Τουριστικοί προορισμοί όπως η Κρήτη, η Λευκάδα, οι Κυκλάδες και η Χαλκιδική κ.α, είναι οι νομοί- «πρωταθλητές» στον πίνακα επικινδυνότητας με βάση τα
τροχαία ατυχήματα που σημειώθηκαν σε αυτούς το 2017.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας του Πολυτεχνείου Κρήτης που δημοσίευσε το «Βήμα» για το 2017 το πρόβλημα των ατυχημάτων, όπως διαπιστώθηκε και τα προηγούμενα χρόνια, είναι εντονότερο στις περιοχές στις οποίες το οδικό δίκτυο δεν είναι σε καλή κατάσταση, και ιδιαίτερα στα νησιά, που το καλοκαίρι δέχονται πολύ μεγάλο αριθμό επισκεπτών, κυκλοφορούν πολλά ενοικιαζόμενα δίκυκλα και το οδικό δίκτυο είναι κακό και άγνωστο στους επισκέπτες (Κρήτη, Επτάνησα, Κυκλάδες, Δωδεκάνησα).
Την έρευνα διεξήγαγε το Εργαστήριο Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης και Ανάλυσης Δεδομένων του Πολυτεχνείου Κρήτης, την οποία επιμελήθηκαν ο καθηγητής και ακαδημαϊκός κ. Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης, ο καθηγητής κ. Μιχάλης Δούμπος, ο διδάκτορας του Πολυτεχνείου Κρήτης κ. Μιχαήλ Νικολαράκης και ο μεταπτυχιακός ερευνητής κ. Νίκος Γιανναράκης.
Σύμφωνα με τον κ. Ζοπουνίδη που μίλησε στην εφημερίδα, οι μεγάλοι τουριστικοί προορισμοί πρέπει να εξεταστούν σε πρώτη προτεραιότητα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας, γιατί τα τροχαία ατυχήματα, εκτός του ότι έχουν τεράστιες επιπτώσεις στον ίδιο τον παθόντα, στους συγγενείς του αλλά και στον κρατικό προϋπολογισμό, δυσφημούν βάναυσα τη χώρα και δημιουργούν κακό αντίκτυπο στο τουριστικό προϊόν.
Τόνισε επίσης ότι πρέπει να ληφθούν δραστικότερα μέτρα αστυνόμευσης και αύξηση της αστυνομικής παρουσίας σε επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου, αλλά και μέσα στα μεγάλα αστικά κέντρα.
Οι αστυνομικοί επιβάλλεται να είναι αυστηρότεροι με τους οδηγούς και τα όρια ανεκτικότητας να είναι μηδενικά.
Όπως επεσήμανε,μόλις σβήσουν τα φώτα της δημοσιότητας όλοι ξεχνούν το συμβάν και κανένας δεν ενδιαφέρεται για την αντιμετώπιση των αιτίων που το προκάλεσαν.
«Ακούγονται μεγάλα λόγια από τους αρμόδιους φορείς για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων, αλλά το αποτέλεσμα είναι αρνητικό, ως συνήθως, μέχρι το επόμενο ατύχημα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο καθηγητής.
Ιδιαίτερη συγκίνηση προξένησε το 2017 το τροχαίο που έγινε έξω από το Πολυτεχνείο Κρήτης και είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο δύο νέων ανθρώπων, καθώς επίσης το πολύνεκρο δυστύχημα που έγινε στην Αγία Πελαγία στο Ηράκλειο Κρήτης με θύματα, μεταξύ των άλλων, δύο μελλονύμφους και τη μητέρα της νύφης, αλλά και το δυστύχημα του γιου του ιδιοκτήτη πολυκαταστημάτων παιχνιδιών.
Επίσης, όπως αναφέρεται στην έρευνα του Πολυτεχνείου Κρήτης, «το 2017 καταγράφηκε μείωση σε όλες τις κατηγορίες ατυχημάτων και παθόντων. Στα θανατηφόρα τροχαία σε ποσοστό -12% (93 ατυχήματα λιγότερα), ομοίως και στον αριθμό των νεκρών, σε ποσοστό -11,3%.
Στα σοβαρά τροχαία ατυχήματα είχαμε 135 λιγότερα (ποσοστό -18,2%), όπως και στους βαριά τραυματίες 175 άτομα λιγότερα (ποσοστό -20%). Στα ελαφρά τροχαία ατυχήματα οι μειώσεις ήταν μικρότερες κατά -4,9% (485 λιγότερα ατυχήματα) και οι ελαφρά τραυματισθέντες 876 λιγότεροι (ποσοστό -6,8%)»
Για το 2017 αναφέρεται ότι βεβαιώθηκαν 214.132 παραβάσεις για υπερβολική ταχύτητα, 33.620 για οδήγηση σε κατάσταση μέθης, 7.638 για αντικανονικό προσπέρασμα, 11.921 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, 2.977 για παραβίαση προτεραιότητας, 448 για κίνηση στην αριστερή λωρίδα, 6.860 για επιδεικτικούς ελιγμούς, 15.501 για παραβάσεις σηματοδότη.
Επίσης καταγράφηκαν 60.142 παραβάσεις για μη χρήση κράνους, 32.500 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας και 24.127 για χρήση κινητού στην οδήγηση.
Στη συγκεκριμένη κατηγορία το 2016 βεβαιώθηκαν 25.269 παραβάσεις, ενώ το 2015 ήταν 19.950.