Γυναίκα

Ρύθμιση βάρους με τη βοήθεια του αβοκάντο.

Πιο συγκεκριμένα, το αβοκάντο, μπορεί να επιφέρει κορεσμό σε υπέρβαρους ανθρώπους με αποτέλεσμα να μειώνεται η ανάγκη που έχουν να καταναλώσουν σνακ μετά το φαγητό.

Όπως δήλωσε ο ερευνητής, Dr. Joan Sabaté, τα αβοκάντο ενδεχομένως βοηθούν στη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου, κάτι το οποίο θα μπορούσε να έχει σημαντικές εφαρμογές στους ασθενείς με διαβήτη.

Σύμφωνα με το Hass Avocado Board που χρηματοδότησε την έρευνα, ένα αβοκάντο περιέχει 250 θερμίδες περίπου και 23 gr λιπαρά. Παρόλο που η περιεκτικότητα σε λιπαρά είναι υψηλή, περιέχουν ‘’καλά’’ λιπαρά, όπως τα μονοακόρεστα, τα οποία σύμφωνα με έρευνες μπορούν να μειώσουν τα επίπεδα της κακής χοληστερόλης στο αίμα, όπως επίσης και το κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου και καρδιακής νόσου.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 26 υγιείς υπέρβαρους ανθρώπους, όπου σε 5 συνεδρίες τους ζητήθηκε να καταναλώσουν το σύνηθες πρωινό τους και στη συνέχεια ένα από τα παρακάτω γεύματα του πειράματος:

·        Σύνηθες γεύμα χωρίς αβοκάντο

·        Γεύμα με αβοκάντο, όπου το αβοκάντο αντικαθιστά άλλες τροφές

·        Σύνηθες γεύμα με επιπλέον μισό φρέσκο αβοκάντο

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι όσοι συμμετέχοντες κατανάλωσαν μισό αβοκάντο με το γεύμα τους, είχαν 40% χαμηλότερη επιθυμία να φάνε 3 ώρες μετά το γεύμα και 28% χαμηλότερη όρεξη 5 ώρες αργότερα, σε σύγκριση με εκείνους που κατανάλωσαν το σύνηθες γεύμα τους χωρίς αβοκάντο.

Όσοι κατανάλωσαν μισό φρέσκο αβοκάντο ανέφεραν 26% μεγαλύτερη ικανοποίηση μετά το γεύμα. Οι ερευνητές εδώ σημειώνουν ότι παρόλο που οι συμμετέχοντες πρόσθεσαν θερμίδες και υδατάνθρακες στο γεύμα τους, λόγω του αβοκάντο, δεν εμφάνισαν αύξηση στα επίπεδα σακχάρου σε σύγκριση με όσους κατανάλωσαν το σύνηθες γεύμα χωρίς αβοκάντο.

Το παραπάνω οδηγεί τους ερευνητές στο συμπέρασμα ότι θα πρέπει να εξετάσουν καλύτερα το δυνητικό ρόλο των αβοκάντο στη ρύθμιση του σακχάρου και θα χρειαστούν νέες έρευνες για να διαπιστώσουν αν τα θετικά αυτά αποτελέσματα αφορούν και τον γενικό πληθυσμό.

Γυναίκα

Υγεία

Το τρόφιμο-φάρμακο για το έντερο που νικά το φούσκωμα

γυναίκα-φούσκωμα-πρησμένη κοιλιά.jpg

Ένα άριστο φάρμακο για τον εντερικό σωλήνα που εμποδίζει το φούσκωμα και την ανάπτυξη βακτηρίων, ιδιαίτερα αυτών που προκαλούν εντερικές λοιμώξεις

Το ξινόγαλο αποτελεί ένα ιδιαίτερα υγιεινό και θρεπτικό ρόφημα. Η πρωτεΐνη που βρίσκεται στο ξινόγαλο είναι υψηλότατης βιολογικής αξίας και έχει μεγαλύτερη βιοδιαθεσιμότητα από την πρωτεΐνη του ασπραδιού του αβγού. Είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε ασβέστιο και φώσφορο, καθώς επίσης περιέχει λακτόζη, βιταμίνες, μέταλλα και ελάχιστο λίπος.

Τι δείχνουν οι σύγχρονες κλινικές μελέτες

Το ξινόγαλο είναι άριστο φάρμακο για τον εντερικό σωλήνα. Αυτό οφείλεται στα οξυγαλακτικά βακτήρια που περιέχει, τα οποία εμποδίζουν ανταγωνιστικά την ανάπτυξη βακτηρίων, ιδιαίτερα αυτών που προκαλούν εντερικές λοιμώξεις.

Θεωρείται υψηλότερης διατροφικής αξίας από το γάλα, αφού είναι πιο ανεκτό από άτομα με δυσανεξία στη λακτόζη, λόγω των προβιοτικών του που το κάνουν πιο εύπεπτο (ο οργανισμός το μεταβολίζει στον μισό χρόνο από ό,τι το γάλα). Δεν δημιουργούνται ως εκ τούτου στομαχικά «φουσκώματα» και άλλες διαταραχές.

Ενισχύει αποτελεσματικά την κινητικότητα του εντέρου και βοηθά στην αναγέννηση της φυσικής μικροχλωρίδας του, ιδιαίτερα μετά από χορήγηση αντιβιοτικών.

Μελέτες έχουν δείξει ότι μειώνει τις τιμές της χοληστερόλης.

Παρασκευή ξινόγαλου

Το ξινόγαλα είναι ένα προϊόν που παράγεται από την οξίνιση του γάλακτος. Η οξίνιση, η οποία δίνει στο γάλα μια ξινή γεύση, επιτυγχάνεται είτε με την προσθήκη οξέος είτε μέσω βακτηριακής ζύμωσης. Το οξύ προκαλεί την πήξη του γάλακτος, αναστέλλει την ανάπτυξη επιβλαβών βακτηρίων και βελτιώνει τη διάρκεια ζωής του.

Πηγή: Τρώμε και ομορφαίνουμε – Πολύτιμα μυστικά της υγείας μας, κρυμμένα στην Ελληνική κουζίνα / Δημήτρης Κουρέτας & Ηλίας Μαμαλάκης – Εκδόσεις ΑΡΜΟΣ, ygeiamou