Skip to main content
ΚΡΗΤΗ

Τι ζήτησαν τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ από τον Δέδε για τα έργα στο Λασίθι

Image
γιώργος δέδες
 clock 21:21 | 27/10/2016
writer icon newsroom ekriti.gr

Συζήτηση της Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ Λασιθίου με τον Γ. Γ. Υποδομών κ. Γ. Δέδε

Με αφορμή την περιοδεία του Γ. Γ. Υποδομών κ. Γιώργου Δέδε στην Κρήτη, έγινε με την παρουσία του, την Τετάρτη 19/10/2016 συνεδρίαση της Νομαρχιακής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ Λασιθίου με θέμα τα αναγκαία έργα υποδομών στο Λασίθι και τον κυβερνητικό προγραμματισμό. Παρών στη συζήτηση ήταν και ο Βουλευτής Λασιθίου του ΣΥΡΙΖΑ Μανόλης Θραψανιώτης.

    Στόχος της συνεδρίασης ήταν η ενημέρωση της κυβέρνησης για τις ανάγκες που υπάρχουν, τις προτεραιότητες που θέτει η κοινωνία αλλά και οι αντιρρήσεις για τους σχεδιασμούς του παρελθόντος.

Σε σχετική ανακοίνωση αναφέρονται τα εξής:

   " Η συνεδρίαση έγινε σε πολύ καλό κλίμα καθώς είχαν ήδη ανακοινωθεί από τον κ. Δέδε οι χρηματοδοτήσεις για πολύ σημαντικά έργα που καθυστερούσαν. Στο μικρό πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων η Κρήτη και ιδιαίτερα το Λασίθι έχουν ξεχωριστή θέση και μπορεί να αρχίσει να καλύπτεται το μεγάλο έλλειμμα υποδομών.

    Ιδιαίτερα το έργο των αρδευτικών δικτύων στο Οροπέδιο, που αξιοποιεί το νερό της ήδη κατασκευασμένης λιμνοδεξαμενής του Αγίου Γεωργίου, ικανοποιεί ένα δίκαιο αίτημα των κατοίκων που συστηματικά διεκδικούσαμε για πολλά χρόνια και η ολοκλήρωσή του θα συμβάλλει σημαντικά στην παραγωγική ανασυγκρότηση της περιοχής. Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών ενημερώθηκε για την ανάγκη και μιας τρίτης λιμνοδεξαμενής, για να καλυφτούν όλες οι αρδευτικές ανάγκες του Οροπεδίου και αντιμετώπισε θετικά την έναρξη μελέτης για το θέμα.

    Συζητήθηκαν οι μεγάλες ανάγκες διαχείρισης υδάτων της Π. Ε. Λασιθίου, που είναι ιδιαίτερα οξυμένες λόγω και του ξηροθερμικού κλίματος. Συμφωνήθηκε ότι προέχει ο στρατηγικός σχεδιασμός για την ενιαία διαχείριση των υδάτων ώστε να αξιοποιηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο οι περιορισμένοι οικονομικοί και υδάτινοι πόροι. Αυτό  το σχεδιασμό θα τον αναλάβει ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης που έχει μεγάλη τεχνογνωσία, με την κατάλληλη χρηματοδότηση. Επισημάνθηκε η ανάγκη να ολοκληρωθούν οι εργασίες για τα συμπληρωματικά έργα του φράγματος Μπραμιανών και η σύνδεση του Αποσελέμη με τα υδρευτικά δίκτυα Ελούντας και Κριτσάς. Συζητήθηκε επίσης πρόταση για ανάληψη πρωτοβουλίας εκ μέρους της Ελλάδας για Ευρωπαϊκή αντιμετώπιση του προβλήματος της λειψυδρίας στη Μεσογειακή λεκάνη.

    Έντονη συζήτηση έγινε για τη συμπληρωματική χρηματοδότηση της γέφυρας στο Χαμέζι και αναλύθηκαν όλα τα δεδομένα του προβλήματος καθώς και οι ευθύνες του παρελθόντος. Είναι  ανάγκη να ολοκληρωθεί το έργο μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα για να μην υποχρεωθεί η χώρα σε επιστροφές δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ. Επισημάνθηκε με έμφαση εκ μέρους της Ν. Ε., ότι πρέπει πρώτα να ελεγχθεί η αναγκαιότητα της δαπάνης με τις κατάλληλες δοκιμές αντοχής. Σε κάθε περίπτωση συμφωνήθηκε ότι η επιβεβλημένη έγκαιρη ολοκλήρωση του έργου θα συνοδευτεί και από ενδελεχή διερεύνηση των παθογενειών που έρχονται από το παρελθόν.

    Για τον ΒΟΑΚ αλλά και το Διευρωπαϊκό δίκτυο Βιάννος – Ιεράπετρα - Παχιά Άμμος διατυπώθηκαν οι αντιρρήσεις των τοπικών κοινωνιών και φορέων, τόσο για τη χάραξη όσο και για το μέγεθος των κατασκευών. Ιδιαίτερα για το τμήμα Καλό Χωριό - γέφυρα Φρουζή, οι κάτοικοι έχουν προσφύγει σε ένδικα μέσα για να προστατέψουν το χαρακτήρα της περιοχής. Συμφωνήθηκε όλες οι αντιρρήσεις, και ιδίως τα σχετικά με τις χαράξεις του ΒΟΑΚ, να συζητηθούν στα πλαίσια της στρατηγικής μελέτης που θα δημοπρατηθεί άμεσα με κόστος 3.900.000 €,  και θα λαμβάνει υπ’ όψη τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές προϋποθέσεις. Για την κατασκευή του ΒΟΑΚ έχουν προχωρήσει οι συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τη χρηματοδότηση του έργου ώστε να μπορέσει να ξεκινήσει η κατασκευή μεγάλων κομματιών και όχι μικρά αποσπασματικά τμήματα. Ο Γενικός Γραμματέας ήταν σύμφωνος με τη θέση του ΣΥΡΙΖΑ Λασιθίου για να μην υπάρξουν διόδια. Επισημάνθηκε εκ μέρους της Ν. Ε. η προβληματική κατασκευή του ημικόμβου των Μαλίων που δεν προβλέπει σύνδεση του Οροπεδίου Λασιθίου με τον Άγιο Νικόλαο. Ο κ. Δέδες είπε ότι θα ελέγξει άμεσα τη δυνατότητα εφαρμογής της υπάρχουσας μελέτης.

    Ιδιαίτερη συζήτηση έγινε και για την ανάγκη μεγαλύτερης αξιοποίησης του Αεροδρομίου Σητείας για την τουριστική ανάπτυξη και για τα μέτρα που πρέπει να παρθούν για την καλύτερη σύνδεσή του με τον υπόλοιπο Νομό.

    Το συμπέρασμα της συνεδρίασης είναι ότι ξεκινά μια νέα  προσπάθεια για τις υποδομές στην Κρήτη και το Λασίθι που πρέπει να χαρακτηρίζεται 
•    από τον ορθολογικό  σχεδιασμό με κριτήριο την εξυπηρέτηση των παραγωγικών και κοινωνικών αναγκών του τόπου,
•    από το σεβασμό στο δημόσιο χρήμα και τη διαφάνεια στη διαχείριση του
•    από την τεκμηριωμένη ιεράρχηση έργων και δράσεων για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των περιορισμένων πόρων και σε συνεχή διάλογο με την κοινωνία και τις ανάγκες της,
•    από το αυξημένο σεβασμό στο περιβάλλον που είναι και ο πλούτος του τόπου μας".

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis