Skip to main content
ΚΡΗΤΗ

Κεγκέρογλου: Ναι, στο νέο διεθνές αεροδρόμιο Καστελίου αλλά...

Image
βασίλης κεγκέρογλου
 clock 17:12 | 22/04/2019
writer icon newsroom ekriti.gr

«Ναι, στο νέο διεθνές αεροδρόμιο αλλά απαιτούνται και (13+1) επιπλέον ενέργειες και πρόσθετα έργα τα οποία προτείνουμε» αναφέρει σε ανακοίνβωσή του ο βουλευττής Ηρακλείου με τη Δημοκρατική Συμπαράταξη και Γραμματέας του κόμματος, Βασίλης Κεγκέρογλου. 

Αναλυτικά στην ανακοίνωσή του τονίζει:

H Κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης για την υλοποίηση και λειτουργία του Νέου διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Α.Ε στο Καστέλι αποτελεί κρίσιμη συνέχεια μιας προσπάθειας που άρχισε πριν από πολλά χρόνια, με πρωτοβουλίες των τοπικών κοινωνιών και πολιτικές αποφάσεις του ΠΑΣΟΚ  το 2003 και με δεδομένο ότι  το υφιστάμενο αεροδρόμιο δεν μπορούσε να εξυπηρετήσει ικανοποιητικά την μεγάλη και διαρκώς αυξανόμενη αεροπορική κίνηση της Κρήτης και να εγγυηθεί την ασφάλεια των κατοίκων.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αεροδρομίου Ν.Καζαντζάκης και η αδυναμία να γίνουν ουσιώδης βελτιώσεις και παρέμβασης επέκτασης του, καθώς και τα ζητήματα ασφάλειας για την περιοχή κατέστησαν παραπάνω από αναγκαία την δημιουργία νέου διεθνούς αερολιμένα.
Αυτά δεν ήταν αρκετά να πείσουν πολλούς που ήταν απέναντι τότε όπως και σήμερα που πρέπει να επισημάνω ότι οι τοπικοί του ΣΥΡΙΖΑ είναι αντίθετοι, Υποψήφια Δήμαρχος Ηρακλείου κλπ όπως και η μισή ΝΔ με τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Ηρακλείου και όσους ανήκουν στη σημερινή πλειοψηφία. Βεβαίως υπάρχουν και οι καλόπιστοι πολίτες που είναι αντίθετοι με τη δημιουργία των Νέου αεροδρομίου και όσοι έχουν ερωτηματικά που πρέπει να απαντηθούν με ενέργειες και έργα.
Αξίζει μια σύντομη αναφορά στο ιστορικό:
Οι κινητοποιήσεις της τοπικής κοινωνίας της Αλικαρνασσού προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι επιπτώσεις από τη λειτουργία του αεροδρομίου σε συνδυασμό με την αγωνία των αναπτυξιακών φορέων  για την κάλυψη των μεγάλων αναγκών της περιόδου αλλά και των επόμενων ετών επιτάχυνε τις διαδικασίες για αναζήτηση λύσεων.
Η δημιουργία λοξού διαδρόμου ήταν μια πρόταση που έδινε λύσεις σε ορισμένα από τα προβλήματα όμως η οριακή ανάπτυξη που μπορούσε να γίνει λόγω της θέσης και του ασφυκτικού κλοιού στο αεροδρόμιο Ν.Καζαντζάκης δεν τη κατέστησαν τελική και παράλληλα με την μελέτη του λοξού και τη βελτίωση της υπάρχουσας κατάστασης δρομολογήθηκε αναζήτηση άλλων λύσεων .
Το 1997 η ΥΠΑ ανέθεσε εκπόνηση για προέγκριση μελέτης χωροθέτησης του λοξού διαδρόμου, η οποία εκδόθηκε το 1998 και το 1999 υπεγράφη σύμβαση για την κατάρτιση των απαραίτητων μελετών ώστε να τεκμηριωθεί και να υλοποιηθεί το έργο.
Παράλληλα από το 1997 είχε ανατεθεί από το Υπουργείο Μεταφορών στο ΕΜΠ και στην ομάδα Κ. Αμπακούμκιν, Α.Μπαλής, Ε.Σφακιανάκη μελέτη έρευνας αερομεταφορών της Κρήτης και κατάρτισης γενικού σχεδίου ανάπτυξης του κρατικού αερολιμένα Ηρακλείου που περιελάμβανε και την διερεύνηση εναλλακτικών θέσεων ανάπτυξης του αεροδρομίου που θα λειτουργούσε ακόμη και συμπληρωματικά ως προς τον ΚΑΗΚ.
Τότε προτάθηκε η περιοχή του Καστελίου ως η  πλέον κατάλληλη για το σκοπό αυτό.
Η δημόσια συζήτηση για τις αναζητούμενες λύσεις, η αγωνία της τοπικής κοινωνίας για τις επιπτώσεις του νυν αεροδρομίου, η επιδίωξη των τουριστικών και αναπτυξιακών φορέων για την κάλυψη των αυξανόμενων αναγκών και την καλύτερη εξυπηρέτηση των τουριστών και των επιβατών γενικότερα οδήγησαν σε μια πρωτοβουλία , με πρωτεργάτη το Σπύρο Ρολάκη, ελεγκτή εναέριάς Κυκλοφορίας και πρόεδρο των εργαζομένων της ΥΠΑ που αγκαλιάστηκε γρήγορα από τους συναδέλφους του αλλά και από τους αιρετούς της αυτοδιοίκησης,  με πρώτους τους Δημάρχους Αρκαλοχωρίου, κ. Χαράλαμπο Γιαννόπουλο, Καστελίου, αείμνηστο κ. Γιάννη Δοκιανάκη και Θραψανού κ.Μανώλη Λαδωμένο αλλά και των όμορων Δήμων Αρχανών, κ.Σταύρου Αρναουτάκη, Περιφερειάρχη Κρήτης κλπ καθώς και όλους τους Νομαρχιακούς συμβούλους και εκπροσώπους άλλων φορέων, όπως ο Τάκης Καλουτσάκης, εκπρόσωπος του τουριστικού τομέα.
Η συζήτηση 11/07/2000, όπως αναφέρεται στο βιβλίο του Σπύρου Ρολάκη που καταθέτω στα πρακτικά σε εκπομπή στη Κρήτη TV και άλλες συζητήσεις φυσικά  που ακολούθησαν σε άλλα μέσα ενημέρωσης συνέβαλλαν καθοριστικά ώστε να ωριμάσει στην κοινωνία η ιδέα της δημιουργίας νέου διεθνούς αεροδρομίου.
Η παραπάνω  πρωτοβουλία εκφράστηκε με διακήρυξη πολιτών και φορέων που δημοσιοποιήθηκε στις 29-11-2001.
Ο τότε νομάρχης, αείμνηστος Γιάννης Γαρεφαλλάκης στις αρχές του 2002 εισάγει το θέμα στο νομαρχιακό συμβούλιο, στο οποίο είχα την τιμή να είμαι μέλος από το 1994 , το οποίο αποφάσισε με μεγάλη πλειοψηφία να υιοθετήσει την πρόταση των 100 φορέων και να την προωθήσει προς τα αρμόδια Υπουργεία και συνολικά την Κυβέρνηση.
Στο σημείο αυτό θέλω να τονίσω ότι συνεχιζόταν η προσπάθεια για τη βελτίωση της υπάρχουσας κατάστασης και με μελέτες του ΟΑΝΑΚ  δημιουργήθηκαν οκτώ επιπλέον θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών και πραγματοποιήθηκαν άλλες βελτιώσεις που αύξησαν τη δυναμικότητα του αεροδρομίου Ν.Καζαντζάκης, χωρίς όμως αυτή να μπορεί να καταστεί τέτοια που να δίνει οριστική λύση.
Η μελέτη για τον λοξό ολοκληρώθηκε από τον ΟΑΝΑΚ και παραδόθηκε στη υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας εν αναμονή και των οριστικών αποφάσεων της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Μεταφορών.
Ο υπουργός κύριος Βερελής, με υφυπουργό τον κύριο Στρατάκη  αποδέχθηκε την πρόταση του νομαρχιακού συμβουλίου και ανέθεσε μελέτη υπόδειξης και επιλογής για την κατάλληλη θέση του νέου διεθνούς αεροδρομίου που επιβεβαίωσε την πρόταση του ΕΜΠ για το Καστέλι.
Η επιλογή της Κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ δικαιώθηκε απόλυτα αφού η μέση αύξηση της κίνησης το διάστημα 200-2011 1,7% για όλη τη χώρα και στο αεροδρόμιο Ηρακλείου 1,1%.
Επιπλέον το διάστημα 2012-2017 η συνολική αύξηση στη χώρα ήταν 50,5% και στο Α/Δ ηρακλείου 27%.
Η νομοθετική πρωτοβουλία  στις αρχές του 2004 διακόπηκε λόγω αλλαγής της κυβέρνησης, η οποία το πρώτο διάστημα δεν ασχολήθηκε με το θέμα.
Το ΠΑΣΟΚ το 2005 κατέθεσε πρόταση νόμου για τα εμπορευματικά κέντρα και τη δημιουργία του φορέα του νέου αεροδρομίου, η οποία συζητήθηκε αλλά δεν έγινε δεκτή από την τότε Κυβερνητική πλειοψηφία της ΝΔ.
Ακολούθησαν κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις τόσο δικές μου όσων και των άλλων συναδέλφων Βουλευτών από το Ηράκλειο για την ανάγκη  μετεγκατάστασης του αεροδρομίου από την Αλικαρνασσό με την δημιουργία του νέου διεθνούς στο Καστέλι.
Το 2008 κινείται ξανά το θέμα με την ψήφιση του νόμου 3710 και το σχετικό άρθρο 28.
Το 2009 εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι και οι όροι της οδικής σύνδεσης ενώ εγκρίθηκε και η εφαρμογή του συστήματος μελέτη κατασκευή. 
Ο διαγωνισμός για την Παραχώρηση του Νέου Διεθνούς Αεροδρομίου στο Καστέλλι προκηρύχθηκε επί ΝΔ και Γεωργίου Σουφλιά  λίγο πριν τις εκλογές του Οκτωβρίου  2009, την 31-8-2009 με εκτίμηση δαπάνης επένδυσης €800 εκ., χωρίς απαλλοτριώσεις.
Σημειώνω τα υπερμεγέθη δεδομένα, όπως και σε άλλες περιπτώσεις, κατά την προσφιλή προσέγγιση του κ. Σουφλιά και φυσικά με πολλές και σημαντικές εκκρεμότητες.
Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ στις αρχές του 2010, έγκαιρα διαπίστωσε την ανάγκη ότι έπρεπε να επιλυθούν οι εκκρεμότητες αυτές σε σχέση με τον διαγωνισμό και να διερευνηθεί η δυνατότητα βελτίωσης των παραμέτρων του όπως:
-Η αναγκαία χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου δεν είχε εξασφαλιστεί όταν δημοπρατήθηκε το έργο.
-Επιλύθηκε το θέμα του ακριβούς προσδιορισμού της θέσης του διαδρόμου μετά από σχετική δέσμευση της ΥΠΑ.
-Επιλύθηκε οριστικά το θέμα της προμήθειας – εγκατάστασης του εξοπλισμού αεροναυτιλίας. 
-Εξασφαλίστηκε το θέμα της παράλληλης λειτουργίας του Πολιτικού και στρατιωτικού αεροδρομίου, 
-Οριστικοποιήθηκε ο καθορισμός του ανταλλάγματος για την συμμετοχή του Δημοσίου στην εταιρία του Νέου Αεροδρομίου. 
-Ολοκληρώθηκε η διαδικασία σχολιασμού και διαβούλευσης με του υποψήφιους διαγωνιζόμενους.
Τα αναφέρω για να καταδειχθεί, για μια ακόμη φορά, ότι  και αυτό όπως και άλλα έργα που δημοπρατήθηκαν 2004-2009 είχαν δύο κοινά χαρακτηριστικά ΑΝΩΡΙΜΟΤΗΤΑ  και ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ.
Για την ορθή καταγραφή της ιστορικής εξέλιξης των πραγμάτων για τον διαγωνισμό της 18-10-2011 αξίζει να σημειωθούν τα ακόλουθα:
-όσοι είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον συμμετοχής πρότειναν περιορισμό τεχνικών χαρακτηριστικών ώστε να μειωθεί η δαπάνη της επένδυσης, με κύρια αλλαγή την πρόβλεψη υλοποίησης του μήκους 3800 μέτρων του διαδρόμου σε δύο φάσεις πρώτα των  3200 μέτρων και των υπολοίπων όταν θα προκύψει ανάγκη με βάση την αεροπορική κίνηση. 
Τα νέα τεχνικά χαρακτηριστικά με εισήγηση  του Γενικού Γραμματέα κ. Σέργιου  Λαμπρόπουλου εντάχθηκαν στα τεύχη δημοπράτησης.
Σημαντικός σταθμός υπήρξε η  απόφαση του υπουργού Μιχάλη Χρυσοχοΐδη στις 14/05/2014 για την  διενέργεια ειδικού διεθνούς διαγωνισμού του έργου με τα νέα χαρακτηριστικά που πραγματοποιήθηκε στις 11-11-2014.
Λόγω κυρίως της κρίσης αλλά και άλλων τεχνικών ζητημάτων η ημερομηνία υποβολής προσφορών παρατάθηκε έντεκα φορές , δύο από τον κύριο Χρυσοχοΐδη και εννέα από τον κύριο Σπίρτζη, με τελική ημερομηνία την 26 Οκτωβρίου του 2016.
Κατά την ημερομηνία αυτή κατατέθηκε μια προσφορά από τον όμιλο εταιριών <<ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΕΡΝΑ ΑΕ- GMR Airports Limited >> . Στις 14/09/2018 εγκρίθηκε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού και η παραπάνω εταιρία ανακηρύχτηκε ανάδοχος του έργου. 
Η σύμβαση παραχώρησης  που ισχύει για 37 έτη υπογράφηκε  από τον υπουργό υποδομών και τον εκπρόσωπο της αναδόχου στις 21/02/2019 και προβλέπει την ολοκλήρωση του έργου  σε πέντε χρόνια. 
Σημειώνω τα προβληματικά σημεία κατά την διαδικασία  επιλογής αναδόχου που δεν αντιμετωπίστηκαν ορθά. 
1)Στην περίπτωση κατά την οποία το αεροδρόμιο Σητείας αναβαθμιστεί και στο βαθμό που ο παραχωρησιούχος τεκμηριώσει μείωση των εσόδων του λόγω αυτού του γεγονότος τότε μπορεί να διεκδικήσει αποζημιώσεις από το δημόσιο
2)Το άρθρο 5,5,2 «Περίοδος Παραχώρησης-Παράτασης είναι προβληματικό και δεν έλαβε υπόψη την εμπειρία θετική και αρνητική  από το Ελ.Βενιζέλος, αφού δεν διεξήχθη νέος δημόσιος διαγωνισμός για την νέα παραχώρηση με αποτέλεσμα να έχουμε σχετικά περιορισμένο τίμημα που πάλι καλά είπαμε με  την παρέκβασή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που απέτρεψε απώλεια επιπλέον 600 Εκατομμυρίων.
Η δυνατότητα που δίνεται με έμμεσο τρόπο αφορά χρονική διάρκεια 47 ετών.
(2+5+30=37+10=47)
Όμως υπάρχουν και σοβαρά ζητήματα που δεν αντιμετωπίστηκαν 5 χρόνια τώρα όπως:
α)Δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις, όταν είναι γνωστό ότι  η καθυστέρηση λόγω παράδοσης των γηπέδων μπορεί να εγείρει θέματα αποζημιώσεων του παραχωρησιούχου προς το Δημόσιο.
β)Δεν εκτελέστηκε καμιά προετοιμασία πρόδρομων εργασιών και αρχαιολογικών ανασκαφών 
γ)Δεν έχει γίνει κανένας σχεδιασμός για την αξιοποίηση του Αεροδρομίου στην Αλικαρνασσό και δεν έχει θεσμοθετηθεί το ρυθμιστικό της περιοχής.
Η εμπειρία του Ελληνικού εξακολουθεί να είναι τραυματική για όλους, εκτός φυσικά του ΣΥΡΙΖΑ.
δ)Μέχρι την ολοκλήρωση του Νέου Αεροδρομίου είναι επιβεβλημένη η ανάγκη μιας  καλύτερης αεροπορικής εξυπηρέτησης των εκατομμυρίων τουριστών και των κατοίκων της Κρήτης.
 Και αυτό επείγει γιατί αν εξαιρέσουμε την θαυμάσια επένδυση των DUTY FREE τίποτα άλλο δεν έχει γίνει. 
ε)Επίσης,  δεν έχει εκπονηθεί ΣΧΟΟΑΠ για την ευρύτερη περιοχή του Μινώα Πεδιάδας με στόχο την επίλυση των τοπικών προβλημάτων.
Επανέρχομαι στην υπογραφείσα σύμβαση παραχώρησης την οποία καλούμαστε να κυρώσουμε που προβλέπει ότι το συνολικό κόστος του έργου  ανέρχεται σε 521 εκατ. ευρώ  και η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου είναι:
- 180 εκατ. Ευρώ που θα καταβληθούν εντός έξι μηνών 
- το 65% περίπου των εισπράξεων του ειδικού τέλους από το αεροδρόμιο Καζαντζάκη κατά την περίοδο κατασκευής και 
- το 75%των εισπράξεων από το ειδικό τέλος για όλο το διάστημα που θα λειτουργεί το αεροδρόμιο Καστελίου. 
Τα προβλεπόμενα ανταποδοτικά οφέλη επιμερίζονται σε 1% για τον δήμο Μινώα-Πεδιάδος και είναι ουσιαστικά μειωμένα για το συγκεκριμένο Δήμο, ο οποίος αποτελείται από τρεις πρώην καποδιστριακούς Δήμους Αρκαλοχωρίου, Καστελίου και Θραψανού  και 1% για τους όμορους δήμους, αφορά σημερινούς Καλλικρατικούς ενώ δεν καθορίζεται η διαδικασία καταβολής.  
Παράλληλα με την κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης (ΣΠ) προτείνουμε:
1. Ένταξη του ονόματος «Καστελίου» στην επωνυμία του φορέα που πρέπει να είναι ως εξής: «Διεθνής Αερολιμένας Καστελίου Ηρακλείου Κρήτης Α.Ε».
2. Ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων με δίκαιες αποζημιώσεις.
Δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις, εξαιτίας των λαθεμένων διαδικασιών που επελέγησαν. Καταβολή δίκαιων αποζημιώσεων με υιοθέτηση της πρότασης μας για προσαύξηση των ποσών απαλλοτριώσεων που προβλέπονται στις  δικαστικές αποφάσεις  ανάλογα με το ποσοστό απώλειας της περιουσίας ανά ιδιοκτήτη.  
Π.χ Για 100% απώλειας της περιουσίας προσαύξηση της αποζημίωσης  κατά 50%  
3. Ολοκληρωμένη οδική σύνδεση  του νέου Α/Δ Καστελίου ,με τα  εξής έργα:
α) Το  οδικό τμήμα Καστέλι έως ανισόπεδο  κόμβο του Ηράκλειο-Βιάννου πρέπει να  κατασκευαστεί  με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωριστικό ασφάλειας (Στη ΣΠ προβλέπεται 1 λωρίδα).
β)  Ο δρόμος Ηράκλειο-Βιάννος έως ανισόπεδο  κόμβο σύνδεσης με Καστέλι είναι απαραίτητο να βελτιωθεί με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωριστικό ασφαλείας. 
γ) Η μελέτη  και προώθηση της οδικής σύνδεσης  του Α/Δ Καστελίου με τη Μεσσαρά
4. Αναπτυξιακή μελέτη και ειδικό χωροταξικό με χρήση γης για την ευρύτερη περιοχή του νέου Α/Δ του Δήμου Μινώα-Πεδιάδος. 
Το γεγονός ότι δεν ακόμη εκπονηθεί ΣΧΟΟΑΠ επιβάλλει άμεσα  να προετοιμαστεί η περιοχή για  να υποδεχθεί και λειτουργήσει το νέο Α/Δ αφού αυτή  αναμένεται να αναπτυχθεί με γοργούς ρυθμούς. 
Οι νέες δραστηριότητες και οι νέες θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή, αλλά και οι ακόμα περισσότερες κατά τη λειτουργία του Α/Δ θα δημιουργήσουν μια εκρηκτική ανάπτυξη, η οποία αν δεν προετοιμαστεί και κανονιστεί  θα καταλήξει να είναι εν πολλοίς άναρχη.
5. Επανεξέταση του τρόπου μεταφοράς καυσίμων  και διερεύνησης της πρότασης για δημιουργία  αγωγού.  
6. Ενίσχυση δικτύων Ηλεκτρικής διασύνδεσης για την κάλυψη της μεγάλης αύξησης κατανάλωσης ενέργειας και υιοθέτηση στόχων μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας ώστε το αεροδρόμιο να λειτουργήσει ως πράσινο αεροδρόμιο με το ελάχιστο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. 
7. Σημαντική ενίσχυση αντιπλημμυρικών έργων  αφού ληφθούν  υπ΄ όψιν και τα νέα δεδομένα όπως εκδηλώθηκαν με τις έντονες βροχοπτώσεις.
8. Ενίσχυση των μέτρων προστασίας του υδροφόρου ορίζοντα.
9. Ένταξη   στον βιολογικό καθαρισμό όλων  των γύρω οικισμών που δεν περιλαμβάνονται άλλα και όσων  έχουν στοιχειώδη εγκατάσταση  επεξεργασίας λυμάτων .
10. Μέριμνα για την θωράκιση ακόμη και την μετεγκατάσταση των πλέον θιγόμενων οικισμών με κατάλληλους όρους και προϋποθέσεις.
11. Αύξηση του ανταποδοτικού οφέλους για το Δήμο Μίνωα Πεδιάδας στο 2% και παραχώρηση επιπλέον χώρων για την προβολή του τοπικού πολιτισμού και των προϊόντων καθώς και της ταπεινωμένης Αυλιώτικης κεφάλας,  που θα διαμορφωθεί μετά από περιβαλλοντική μελέτη  ως επισκέψιμο οικολογικό πάρκο ή άλλη χρήση.
12. Όλες οι νέες θέσεις εργασίας τόσο στο φορέα όσο και στις δημόσιες υπηρεσίες και οργανισμούς που θα λειτουργήσουν στο αεροδρόμιο να διέπονται εκτός από τα προσόντα και από το κριτήριο της εντοπιότητας, όπως ήδη εφαρμόζεται σε άλλους  οργανισμούς δημοσίου ή συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.
13. Μελέτη αξιοποίησης του χώρου του σημερινού Α/Δ  Ν.Καζαντζάκη για τον οποίο δεν έχει γίνει κανένας σχεδιασμός . 
Για να είναι κατ΄ ελάχιστα  ρεαλιστικός ο προγραμματισμός υλοποίησης οποιασδήποτε αξιοποίησης του χώρου πρέπει άμεσα να αρχίσουν οι διαδικασίες προετοιμασίας, η δημόσια διαβούλευση, οι μελέτες σκοπιμότητας και η απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις. Καταθέτουμε την πρόταση για δημιουργία  διοικητικού κέντρου και κέντρου καινοτομίας και κρητικού πολιτισμού και ο ευρύτερος χώρος να πολεοδομηθεί  έως 40%  με 60% πράσινο. 
13+1.Μέχρι την ολοκλήρωση του Νέου Αεροδρομίου για την ανάγκη μιας καλύτερης αεροπορικής εξυπηρέτησης των εκατομμυρίων τουριστών και των κατοίκων της Κρήτης, να γίνουν όλες οι δυνατές βελτιώσεις στο αεροδρόμιο Καζαντζάκης.     
Ψηφίζουμε σήμερα την προώθηση ενός έργου για το οποίο έχουμε εργαστεί ως ΠΑΣΟΚ και ως τοπική κοινωνία και ευελπιστούμε για την υιοθέτηση των (13+1) συμπληρωματικών προτάσεων μας  που θα συμβάλλουν ώστε το έργο να απογειώσει την ανάπτυξη και την  κοινωνική ωφέλεια, όχι μόνο της περιοχής, αλλά και όλης της Κρήτης».  

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis