσιος τουρισμός. Ανέφερε ότι οι βασικές στοχεύσεις του υπουργείου Ναυτιλίας είναι η προσέλκυση τουριστικών πλοίων στην ελληνική σημαία, καθώς και τουριστικών πλοίων κοινοτικής και τρίτης σημαίας στις ελληνικές θάλασσες. «Θέλουμε να γεμίσουμε τις θάλασσές μας με ελληνικές σημαίες» είπε ο υπουργός Ναυτιλίας καταλογίζοντας στα κόμματα της Αντιπολίτευσης που καταψηφίζουν στείρα άρνηση.

Στη συζήτηση πάντως του νομοσχεδίου δεν έλειψαν οι διαξιφισμοί με αιχμή την απεργία της ΠΝΟ. Ο εισηγητής της ΝΔ Γιάννης Πλακιωτάκης είπε πως «διακυβεύεται το δημόσιο συμφέρον και η έγκαιρη μεταφορά ευπαθών προϊόντων υπό την απειλή των απεργιακών κινητοποιήσεων», ενώ ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Στέφανος Σαμοϊλης, κάλεσε την κυβέρνηση να αποσύρει τη διάταξη για τη δρομολόγηση «πλοίου ασφαλείας» (άρθρο 25) και δήλωσε ότι καταψηφίζει το νομοσχέδιο εκτός της ρύθμισης για τη δημιουργία ηλεκτρονικού μητρώου σκαφών. Από το ΠΑΣΟΚ, ο Κώστας Τριαντάφυλλος αφού τόνισε ότι με το νομοσχέδιο γίνεται πια μια προσπάθεια ανάπτυξης και άρσης του τέλματος που έχει περιέλθει ο κλάδος. Η Μίκα Ιατρίδη (ΑΝΕΛ) υποστήριξε ότι το σχέδιο νόμου είναι μονοδιάστατο αφού θέτει στο στόχαστρο τους ναυτικούς, δημιουργώντας έτσι μια αλλοπρόσαλλη ανταγωνιστικότητα. Από την ΧΑ, ο Νίκος Κούζηλος ανέφερε ότι όχι μόνο δεν λύνονται προβλήματα, αλλά αντιθέτως θα κατακλυσθεί η χώρα με σκάφη υπό ξένη σημαία και η ανεργία στην Ναυτιλία θα αυξηθεί.

Η Μαρία Ρεπούση, ειδική αγορήτρια της ΔΗΜΑΡ, τόνισε ότι το νομοσχέδιο εισάγει πολλές θετικές ρυθμίσεις με βάση τις οποίες επέρχεται ανάπτυξη του κλάδου και διασφαλίζονται οι θέσεις εργασίας των ελληνικών πληρωμάτων. Ο Χρήστος Κατσώτης έκανε λόγο για νομοσχέδιο που καταρτίστηκε κατά παραγγελία των εφοπλιστών, οξύνει τα προβλήματα στο χώρο της Ναυτιλίας, αυξάνει την ανεργία και στρέφεται κατά των ναυτικών. Από τους Ανεξάρτητους Δημοκρατικούς Βουλευτές, ο Πάρις Μουτσινάς, μίλησε για σχέδιο νόμου που περιέχει θετικές ρυθμίσεις, έχει όμως και αντιφάσεις.

Κρήτη

Ηράκλειο

Πέτσας σε Λαμπρινό: Εξαιρείται η αντικατάσταση του δικτύου ΔΕΥΑΗ από το πλαφόν του "Α.Τρίτσης"

Λαμπρινός Πέτσας

Για την εξαίρεση του κόστους του μεγάλου έργου της αντικατάστασης του υδρευτικού δικτύου του Δήμου Ηρακλείου, από το χρηματοδοτικό πλαφόν του «Αντώνης Τρίτσης» δεσμεύτηκε στον Δήμαρχο Ηρακλείου Βασίλης Λαμπρινό, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Αυτοδιοίκησης, Στέλιος Πέτσας, σε συνάντηση που είχαν το πρωί της Παρασκευής 23 Απριλίου, στην Αθήνα.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε καλό κλίμα, παρουσία και του Αντιδημάρχου Τεχνικών Έργων Γιάννη Αναστασάκη. Κατά τη διάρκειά της, ο κ. Πέτσας τόνισε ότι το έργο της αντικατάστασης περίπου 150 χιλιομέτρων δικτύου υδρεύσεως, το οποίο έχει προϋπολογισμό 15,2 εκατομμύρια ευρώ και είναι ενταγμένο στον «Φιλόδημο Ι», ως εμβληματικό, θα εξαιρεθεί από το πλαφόν των 25 εκατομμυρίων που προβλέπεται για τον Δήμο Ηρακλείου στο αναπτυξιακό πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης».

Με δεδομένη την ένταξη εμβληματικών έργων του Δήμου Ηρακλείου στο Πρόγραμμα «Φιλόδημος Ι», ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών, Στέλιος Πέτσας, δεσμεύτηκε επίσης ότι θα δείξει την απαιτούμενη ευελιξία προς τον 4ο μεγαλύτερο Δήμο της χώρας, για την ένταξη στο «Αντώνης Τρίτσης» και πρόσθετων εμβληματικών έργων, όπως αυτό της Αστικής Αναζωογόνησης.

Στην εν λόγω πρόταση περιλαμβάνεται η βιοκλιματική αναβάθμιση του πάρκου Ερυθραίας, και η διαμόρφωση δικτύου κοινόχρηστων χώρων στο Ηράκλειο, Παρεμβάσεις προϋπολογισμού 12,4 εκ. ευρώ, οι οποίες είναι ενταγμένες στο σχέδιο ολοκληρωμένης αστικής παρέμβασης (ΣΟΑΠ) του Δήμου Ηρακλείου και αποτελούν την αναπτυξιακή του στρατηγική για τα επόμενα 10-15 χρόνια.

Αμέσως μετά τη συνάντηση ο Δήμαρχος δήλωσε: «Είχαμε μια εποικοδομητική συζήτηση με τον κ. Υπουργό, κατά την οποία δεσμεύτηκε ότι τα 15,2 εκατομμύρια ευρώ που έχουμε εξασφαλίσει από τον “Φιλόδημο Ι” για την αντικατάσταση του υδρευτικού δικτύου, δεν θα συνυπολογιστούν στο “Αντώνης Τρίτσης”. Αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να εντάξουμε στο νέο πρόγραμμα πρόσθετα έργα, όπως το εμβληματικό της Αστικής Αναζωογόνησης, στο οποίο περιλαμβάνεται και το Πάρκο Ερυθραίας. Ο Δήμος Ηρακλείου διαθέτει έτσι κι αλλιώς την ετοιμότητα και τον ολοκληρωμένο σχεδιασμό για να εκμεταλλευτεί κάθε χρηματοδοτικό εργαλείο που έχει στην διάθεσή του, πάντα προς όφελος της πόλης και των δημοτών».

Οι συναντήσεις του Δημάρχου την Πέμπτη 22 Απριλίου

Την Πέμπτη 22 Απριλίου, ο Δήμαρχος Ηρακλείου, συνοδευόμενος από την Αντιδήμαρχο Παιδείας και επί σειρά ετών αρμόδια για θέματα Δημοτικής Περιουσίας Στέλλα Αρχοντάκη, είχε συνάντηση με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εταιρείας Ακινήτων Ελληνικού Δημοσίου Στέφανο Βλαστό. Αντικείμενο της συνάντησης ήταν το αίτημα παραχώρησης στο Δήμο Ηρακλείου των εγκαταλελειμμένων δημόσιων κτιρίων στο κέντρο της πόλης (πρώην Τροχαίας και πρώην Αστυνομικού Τμήματος Α΄ και Β΄) καθώς και δυο οικοπέδων στην περιοχή του Μασταμπά, που προορίζονται για την ανέγερση νηπιαγωγείου .

Ο κ. Βλαστός τόνισε ότι κάτι τέτοιο (η απευθείας παραχώρησή των κτιρίων στον Δήμο δηλαδή) δεν επιτρέπεται από την κείμενη νομοθεσία που διέπει την ΕΤΑΔ ενώ ο στόχος της Εταιρείας είναι να προχωρήσει στην άμεση αξιοποίησή τους με διαγωνιστική διαδικασία. Για τα οικόπεδα, επιφυλάχτηκε να εξετάσει το αίτημα και στη συνέχεια να απαντήσει.

Από την πλευρά του ο Δήμαρχος κατέστησε σαφές ότι αξιολογεί ιδιαίτερα την παραχώρηση των συγκεκριμένων κτιρίων στον Δήμο και ότι δεν θεωρεί το θέμα λήξαν.

Εν συνεχεία ο Δήμαρχος συναντήθηκε με την Γενική Γραμματέα Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης Βίκυ Λοϊζου και τον Διευθυντή του Γραφείου του Υπουργού Τουρισμού, Παύλο Κουρή και τους έθεσε το θέμα της επίσπευσης των διαδικασιών αποχαρακτηρισμού του Κόλπου του Δερματά από «τουριστικό λιμένα».

Ο κ. Κουρής και η κα Λοϊζου δεσμεύτηκαν ότι το Υπουργείο θα αποστείλει άμεσα μια σχετική βεβαίωση, με την οποία ο Δήμος Ηρακλείου θα μπορέσει να προχωρήσει στον σχεδιασμό του ακόμα και πριν την τυπική ολοκλήρωση του αποχαρακτηρισμού, πράγμα το οποίο και συνέβη, αφού την Παρασκευή 23 Απριλίου η βεβαίωση παρελήφθη από τον Δήμο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κορωνοϊός: Κλειστή η Ιερά Μονή Αγίου Γεωργίου Γοργολαϊνη λόγω κρουσμάτων

Ο πρύτανης του Π.Κ στο Ράδιο Κρήτη για το κορωνοπάρτι

Έμποροι Κρήτης: Ανεβαίνουν τον Γολγοθά και περιμένουν... την Ανάσταση