Skip to main content
ΚΡΗΤΗ

Θρηνεί νεκρούς στην άσφαλτο η Κρήτη - "Στον πάγο" ο ΒΟΑΚ

Image
τροχαίο αγία πελαγία
 clock 13:35 | 17/01/2018
writer icon newsroom ekriti.gr

Την ώρα που η Κρήτη θρηνεί εκατοντάδες θύματα στην άσφαλτο πληρώνοντας βαρύ «φόρο αίματος» με τα στοιχεία να είναι τρομακτικά, ως ένα έργο που  «ούτε ως … μακέτα δεν νοείται στην παρούσα φάση» χαρακτηρίζουν στελέχη του κλάδου των κατασκευών τον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης, ο οποίος εξακολουθεί να βρίσκεται σε επίσημα χείλη κυβερνητικών στελεχών ως εξαγγελία και δείγμα προόδου σε ό,τι αφορά την υλοποίηση νέων, μεγάλων έργων υποδομής.
Το έργο εκτιμάται ότι βρίσκεται σε πολύ πρώιμο στάδιο ωρίμανσης, δεδομένου ότι δεν υφίσταται ούτε καν η απαραίτητη στρατηγική μελέτη σκοπιμότητας η οποία θα αιτιολογεί τους λόγους της αναγκαιότητας του έργου και είναι προϋπόθεση για την εξασφάλιση κοινοτικής χρηματοδότησης.

Ενδεικτικά, πάντως, είναι τα νούμερα από τα επίσημα στοιχεία του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας για τα θύματα των τροχαίων στο νησί μας. Μάλιστα στο νομό Ηρακλείου έχουν γραφτεί δεκάδες ανθρώπινες τραγωδίες. Στην Κρήτη μέσα σε πέντε χρόνια (2013-2017) 287 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους σε 1.029 τροχαία!
Το 2015 η Κρήτη μέτρησε 64 νεκρούς και το 2016, 63, με τα περισσότερα τροχαία να σημειώνονται στον νομό Ηρακλείου.

Το 2016, 24 από τους 63 νεκρούς τροχαίων δυστυχημάτων καταγράφηκαν εδώ και 20 από τους συνολικά 49, πέρυσι. Το τρίμηνο Ιούνιος-Ιούλιος-Αύγουστος του 2017, 14 άνθρωποι έχασαν την ζωή τους στους δρόμους της Κρήτης, με τους 8 μόνο τον Αύγουστο ενώ ήδη τραγικός είναι ο απολογισμός από την αρχή του χρόνου με 4 νεκρούς μέσα σε λίγες ημέρες.         
Σύμφωνα, λοιπόν,  με φορείς της αγοράς των κατασκευών, με βάση τη διαδικασία που έχει προκρίνει το υπ. Υποδομών, ο ΒΟΑΚ δεν θα ξεκινήσει ούτε το 2020!

Χαρακτηριστικά είναι τα όσα είπε στο Ραδιο Κρήτη και την εκπομπή του Μ. Αργυράκη η Πρώην Προϊσταμένη Διαχειριστικής Αρχής της Περιφέρειας Κρήτης, κ. Ελένη Μπρεδάκη, ότι εάν δεν υπάρχει ολοκληρωμένη μελέτη ποιος θα χρηματοδοτήσει το έργο;
Ανέφερε ακόμη ότι απαιτείται στρατηγική μελέτη σκοπιμότητας καθώς πλέον έχουν διαμορφωθεί νέα δεδομένα στους δρόμους. Η ίδια ανέφερε, πάντως, ότι κατά το παρελθόν οι όποιες μελέτες είχαν εκπονηθεί, ανέβαζαν το κόστος για τον ΒΑΟΚ άνω των 3 δισ. ευρώ.
 
Ελένη Μπουρμά

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis