Απόψεις

Επιστολές

Όταν τα παιδιά εκτιμούν τους δασκάλους τους - Μία συγκινητική επιστολή των μαθητών του Καλλιτεχνικού Σχολείου Ηρακλείου

Η αξιολόγηση στην οποία υποχρεώθηκε να προχωρήσει το Καλλιτεχνικό Σχολείο Ηρακλείου, τάραξε τα νερά της τοπικής κοινωνίας, ενώ οδήγησε και στη παραίτηση της κ.Καλουδιώτη, διευθύντριας του σχολείου ύστερα από 11 χρόνια υπηρεσίας της σ αυτό. 

Όλοι την χαρακτήριζαν ως την -ψυχή- του σχολείου ενώ ο μόχθος και η αγωνία της προκειμένου το συγκεκριμένο σχολείο να φτάσει στο επίπεδο που είναι σήμερα, είναι γνωστά σε όλη την εκπαιδευτική και μη, κοινότητα του Ηρακλείου. 

Λίγες μέρες πριν, η ίδια η κ.Καλουδιώτη απέστειλε ανοικτή επιστολή/ευχαριστήριο προς τους μαθητές της, οι οποίοι βέβαια δεν αποδείχθηκαν μόνο μαθητές της, αλλά παιδιά της και κυρίως συναγωνιστές της. Την επιστολή όπως δημοσιεύτηκε μπορείτε να την δείτε εδώ

Έπειτα από τις επιστολές πολλών γονέων οι οποίοι εξέφραζαν τη λύπη αλλά και τη στήριξη τους προς τη κ.Καλουδιώτη, τον λόγο πήραν οι μαθητές. Τα αγαπημένα της παιδιά, όπως πολλές φορές τόνισε και η ίδια στην επιστολή της. Δεν ήθελαν μόνο να την ευχαριστήσουν και να την στηρίξουν, αλλά να αποδείξουν μέσα από τα λόγια και την πράξη τους αυτή, πως μέσα στην Ελλάδα της κρίσης και ακόμα περισσότερο μέσα σ ένα εκπαιδευτικό σύστημα φτιαγμένο να βγάζει ανθρώπους ρομπότ, υπάρχουν νέοι άνθρωποι οι οποίοι με κριτική ικανότητα βλέπουν το παρόν, είναι σε θέση να το σχολιάσουν και αγωνίζονται συλλογικά για ένα καλύτερο μέλλον γι αυτούς και τους γύρω τους. 

Όπως θα διαβάσετε και στην επιστολή τους, η οποία δημοσιεύεται παρακάτω, τα ίδια τα παιδιά φρόντισαν να βρουν το σχετικό νομοσχέδιο του υπουργείου για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών μέσα απ το διαδίκτυο, και αφού το μελέτησαν ολόκληρο, προχώρησαν στην δημιουργία της επιστολής τους, προκειμένου να έχουν μία ολοκληρωμένη εικόνα και άποψη προτού εκφράσουν τις απόψεις τους. Η επιστολή συνοδεύτηκε από τις υπογραφές όλων των μαθητών του καλλιτεχνικού σχολείου, ουδενός εξαιρουμένου.

Τους αξίζει ένα μεγάλο μπράβο για το ήθος και τη μαχητικότητα τους!

Η επιστολή όπως δημοσιεύτηκε: 

«Όλο το σχολείο είναι σοκαρισμένο από την Παρασκευή 11/04, όταν η διευθύντρια μας, κ. Καλουδιώτη, ανακοίνωσε την παραίτησή της. Τα συναισθήματα μας ανάμικτα. Απογοήτευση, θυμός, λύπη, αλλά και κατανόηση. Μπορούμε να αντιληφθούμε τους λόγους της παραίτησής της και τη στηρίζουμε. Όμως δεν παύουμε να λυπόμαστε και να πονάμε. Διότι, αν δεν υπήρχε η συγκεκριμένη διευθύντρια δε θα είχαμε το σχολείο που έχουμε τώρα, αφού εκείνη μαζί με κάποιους ανθρώπους, καθηγητές, μαθητές και γονείς, έστησαν τελικά ένα σχολείο τριακοσίων ατόμων από συντρίμμια.

Έχει σταθεί στο πλάι μας σε όλες τις δυσκολίες και τις στεναχώριες πάνω από όλα σαν δικός μας άνθρωπος και όχι ως απλός δάσκαλος. Μας δίνει πάντα αφορμές να αγωνιζόμαστε και να διεκδικούμε αυτά που δικαιωματικά μας ανήκουν. Με αυτό τον τρόπο έχει διαμορφώσει τις ζωές μας. Μας έμαθε να παλεύουμε για αυτό το σχολείο, να το αγαπήσουμε παρά τις δυσκολίες που αντιμετώπιζε και ακόμα αντιμετωπίζει. Επομένως, συνέβαλε στο να δημιουργηθεί ένα σχολείο που διδάσκει αξίες και αλλάζει τις ζωές μας καθημερινά και για μας αυτό αποτελεί πραγματική αξιολόγηση.

Αλλά τώρα εξαιτίας της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης του Υπουργείου Παιδείας η κ. Μαρία αναγκάστηκε να παραιτηθεί. Γιατί αν δεν παραιτούνταν θα πρόδιδε αυτά που πρεσβεύει, αυτά που μας διδάσκει τόσο καιρό. Έχει την πλήρη υποστήριξη, λοιπόν, των μαθητών αφού ξέρουμε πως κάνει το ηθικά σωστό και δε θα σταματήσει ν' αγωνίζεται παρά τις δυσκολίες.

Όμως δε μπορούμε να καταλάβουμε, τον λόγο που το υπουργείο Παιδείας, επιβάλλει στους διευθυντές αυτή τη διαδικασία. Αναρωτιόμαστε πώς μπορεί κάποιος διευθυντής να κάνει την αξιολόγηση, γνωρίζοντας πως άνθρωποι πιθανά ν' απολυθούν, εξαρτώμενοι από την κρίση του; Στο κάτω-κάτω ο καλύτερος κριτής των εκπαιδευτικών δεν είναι οι ίδιοι οι μαθητές οι οποίοι μπορούν έχουν άποψη για τον καθηγητή;

Το ερώτημα μας προς όλη την κοινωνία είναι το εξής: Άραγε έχει αξιολογηθεί ποτέ το ίδιο το Υπουργείο για τα λάθη του; Παράδειγμα, φέτος μας έφερε καθηγητές παραμονή του Πάσχα , η σίτιση διακόπηκε , οι μαθητές της Α λυκείου δίνουν εξετάσεις χωρίς ακόμα να γνωρίζουν τον τρόπο , οι Πανελλήνιες αλλάζουν δομή και οι μαθητές των ειδικών κατηγοριών δεν γνωρίζουν τι μέλει γενέσθαι.

Το σύστημα της αυτοαξιολόγησης για μας είναι άδικο, δεν εφαρμόζεται με σκοπό τη βελτίωση, αλλά την κατηγοριοποίηση των σχολείων με κριτήριο τις υποδομές και τον εξοπλισμό αντί για τη δημιουργικότητα και το έργο που έχει προσφέρει το κάθε ένα.

Πολλοί θα αναρωτηθείτε «γιατί να έχουμε άποψη εμείς, αφού είμαστε απλοί και ανίκανοι να κατανοήσουμε τη λειτουργία του συστήματος όντας μαθητές». Φτάσαμε στο σημείο μετά την παραίτηση της διευθύντριας μας, να διαβάσουμε το σχετικό νομοσχέδιο. Καλό θα ήταν να διαβαστεί από όλη την κοινωνία. Εμείς λοιπόν επιλέγουμε να μην είμαστε όπως εκείνοι οι Υπουργοί που υπέγραφαν Μνημόνια χωρίς να τα έχουν διαβάσει. Γιατί πέρα από απλοί μαθητές είμαστε και μαθητές με συνείδηση και επίγνωση της τωρινής κατάστασης , που νοιάζονται για τους καθηγητές και το σχολείο τους και θα τα υπερασπιστούν.

Θέλουμε να πούμε στην κ. Καλουδιώτη ένα μεγάλο ευχαριστώ. Έχει αγγίξει τις ψυχές μας, και έχει οξύνει την κριτική μας σκέψη. Είμαστε καλύτεροι και περήφανοι. Περήφανοι για το θάρρος της και ευγνώμονες για την προσφορά της σε αυτό το σχολείο. Τέλος, υποσχόμαστε σε όλους, όπως εκείνη μας δίδαξε, θα σταθούμε όρθιοι για να διεκδικήσουμε τα αυτονόητα και δε θα εγκαταλείψουμε την προσπάθεια για τη βελτίωση και την ομαλή λειτουργία του Καλλιτεχνικού Σχολείου παρά τη συνεχή απαξίωση που δεχόμαστε από ένα σύστημα που μας καταδικάζει».

Καλλιτεχνικό Σχολείο Ηρακλείου Κρήτης