Skip to main content
ΚΡΗΤΗ

Ηράκλειο: "Αναβρασμός" γονέων για τις "Έμφυλες Ταυτότητες" στα σχολεία

Image
σχολεια
 clock 16:29 | 25/05/2018
writer icon newsroom ekriti.gr

Θέμα, το οποίο αναλύθηκε διεξοδικά στη διάρκεια της εκπομπής του Κώστα Σιλυγάρδου, στο Ράδιο Κρήτη ήταν αυτό της διδασκαλίας του άξονα «Έμφυλες Ταυτότητες» στη διάρκεια της θεματικής Εβδομάδας στα Γυμνάσια.

Στη διαρκεια της ραδιοφωνικης παρουσίας του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης κ. Γιώργου Τερζάκη, ακούστηκαν διαφορετικές απόψεις επί του θέματος, καθώς στη συνομιλία που υπηρξε, είχαμε και την παρέμβαση ακροατών του σταθμού, οι οποίοι είπαν τη γνώμη τους και έθεσαν σειρά ερωτημάτων προς τον κ. Τερζάκη.

Στη συζήτηση έγινε αναφορά στην Επιστολή που εστάλη απο την Ομάδα «Οδύσσεια» προς τον Υπουργό Παιδείας, μέσα από την οποία τα μέλη της εκφράζουν μια σειρά από προβληματισμούς.

Οι γονείς εξέφρασαν τις αντιρρήσεις τους για την πραγματοποίηση της θεματικής Εβδομάδας με αυτό το θέμα, εμμένοντας σε πολλά σημεία - όπως είπαν- της Εγκυκλίου, όπως για παράδειγμα το γεγονός ότι το «φύλο αποτελεί κοινωνική κατασκευή και σύμβαση», αλλά και ότι «ο διαχωρισμός άνδρα και γυναίκας αποτελεί «στερεοτυπική αντίληψη» και οδηγεί σε ανισότητες και σε βία κατά των γυναικών».
Ενώ αίσθηση προκάλεσε η θέση πως: «Οι έφηβοι προτρέπονται εμμέσως να απορρίψουν τις γονεϊκές συμβουλές και το αξιακό σύστημα που τους μετέδωσε η οικογένειά τους», αλλά και η τοποθέτηση πως: «Οι γονείς και κηδεμόνες δεν είναι πάντα ενημερωμένοι από τα σχολεία ότι διδάσκεται το εν λόγω υλικό, και δεν τους δίδεται η δυνατότητα να ασκήσουν το γονεϊκό τους δικαίωμα της αίτησης απαλλαγής των παιδιών τους από τα μαθήματα που δεν συνάδουν με τις φιλοσοφικές και θρησκευτικές αξίες και πεποιθήσεις τους».

Ο κ. Τερζάκης από την πλευρά του, υπερασπίστηκε τη θεματική Εβδομάδα, λέγοντας αρχικά πως η επιστολη των γονέων που την υπογράφουν έγινε αυθαιρέτως και κάνουν λάθος σε πολλά πράγματα.

Οσο για την εγκύκλιο, ο κ. Τερζάκης είπε μεταξύ άλλων πως αυτή είχε πάει στα σχολεία, από το σχολικό έτος 2016-2017. «Μέσα στην εγκύκλιο αναφέρονται οι δράσεις που πρέπει ή προτείνεται στο σχολείο να κάνει, χωρίς να υποχρεώνει. Μέσα στην εγκύκλιο λέει ότι υπαρχουν και απογευματινές επιπλέον ενότητες που απευθύνονται μόνο σε γονείς. Δηλαδή το σχολείο - αν ήθελε - θα μπορούσε να υλοποιήσει και δράσεις καλώντας τους γονείς να κουβεντιάσουν με επιστήμονες αυτά τα θέματα». 

Ενώ σε ότι αφορά το αν οι γονείς έχουν δικαίωμα απαλλαγής των παιδιών τους από κάποιο μάθημα, ο κ. Τερζάκης ειπε πως το πρόγραμμα σπουδών αποφασίζεται από το Υπουργείο Παιδείας. 

Τα σημεία που προβληματίζουν

Σχετικά με τη διδασκαλία των «Έμφυλων Ταυτοτήτων» στους μαθητές, προβληματισμό προκαλούν τα ακόλουθα σημεία, όπως τα επισήμαναν οι γονείς - μέλη της «Οδύσσειας»:

-Διακρίνεται μια μονομερής και αντιεπιστημονική αντιμετώπιση της έννοιας «φύλο». Δημιουργείται σύγχυση μεταξύ της έννοιας του «φύλου» (που αναφέρεται στην βιολογική κατασκευή κάθε ατόμου) και στην έννοια του «γένους» (που αναφέρεται στις ιδιότητες και χαρακτηριστικά των ανδρών και γυναικών σε διαφορετικές κοινωνίες και ιστορικές περιόδους).
-Υποστηρίζεται ότι το φύλο αποτελεί κοινωνική κατασκευή και σύμβαση, και ότι «οι έννοιες άνδρας και γυναίκα δεν προϋπάρχουν όπως δεν προϋπάρχει καμία αλήθεια και καμία πραγματικότητα». Το υλικό βασίζεται στην φεμινιστική θεωρία και είναι εμφανής η αθεϊστική του τοποθέτηση.
-Υποστηρίζεται ότι ο διαχωρισμός άνδρα και γυναίκας αποτελεί «στερεοτυπική αντίληψη» και οδηγεί σε ανισότητες και σε βία κατά των γυναικών. Αγνοείται το προφανές ότι η ισότητα δεν είναι ταυτόσημη με την ομοιότητα και ότι η διαφορά δεν
σημαίνει ανωτερότητα ή κατωτερότητα του ενός έναντι του άλλου.
-Προβλέπεται η διδασκαλία αποτροπής της βίας μέσα από σενάρια που τα ίδια εμπεριέχουν βία. 
-Οι μαθητές εκτίθενται σε βία και διδάσκονται εμμέσως επιβλαβείς συμπεριφορές.
-Συγκεντρώνονται πληροφορίες που αποτελούν προσωπικά δεδομένα για τον τρόπο λειτουργίας, τους ρόλους και τις σχέσεις των φύλων στις οικογένειες των μαθητών.
-Οι έφηβοι προτρέπονται εμμέσως να απορρίψουν τις γονεϊκές συμβουλές και το αξιακό σύστημα που τους μετέδωσε η οικογένειά τους.
-Ασκείται ψυχολογική πίεση σε εφήβους, να πάρουν θέση ανοιχτά πάνω σε ευαίσθητα θέματα, και αντικρούεται η γνώμη τους σε περίπτωση που διαφωνούν.
-Εμπλέκονται Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ) στην διαμόρφωση του διδασκόμενου υλικού και στην διδασκαλία. Σημειωτέον ότι δεν ζητήθηκε η συμβολή καθ’ύλην αρμοδίων επιστημονικών φορέων όπως της Παιδοψυχιατρικής Εταιρείας Ελλάδος (ΠΕΕ.ΕΝΩ.ΨΥ.Π.Ε.).
-Τα παιδιά χρησιμοποιούνται χωρίς να το γνωρίζουν, όπως αναφέρεται επί λέξει, ως «μοχλός πίεσης για λιγότερο ώριμους συνομηλίκους τους» και ως προπαγανδιστές ατεκμηρίωτων ιδεολογιών και πειραματικών παρεμβάσεων.
-Οι γονείς και κηδεμόνες δεν είναι πάντα ενημερωμένοι από τα σχολεία ότι διδάσκεται το εν λόγω υλικό, και δεν τους δίδεται η δυνατότητα να ασκήσουν το γονεϊκό τους δικαίωμα της αίτησης απαλλαγής των παιδιών τους από τα μαθήματα που δεν συνάδουν με τις φιλοσοφικές και θρησκευτικές αξίες και πεποιθήσεις τους.
-Ξενίζει το «εξαιρετικά επείγον» της εγκυκλίου, όπου με περισσή βιασύνη το Υπουργείο Παιδείας σπεύδει να διδάξει στα παιδιά θέματα που αφορούν στο φύλο, προβάλλοντας μονομερώς απόψεις που αμφισβητούνται από την διεθνή επιστημονική
κοινότητα.
-Καθώς το θέμα των εμφύλων ταυτοτήτων, το οποίο αποτελεί πεδίο επιστημονικής αντιπαράθεσης, απαιτεί γνώσεις, ωριμότητα και κριτική ικανότητα εκ μέρους των μαθητών, θεωρούμε ότι δεν είναι κατάλληλο να διδαχθεί στην συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα, των παιδιών του Γυμνασίου.

Η επιστολή που εστάλη στον Υπουργό Παιδείας από την Ομάδα «Οδύσσεια»
 

anoikti-epistoli-pros-ypoyrgo-paideias.pdf, by andreas

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis