Skip to main content
ΚΡΗΤΗ

Στην Περιφέρεια η συντήρηση του ΒΟΑΚ - Ανοίγει ο δρόμος για τη δημοπράτηση

Image
ΒΟΑΚ
 clock 16:08 | 09/02/2018
writer icon newsroom ekriti.gr

Ουσιαστικές χαρακτηρίζονται οι αλλαγές που επέρχονται στο Νόμο 4138 για την υλοποίηση του πολύπαθου έργου κατασκευής του ΒΟΑΚ, με την τροπολογία που κατατέθηκε από τον Υπουργό Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη και «ανοίγει» τον δρόμο για την δημοπράτηση του ΒΟΑΚ, των οδικών εργασιών και των έργων οδικής ασφάλειας στην Κρήτη. 

Ειδικότερα, στόχος της προτεινόμενης ρύθμισης είναι ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης να επιτελέσει αποτελεσματικότερα και ουσιαστικότερα το ρόλο του, ως αναθέτουσα αρχή έργων παραχώρησης, με επίκεντρο την επίσπευση των διαδικασιών της δημοπράτησης ως έργου παραχώρησης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, ενός έργου απόλυτα αναγκαίου για το νησί, που αποτελεί ζητούμενο δεκαετιών με τις κυβερνητικές παλινωδίες να το συνοδεύουν χρόνια τώρα προκαλώντας σοβαρά προβλήματα στην καθημερινότητα των Κρητικών αλλά και των επισκεπτών.

Απορίας άξιο είναι πώς η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου αφού προχώρησε στη δημιουργία του πολυσυζητημένου ΟΑΚ - που θα «έτρεχε» το έργο – τώρα έρχεται να πάρει πίσω τις αρμοδιότητες ενώ η συντήρηση … παραπέμπεται πλέον στην Περιφέρεια Κρήτης!

Σύμφωνα με όσα δήλωσε στο «Ράδιο Κρήτη» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΚ, Φώτης Καζάσης, υπάρχει η προγραμματική σύμβαση με το Υπουργείο για το κομμάτι του δρόμου από Χανιά μέχρι Άγιο Νικόλαο ενώ η εξέλιξη ήταν αναμενόμενη για τον ίδιο και την υπόλοιπη διοίκηση του ΟΑΚ.

Όπως εξηγεί ο κ. Καζάσης, το Υπουργείο στο εξής θα έχει την ευθύνη προκήρυξης νέων έργων και με βάση την υπουργική τροπολογία, αφού «ξεμπλοκάρει» το πιο βασικό ζήτημα που ήταν η χρηματοδότηση του έργου, ανάβει το «πράσινο φως» για τη συνέχιση των εργασιών. Για τα εν εξελίξει έργα, η ευθύνη παραμένει στον ΟΑΚ ενώ θα υλοποιεί τα όποια νέα έργα αφού όμως θα υπάρχει πρώτα η σχετική υπουργική απόφαση.

Αυτό που, επίσης, αλλάζει, κατά τον κ. Καζάση, είναι ότι ο ΟΑΚ δεν έχει πλέον την ευθύνη συντήρησης του ΒΟΑΚ που περνά στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας!

Στο θέμα και τις διαδικασίες που επιλέχθηκαν για την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα αναφέρθηκε από το βήμα της Βουλής, ο ίδιος ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ Γιάννη Πλακιωτάκη.

Όπως είπε ο κ. Σπίρτζης, είναι πολύ πιο συμφέρον για την Κρήτη και για τον τόπο, να «τρέξουμε» το μέρος του Βόρειου Οδικού Άξονα που ενώνει τους τέσσερις νομούς, συμπεριλαμβανομένης και της πόλης του  Άγιου Νικόλαου που έχουν μελέτες βιωσιμότητας, και μπορούμε να προχωρήσουμε το έργο, προφανώς όχι στη χάραξη του 1960. Κατά συνέπεια -σημείωσε - είναι μέσα και το Λασίθι.
Υπάρχουν σημεία, ανέφερε ο Υπουργός, που δεν συμφέρει με τις δραστηριότητες που έχουν αναπτυχθεί να πας να γκρεμίσεις ξενοδοχεία και να τα απαλλοτριώσεις. Σε αυτά τα σημεία θα πρέπει να βελτιωθεί η χάραξη που υπήρχε. Παράλληλα, να τρέξει και η μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού που περιλαμβάνει και μετά τον Άγιο Νικόλαο, μέχρι τη Σητεία και τους κάθετους άξονες στην Ιεράπετρα, και άλλους κάθετους άξονες, καθώς και τις επιπτώσεις στην ανάπτυξη της Κρήτης που θα έχουν και οι κάθετοι άξονες και όλα τα υπόλοιπα.

Όπως τόνισε ο υπουργός, απευθυνόμενος στον κ. Πλακιωτάκη:
«Εμείς βρήκαμε δυστυχώς μία Κρήτη που την είχατε αφήσει στη μέση της Αφρικής. Εκεί την είχατε αφήσει. Στη Σαχάρα την είχατε αφήσει από άποψη υποδομών»
Και τόνισε:
«Εμείς βγάλαμε το αεροδρόμιο του Καστελίου μετά από δεκαπέντε χρόνια, βγάζουμε τον ΒΟΑΚ, κάνουμε τα εγγειοβελτιωτικά έργα που χρειάζονται για τα έργα ύδρευσης-άρδευσης, αλλά δεν είμαστε Χουντίνι. Με μαγικό ραβδί δεν γίνονται αυτά».
Από την πλευρά του, ο κ. Πλακιωτάκης τόνισε την ανάγκη να ολοκληρωθεί ο ΒΟΑΚ, μέχρι τη Σητεία. Επέμεινε ότι ο νομός Λασιθίου αποκλείστηκε και κάλεσε την κυβέρνηση να αντιμετωπίζει την Κρήτη ενιαία και αδιαίρετα. 

Ελένη Μπουρμά

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis