Ειδήσεις

Διεθνή

Πολιτισμός

Τεχνολογία

"Ξεχνούν" αναγκαστικά τους Ευρωπαίους οι μηχανές αναζήτησης

Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η Wall Street Journal, μετά την Google, που κατέχει το 90% μεριδίου αγοράς στις μηχανές αναζήτησης επί ευρωπαϊκού εδάφους, σειρά για τη διαγραφή αποτελεσμάτων στις μηχανές αναζήτησής τους, βάσει του  'Δικαιώματος στη Λήθη' των Ευρωπαίων Πολιτών, που θεσπίστηκε με νόμο της Ε.Ε., έχουν η Micorosoft με το Bing και η Yahoo.  

Οι δύο εταιρείες μέχρι στιγμής δεν έχουν ανακοινώσει λεπτομέρειες για τη διαδικασία που ακολουθούν για να διαγράψουν τα αποτελέσματα που αφορούν πολίτες της ευρωπαϊκής ένωσης όταν γίνεται αναζήτηση με βάση το όνομά τους.  

"Εξετάζουμε με μεγάλη προσοχή κάθε αίτημα με στόχο την διασφαλίσουμε την ισορροπια μεταξύ του δικαιώματος κάθε ατόμου να διαφυλάξει τα προσωπικά του δεδομένα και του δικαιώματος όλων στην ελέυθερη πληροφόρηση", δήλωσε εκπρόσωπος της Yahoo, ενώ στο ίδιο κλίμα ήταν και οι δηλώσεις της Microsoft, εκπρόσωπος της οποίας δήλωσε "βρισκόμαστε στη φάση συντονισμού της όλης δοιαδικασίας ώστε να επιτύχουμε μια ικανοποιητική ισορροπία μεταξύ των δικαιώματων κάθε πολίτη στην ιδιωτικότητα και το δικαίωμα του κοινού στην ελευθερία της έκφρασης".  

Να σημειωθεί ότι από τον Ιούνιο που ξεκίνησε η διαδικασία, η Google έχει δεχτεί 602.000 αιτήματα διαγραφής συνδέσμων από τα αποτελέσματά της, εκ των οποίων ικανοποίησε περίπου 208.000, ενώ η Microsoft έχει δεχτεί περίπου 700, από τα τέλη Ιουλίου. Πηγή: www.lifo.gr

Τεχνολογία

Ρομποτικός σεφ ψήνει το κοτόπουλο με λέιζερ (βίντεο)

Ρομποτικός σεφ

Πρώτα είδαμε φαγητά να παράγονται από εκτυπωτές τριών διαστάσεων, τώρα ήρθε η ώρα για κοτοκροκέτες ψημένες με λέιζερ.

Μηχανικοί του Πανεπιστημίου Κολούμπια στη Νέα Υόρκη παρουσίασαν ένα ασυνήθιστο σύστημα που βομβαρδίσει εκτυπωμένα τρόφιμα με λέιζερ σημείο προς σημείο. Μπορεί ακόμα και να αναπαράγει τις σκούρες γραμμές που αφήνει στο κρέας η παραδοσιακή ψησταριά.

Η ιδέα δοκιμάστηκε σε κροκέτες που «εκτυπώθηκαν» με κιμά κοτόπουλου. Οι γευσιγνώστες που δοκίμασαν το πιάτο «προτίμησαν το κρέας που είχε ψηθεί με λέιζερ από ό,τι τα δείγματα που ψήθηκαν με συμβατικό τρόπο» υπερηφανεύεται ο Τζόναθαν Μπλάτινγκερ, μέλος της ερευνητικής ομάδας που υπογράφει μελέτη στην επιθεώρηση NPG Science of Food.

Ο Μπλάτινγκερ εργάζεται ως μεταδιδακτορικός ερευνητής στο εργαστήριο «Ψηφιακών Τροφίμων» του Κολούμπια με επικεφαλής τον Χοντ Λίμπστον, ο οποίος εργάζεται από το 2007 για την ανάπτυξη αυτόνομων ρομποτικών σεφ.

«Παρόλο που οι εκτυπωτές μπορούν να παράγουν τρόφιμα με ακρίβεια χιλιοστού, μέχρι σήμερα δεν υπάρχει μέθοδος θέρμανσης που προσφέρει την ίδια ανάλυση» λέει ο Μπλάτινγκερ.

«Το μαγείρεμα παίζει κρίσιμο ρόλο για τη διατροφική αξία, τη γεύση και την υφή πολλών τροφίμων, και αναρωτηθήκαμε αν θα μπορούσαμε να αναπτύξουμε μια μέθοδο με λέιζερ για να ελέγχουμε αυτές τις ιδιότητες με ακρίβεια».

 

 

Η ερευνητική ομάδα πειραματίστηκε με κιμά κοτόπουλου που εκτυπώθηκε σε φέτες με πάχος τριών χιλιοστών και βομβαρδίστηκε με τρία λέιζερ στο φάσμα του μπλε φωτός (μήκος κύματος 445 νανόμετρα) και του υπέρυθρου (980 νανόμετρα και 10.600 νανόμετρα).

Η ψημένη φέτα αξιολογήθηκε στη συνέχεια ως προς το βάθος ψησίματος, το χρώμα, το ποσοστό υγρασίας και οι διαφορές στη γεύση, συγκριτικά με παρόμοιες φέτες που ψήθηκαν με συμβατικό τρόπο.

Η ανάλυση έδειξε ότι το κρέας που ψήνεται με λέιζερ συρρικνώνεται κατά 50% λιγότερο, διατηρεί διπλάσια επίπεδα υγρασίας και προσφέρει παρόμοια γεύση με το συμβατικό ψήσιμο.

Δύο γευσιγνώστες κλήθηκαν να δοκιμάσουν τις φέτες, χωρίς να γνωρίζουν ποια είχε ψηθεί με λέιζερ, και δήλωσαν ότι έμειναν λιγότερο ικανοποιημένοι με το συμβατικό ψήσιμο, αναφέρουν οι ερευνητές.

Παραδέχονται ωστόσο ότι η ιδέα τους δύσκολα θα περάσει άμεσα σε εμπορική εφαρμογή, καθώς μέχρι σήμερα δεν υπάρχει το κατάλληλο λογισμικό, ένα «Photoshop για τρόφιμα» που θα επιτρέπει στον απλό χρήστη να δημιουργεί πιάτα από πολλά διαφορετικά συστατικά.

Ποιος ξέρει όμως; Ίσως στο απώτερο μέλλον να μπορείτε να παραγγείλετε στον ρομποτικό σας μάγειρα φιλετάκια στο λέιζερ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Διαδίκτυο: Έκρηξη της χρήσης εν μέσω πανδημίας

Ηλεκτροκίνηση - Παγκόσμια έρευνα: 4 στους 10 σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικό όχημα

Διάστημα: Νέο ρεκόρ ταυτόχρονης παρουσίας 14 ανθρώπων στο διάστημα

ESPA BANNER